Print
Zoom In
Zoom Out

معاون امور استان‌های ستاد همکاریها:

از چرایی‌های سقوط اندلس تا فرآیند شبهه سازی حجاب در ایران

شناسه مطلب: 13654
زمان انتشار: شنبه 02 مهر 1401 ساعت 12:19

معاون امور استان‌های ستاد همکاریهای حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش گفت: جبهه عفاف و حجاب در انقلاب اسلامی چقدر شبیه تنگه غزوه کوه احد می ماند که از میان 32 نهاد حافظ موضع عفاف و حجاب فقط دو نهاد برای حفاظت از این پایگاه پایدار و پای کار مانده اند و مابقی در پی؛ جمع آوری وظائف بخشی و جزیره ایی خود تنگه را رها کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام والمسلمین حسین درودی، معاون امور استان های ستاد همکاریهای حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش در یادداشتی به چرایی وقوع حوادث اخیر اشاره کرده و آورده است؛

از تنگه جنگ احد تا جبهه عفاف و حجاب در انقلاب اسلامی

 جبهه عفاف و حجاب در انقلاب اسلامی چقدر شبیه تنگه غزوه کوه احد می ماند که از میان 32 نهاد حافظ موضع عفاف و حجاب فقط دو نهاد برای حفاظت از این پایگاه پایدار و پای کار مانده اند و مابقی در پی؛ جمع آوری وظائف بخشی و جزیره ایی خود تنگه را رها کرده و دشمنان را به طمع محاصره جمهوری اسلامی از این موضع و موقعیت حریص کرده اند؛ و هر لحظه شایعه ایی از حقوق زنان و دختران و مانند آن با قالب های متنوع در کارگاه صنعت بدل کاری فضای مجازی رسانه های استکباری توسط؛ دشمنان داخلی و خارجی منتشر می گردد که اسباب درد و رنج خانوادهایی را در پی دارد؛ مهم در این تشابه عبارت است از اینکه در جنگ تحمیلی و نیز جبهه جنگ فرهنگی بعد از آن؛ قلت رزمندگان نه اینکه سبب شکسشان نشد بلکه در بسیاری موارد پیروزی های معجزه گونه ایی را توانستند در تاریخ جهان به ثبت برسانند؛ همچنانکه در اعلام موقعیت حال حاضر جبهه فرهنگی کشور عدد و رقم حامیان از حقوق مقام مادری و پدری و نیز قانون غنی خانواده و فرزند آوری؛ در دین اسلام ناب مع الاسف با قلت در میدان مواجه هستیم؛ از همین رو بر کسی پوشیده نیست که سازه مدیریت فرهنگی موجود کشور؛ سبب شده دشمنان از ما تلفات گرفته و تکانه سازی فرهنگی را ایجاد کنند؛ برای مثال اکنون بسیاری دختران و زنان سرپرست خانواده شاغل و عامل در سایت های تبلیغ لوازم زیبایی و لوازم خانگی و لوازم ساختمانی و لوازم دبیرخانه ایی و لوازم دفترداری و کارهای اداری و لوازم رستوران داری و لوازم فلیم سازی و لوازم خبر سازی و خبر رسانی و.....؛ بسیاری از آنها در انتظارند که از شبیخون و محاصره فرهنگی دشمنان قسم خورده که بدون درخواست اولیه در گرداب هزاران تحقیر و تحمیل آنها گرفتار آمده اند نجات یابند؛ و به پناهگاه مطمئنی ارجاع داه شوند که از شر شیطان جنی و انسی آرام و قراری داشته و هزینه های استمرار آنرا با جان و دل پرداخت کنند؛ آیا این نهادهای الزام شده از سوی کارگروه های شورای انقلاب فرهنگی به زیر ساخت های عملیاتی و ساز و کارهای مدیریتی تراز نظام اسلامی آراسته و آماده شده اند؛ یا به سبب تکلیف مالایطاق؛ خود را در پس پرده هایی مخفی و محصور کرده اند.

آیا شکست اندلس تکرار می شود؟

 چگونه می توان از افول تا سقوط هشت قرن حکومت مقتدرانه مسلمانان بر سرزمین آندلس درس عبرت گرفت.؟ چرا که فتح آندلس توسط مسلمانان مصمم در دایره عقاید اسلامی؛ برای مسیحیان آن زمان بسیار گران تمام شد و بر همین اساس؛ فکر شکست دادن مسلمانان لحظه‌ای از فکر زمام‌داران و سران مسیحی خارج نشد؛ در نهایت تاخت و تاز مکرر مسیحیان جهت بازپس‌گیری مجدد اندلس با شکست های پی در پی به ناکامی کشیده می شد؟ تا آنکه شکست راهبرد‌های متعدد و مختلف مسیحیان علیه مسلمین آنها را به ناامیدی کشانید و لکن آنها با مشاوره برخی افراد خائن و مسلمان نما و نیز با عقاید استحاله شده؛ بر آن شدند تا به سمت گشودن جبهه فرهنگی سوق داده شوند و اقدام به استحاله عقاید جوانان کرده و نیز ترویج انواع فساد و فحشا و بی بندو باری جنسی را بر پا کنند و زمینه‌های بازپس‌گیری ناشدنی این سرزمین را؛ از دست مسلمانان فراهم آورند؛ تا آن جا که گسترش اباحی گری در میان مردم این سرزمین و دور شدن تدریجی و تخدیری آنان از آموزه‌های بی بدیل اسلامی بدآنجا رسید که میخانه جای مسجد و میادین فحشا و فاحشه پروری به جای محافل معنوی و معرفتی نشست که آثار تلخ آن عبارت بود از کاهش قدرت نظامی مسلمانان و هم چنین عدم اتحاد طوایف مسلمان در سرزمین اندلس؛ که این ها ازارکان سقوط این سرزمین اسلامی با 8 قرن قامت رفیع تا به حال به شمار می آید که باید زنگ خطری برای اهل عبرت باشد.

نفوذ فرهنگی از پنجره عفاف و حجاب

با پایش و بررسی علل بازپس‌گیری آندلس از دست مسلمانان به یقین می‌توان یکی از مهم‌ترین عوامل را «نفوذ فرهنگی» معرفی کرد؛ یعنی از آنجا که سه عامل فرهنگ حاکم و ارزش‌های والای دینی و هم چنین نظام مبتنی بر امامت و امت البته با پشتوانه مردمی در حمایت از حکومت دینی همواره سه مانع بلند مرتبه برای عدم دستیابی؛ به موفقیت دشمنان علیه مسلمانان در طول تاریخ بوده است، نفوذ فرهنگی روشی تجربه شده برای براندازی اینگونه نظام‌های مستحکم با پشتوانه‌های اعتقادی و مردمی شناخته شده و می‌شود، شیوه‌ای که کارآیی خود را اولین بار حول جبهه فرهنگی در ماجرای آندلس نشان داد. اتفاق بر قضا با تطبیق گزاره‌هایی که در ماجرای بازپس‌گیری آندلس از دست مسلمانان با حیله عفاف و حجاب صورت گرفت، با آنچه اکنون در قالب این پروژه جهت استحاله فرهنگی انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد، به وضوح می‌توان به کارکرد‌های مشترک نفوذ دشمنان نظام اسلامی در میان جوانان به ویژه در فضای رسانه پی برد؛ رهبر معظم انقلاب در توصیف ماجرا اندلس فرمودند: «آن‌ها به فاسد کردن جوانان پرداختند و در این راستا انگیزه‌های مختلف مسیحی، مذهبی یا سیاسی داشتند. یکی از کار‌ها این بود که تاکستان‌هایی را وقف کردند تا شراب آن‌ها را به‌طور مجّانی در اختیار جوانان قرار دهند. جوانان را به سمت زنان و دختران خود سوق دادند تا آن‌ها را به شهوات آلوده کنند. گذشت زمان راه‌های اصلی برای فاسد یا آباد کردن یک ملت را عوض نمی‌کند. امروز هم آن‌ها همین کار را می‌کنند.» از این فرمایش رهبری باید بیدارباش به جبهه اهل یقین دادکه چون قرنها از سقوط تمدن اسلامی در اندلس می گذرد؛ این دلیل نمی شود که در انقلاب عزیز ما خدای ناخواسته به آن سبک و سیاق توطئه ایی توسط همان عوامل ظلمات زده در کمین نباشد. (بیانات در دیدار جوانان و دانشجویان سیستان و بلوچستان (6/12/81)

علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد

با توجه به اینکه تاریخ کشور ما از دیرباز با دو دیدگاه در‌باره حجاب و عفاف مواجه بوده است و در حال حاضر هم به تناسب روز و قدرت جهانی انقلاب اسلامی استمرار یافته و می‌یابد، مهم در این موضوع آن است که برای مستمعین و مخاطبین مدارس کشور که بیش از نیمی از دانش‌آموزان دختر را تشکیل می‌دهد و چه افتخاراتی هم در جهان و رقابت های با ملل مختلف به ارمغان آورده اند، چاره‌ای از سوی کارشناسان فن نباید طراحی گردیده و تحت لوای کتب درسی و به روز شده برافراشته گردد و بصورت علمی و هنری پیگیری شود؟ فرشته انصاف که از سلامت خرد سلیم همیشه سخن می‌سراید، به همه دلسوزان نظام تعلیم و تربیت بیدارباش می‌دهد که نسل حاضر با این تعارضات پیرامون عفاف و حجاب در رسانه‌ها باید کدامین جاده را برای نجات خود در پیش بگیرند؟ آیا دم خروس را باورمند باشند یا اینکه قسم مقدس را؟ از یک طرف حماسه چهله انقلاب اسلامی و ارزش‌های درخشان آن نزد دوست و دشمن از خیمه عفاف و حجاب پیام‌رسانی و پیغام‌های امیدبخش می‌دهد و از پنجره‌ای یا پستوهایی شعار و شکایت از برای عفاف و حجاب قانونی گوش هر آزاده‌ای را می‌آزارد، آیا نباید علاج واقعه قبل از وقوع کرد؟ آیا نباید بعد از 43 سال آزمون و خطا در برخی ارزش‌های هیبت‌شکن دشمنان ظاهر صولت و باطن ذلت؛ مانند عفاف و حجاب چرایی شناختی منصفانه و چگونگی شناسی عاقلانه از منابع وحی و تجربه‌های متراکم دانشمندان عرصه تربیتی نقشه راهی را ترسیم نمود و از پراکنده‌گویی و سلیقه‌بافی و حمایت‌های در تاریکی سوال و کتابی تدبیر کرد و به ندای «یاللمسئولین» گلهای انقلاب اسلامی در حال تحصیل مدارس کشور لبیک مومنانه گفت و آنان را از چاله‌های آتش طلاق و اتلاف استعدادها یا برخی مهاجرت‌ها نجات بخشید و طرحی نو در انداخت، یا منفعلانه باید سخنان شاگردان قدکوتوله نظام سکولار را شاهد باشیم که دین پاسخگو نیست و باید الگوی آزادی را از جهان غرب وارد کرد و دریچه‌های نجات را به آن سمت و سو را بر روی جوانان و جامعه گشود؛ که با این بهانه به استحاله انقلاب اسلامی و افتتاح مراکز فحشا و در نهایت محدود کردن مراکز غیرت و عفاف و در پایان خط؛ خواب غیر قابل تعبیر دشمنان یعنی تضیع زحمات و برکات شهیدان و عالمان شهیر انقلابی را شاهد و ناظر باشیم.

حسین درودی

دوم مهرماه 1401

تحقق برنامه های ستاد همکاریها (21)

گزارشی از اردوی مسجدی‌ها ویژه دانش‌آموزان کرمانشاهی+عکس

تصاویر / شورای همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش همدان

تحقق برنامه های ستاد همکاریها (20)

پایان دوره تربیت مربی کودک و نوجوان ایرانشهر و دلگان

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

بولتن شماره (82)ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی:

سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش آینده کشور را  تضمین می کند

در مصلی امام خمینی(ره) بجنور

گردهمایی بزرگ دانش آموزی یاوران مقاومت و نماز

حسن ختام هفته پژوهش

پژوهش از نگاه پیامبر و اهل بیت علیهم السلام

تصاویر

نشست شورای سیاستگذاری ستاد همکاریهای استان یزد با حضور مشاور وزیر

با همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش

نشست  پیاده سازی الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین درلرستان برگزارشد

فیلم / گردهمایی ائمه جمعه و مدیران آموزش و پرورش استان یزدبا حضور مشاور وزیرآموزش و پرورش  

دبیرستادهمکاریها تاکید کرد

حمایت از راه اندازی کودکستانها و مدارس وابسته به حوزه علمیه

امام جمعه یزد:

تربیت نسل انقلابی، محور حرکت آموزش و پرورش باشد

نشست مشاور وزیرآموزش و پرورش با روسای ادارات استان یزد

تصاویر

دبیرستاد همکاریها در میان دانش آموزان یزدی

بازدید مشاور وزیرآموزش و پرورش از نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار یزد