Print
Zoom In
Zoom Out

در آستانه بازگشایی مدارس؛

بخشنامه ترویج و توسعه فرهنگ نماز ابلاغ شد

شناسه مطلب: 13630
زمان انتشار: سه شنبه 22 شهریور 1401 ساعت 13:41

از سوي وزیر آموزش و پرورش بخشنامه ۱۲ ماده‌ای ترویج اقامه نماز به مدیران کل و روسای شورای اقامه نماز آموزش و پرورش ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،

در راستای اجرای راهکار سند تحول بنیادین و اجرای برنامه‎های سند تحول دولت و همچنین تفاهم‎نامه منعقد شده با ستاد مرکزی اقامه نماز کشور، در طلیعه بازگشایی مدارس و تقویت و توسعه فرهنگ اقامه نماز به عنوان یکی از مهم‎ترین اولویت‎های آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، بخشنامه ترویج فرهنگ نماز، توسط یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد.

وزیر آموزش و پرورش در این بخشنامه به بیان انتظارات از مدیران کل به عنوان رئیس شورای اقامه نماز استان در جهت تحقق هر چه بیشتر منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و اجرایی نمودن طرح جامع تقویت و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در مراکز آموزشی و تربیتی پرداخت.

وی در این بخشنامه با تاکید بر تشکیل منظم شورای اقامه نماز استان و مناطق با هدف اجرایی نمودن آیین نامه شورای عالی توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز، بر اتخاذ تدابیر لازم جهت اقامه نماز جماعت در مدارس کشور در وقت شرعی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فعال سازی هیئت های اندیشه ورز مدارس و استفاده از فرصت های ایجاد شده در شبکه دانش آموزی شاد تاکید کرد.

انتخاب امام جماعت توانمند و مجرب و مسلط به فضای مجازی و سواد رسانه در همه مدارس اعم از روحانی و همکار فرهنگی برای اقامه نماز جماعت و انتقال و انتشار معارف دینی، تعیین زنگ نماز در متن برنامه رسمی روزانه مدارس در تمامی دوره ها و پایه های تحصیلی به مدت ۳۰ دقیقه و جذب و هدایت خیرین برای ساخت و تجهیز نمازخانه و سایر فعالیت های توسعه فرهنگ اقامه نماز در مدارس از مواردی است که در این بخشنامه ذکر شده است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه این بخشنامه خواستار توجه ویژه مدیران مدارس به اجرای برنامه های اقامه نماز و ایجاد تمهیدات لازم برای حضور حداکثری داوطلبانه همکاران و دانش آموزان در صفوف نماز جماعت و بهره‌وری معنوی و مشارکت اولیا دانش آموزان در فرایند بهبود برنامه های اقامه نماز شد.

وی برنامه‌ریزی برای برقراری تعامل پویا و سازنده و اثربخش میان مدارس، مساجد و خانواده و جامعه محلی با تاکید بر اجرای طرح پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد و برگزاری دوره آموزش و توانمندسازی مدیران مدارس، معلمان و مدرسین خانواده با موضوع مهارت های دعوت به نماز دانش آموزان و ارائه آموزش‌های لازم برای ترغیب و تشویق دانش آموزان و اولیای آنها در راستای اجرایی شدن راهبردهای طرح جامع تقویت و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در مراکز آموزشی و تربیتی و تفاهم نامه بین وزارت آموزش و پرورش و ستاد مرکزی اقامه نماز را خواستار شد.

خودداری از هرگونه تغییر کاربری نمازخانه های مدارس و مراکز دارالقرآن و اجرای باشکوه طرح نماز، نور چشم من در سال تحصیلی جدید با اجرای فعالیت های فرایند محور آموزش عملی نماز، جشن تکلیف آشنایی با تقلید و مرجعیت و به ویژه اجلاس یا های نماز دانش آموزی با مشارکت استانداری و ستاد اقامه نماز استان از موارد مورد تاکید در این بخشنامه است.

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد