Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس کمیته همکاریهای نوبران:

آموزش و پرورش رکن اصلی رشد و تعالی هر نظام سیاسی است

شناسه مطلب: 13628
زمان انتشار: سه شنبه 22 شهریور 1401 ساعت 12:05

خطیب جمعه نوبران استان مرکزی گفت آموزش و پرورش رکن اصلی رشد، تعالی و حرکت به سمت قله‌های پیشرفت هر نظام سیاسی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،

حجت الاسلام رسول دادخواه تهرانی با اشاره به اینکه در کلام امامین انقلاب به اصل آموزش و پرورش توصیه شده است، بیان کرد: «اصل آموزش و پرورش، اصلی است که باید مورد اهتمام نهادهای حاکمیتی، دولت، مجلس و... قرار بگیرد و سند تحول بنیادین که نتیجه کار کارشناسی وسیعی است به عنوان محور اصلی توسعه آموزش و پرورش در کشور مورد تحقق قرار بگیرد.»

امام جمعه نوبران عنوان کرد: «آنچه که مهم است این است که چون نظام ما انقلابی و اسلامی است؛ آموزش و پرورش باید تمام هم و غم خود را برای تربیت نخبگان انقلابی و رسیدن به قله‌های تمدن نوین انقلاب اسلامی بگذارد که پیشتاز و پیش قراول این تمدن، نظام جمهوری اسلامی است.»

وی گفت: «تمام نهادها، ارگان‌ها، خصوصاً آموزش و پرورش، مدیران، مسئولان، نهادهای وابسته به آموزش و پرورش و... باید دست به دست هم دهند تا آموزش و پرورشی در حد و اندازه آموزش و پرورش انقلابی داشته باشیم تا نسلی انقلابی و نخبگانی انقلابی شکل بگیرد.»

حجت‌الاسلام دادخواه تهرانی تصریح کرد: «هر چند در طی این سال‌ها به این سمت حرکت کرده‌ایم و نواقصی هم وجود دارد اما جهت‌گیری و حرکت به سمت قله تلاش، معنویت، پیشرفت و ... حرکت کاملاً درست و صحیحی بوده است.»

خطیب جمعه نوبران مرکزی اظهار کرد: «انتظاری که از نهاد امامت جمعه به عنوان نهاد متصل به امام امت وجود دارد، این است که نهاد امامت؛ تمام قد برای تربیت، هدایت، حمایت، راهبردی کردن عملیات‌ها و وظایف در کنار آموزش و پرورش حضور داشته باشد.»

حجت‌الاسلام دادخواه تهرانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مسائل، مشکلات و معضلات آموزش و پرورش و مدارس حوزه امامتشان اشاره کرد و گفت: «عمده معضل مناطق محروم و کم‌برخورداری همچون نوبران این است که از جهت ثبات دبیر، معلم و مدیر در مضیقه است. به گونه‌ای که نیروهای آموزش و پرورش عمدتاً غیر بومی هستند و چند سالی در منطقه فعالیت دارند و ضریب کم برخورداری را استفاده می‌کنند و وقتی کارآزموده و کار بلد شدند به مناطق و شهرهای خودشان بر می‌گردند.»

امام جمعه نوبران عنوان کرد: «مساله دوم بازنشستگی معلمان و مدیران با سابقه است که به یک معضل تبدیل شده است زیرا انتخاب جایگزین بسیار سخت است. دغدغه اصلی نظام اداری آموزش و پرورش منطقه نوبران به طرح جدید رتبه‌بندی برمی‌گردد زیرا با اجرای این طرح، منطقه از نیروی اداری خالی شده است و همه تمایل به تدریس در مدارس دارند و رغبتی به حضور در اداره و خدمت در بین نیروهای آموزش و پرورش وجود ندارد.»

وی در پایان گفت: «از آنجایی که نوبران منطقه‌ای رو به رشد است و جمعیت دانش‌آموزی آن در حال گسترش است، کمبود فضای آموزشی و فیزیکی کلاس‌ها به یک دغدغه جدی تبدیل شده است و لازم است تا مسئولان تدابیر ویژه‌ای برای رفع این مشکلات در منطقه نوبران بیندیشند.»



نشست فصلی مبلغان طرح امین خراسان شمالی

سه‌شنبه‌های حضور؛

 پیوند مدرسه، مسجد و نسل جدید در شهرستان دنا + و تصاویر

گزارش

تربیت دینی و اجتماعی پایدارساخته با اجرای طرح سه میم

اپلیکیشن قطار قرآنی

آموزش مفاهیم دینی به زبان کودکانه با فناوری تعاملی

به همت مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی

 فضلا و کارشناسان حوزوی در میان دانش اموزان برای پاسخ به سئوالات گوناگون

نماینده ولی فقیه در استان یزد

آموزش و پرورش نیازمند بازگشت به سه اصل بنیادین تدیّن، تفکر و تعقل است

دوره تربیت مربی کودک و نوجوان ویژه مبلغین و روحانیون شهرستان دلگان

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی:

آموزش و پرورش زمینه‌ ساز انتقال مفاهیم اخلاقی و قرآنی باشد

مدیر حوزه علمیه گیلان

ارتباط مؤثر حوزه و آموزش و پرورش موجب ارتقای معنویت نوجوانان می شود

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

سیزده آبان یادآور آن است که دانش‌آموز می‌تواند سرنوشت سیاسی یک ملت را تغییر دهد.

تصاویر

حضورنماینده ولی فقیه در استان سمنان درمدرسه شهید بهشتی شهرستان شاهرود 

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران

انتصاب دبیر جدیدستاد همکاریها،نویدبخش فصلی تازه در تعامل مؤثر میان حوزه و آموزش و پرورش است.

حضور دبیر ستاد همکاریها در راهپیمایی روز استکبار ستیزی

تازه های نشر

انتشارکتاب الکترونیکی «۱۳ آبان»

نماهنگ روز استکبار ستیزی

روایت رهبرمعظم  انقلاب از تسخیر لانه جاسوسی

تصاویر

دیدار جمعی از دانش آموزان سطح شهر سنندج با نماینده ولی فقیه

تصاویر

دوره توانمندسازی کارشناسان قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان کرمان در ماهان