Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس کمیته همکاریهای پرندک:

معلمان از جهت مادی، فکر و اندیشه حمایت شوند‌

شناسه مطلب: 13625
زمان انتشار: دوشنبه 21 شهریور 1401 ساعت 14:02

‌امام جمعه پرندک استان مرکزی گفت نقش معلم به‌عنوان هدایت‌کننده در فرآیند تعلیم و تربیت و موثرترین عنصر در تحقق مأموریت‌های نظام تعلیم و تربیت است تا دانش‌آموز را در ساحت‌های اعتقادی، عبادی، اخلاقی، زیباشناختی و هنری، اقتصادی و حرفه‌ای، علمی و فناورانه آموزش و پرورش دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت‌الاسلام عبدالمجید مجدی‌زاده، امام جمعه پرندک در گفت‌وگویی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اینکه در آموزش و پرورش نیاز به تحول داریم، بیان کرد: «باید بهترین و برجسته‌ترین فکرها برای آموزش و پرورش برنامه‌ریزی و طراحی انجام دهند. اگر سند تحول بنیادین مورد تأکید مقام معظم رهبری اجرایی نشود، سند 2030 به اجرا در می‌آید و دانش‌آموزان ما با هویت و ایده‌های غربی و بیگانه از قرآن حرکت می‌کنند.»

حجت‌الاسلام مجدی‌زاده گفت: «معلمان نقش اساسی در تعلیم و تربیت دارند و برای تغییر در جامعه و زندگی اجتماعی، باید از نظام آموزشی و معلمان آغاز کنیم. نقش معلم بسیار با اهمیت است و حتی بیشتر از والدین بر روی دانش‌آموزان تاثیرگذار هستند. نقش معلم به‌عنوان هدایت‌کننده در فرآیند تعلیم و تربیت و موثرترین عنصر در تحقق مأموریت‌های نظام تعلیم و تربیت است تا دانش‌آموز را در ساحت‌های اعتقادی، عبادی، اخلاقی، زیباشناختی و هنری، اقتصادی و حرفه‌ای، علمی و فناورانه آموزش و پرورش دهد.

وی افزود: «بر همین اساس معلمان باید حرفه‌ها و مهارت‌های خاص را در راستای اجرای سند تحول بنیادین فرا بگیرند و با شناخت آن‌ها، مباحث درسی و علمی را تدوین کنند.»

خطیب جمعه پرندک با اشاره به اهمیت و نقش وزارت آموزش و پرورش، گفت: «آموزش و پرورش یکی از مهمترین و حساس‌ترین سازمان‌های کشور است زیرا آینده کشور در دستان آنان است. بایستی مباحث مربوط به اعتقادات، علوم دینی، اصول خداشناسی و ... بیشتر در آموزش و پرورش نهادینه شود و در این راستا اقدامات مثبتی صورت گیرد.»

حجت‌الاسلام مجدی‌زاده عنوان کرد: «ارزش و جایگاه علم بسیار والا است و معلم با گسترش این علم، دانش‌آموز را پرورش می‌دهد لذا بایستی معلمان از جهت مادی، فکر و اندیشه حمایت شوند تا نسلی با بنیه‌های اعتقادی و ملی، مطلوب، ایده‌آل را رشد بدهند.»

وی گفت: «در گذشته به کنترل جمعیت تأکید می‌شد اما طی سال‌های اخیر مقام معظم رهبری افزایش رشد جمعیت را مطرح کرده‌اند و باید این موضوع در مدارس و دانشگاه‌ها گنجانده و نهادینه شود اما در کنار آن در راستای رفع مشکلات نیز تلاش شود.»

امام جمعه پرندک به مسائل و مشکلات آموزش و پرورش در محل امامت خود اشاره کرد و گفت: «پرندک شهر کوچکی است که تنها یک دبیرستان کار‌دانش دارد و دانش‌آموزان برای تحصیل در رشته‌های تجربی، ریاضی، علوم انسانی و ... باید به مرکز استان بروند و روزانه فاصله 20 کیلومتری را طی کنند. همین موضوع باعث ایجاد مشکلات زیادی برای خانواده‌ها در بحث رفت و آمد، هزینه و... می‌شود که با توجه به فشارهای اقتصادی و بالا رفتن هزینه‌های زندگی‌، همگی توان مالی لازم و مطلوب را ندارند.»

حجت‌الاسلام مجدی‌زاده بیان کرد: «یکی دیگر از مسائل این است که معلم از نظر اخلاقی- علمی در سطح مورد انتظار در شهرها و استان‌های بزرگ به ندرت وجود دارد که این موضوع در شهرهای کوچکی همچون پرندک نمود بیشتری دارد. سطح علمی- اخلاقی معلمین باید ارتقاء یابد و این موضوع را در تمامی شهرها فارغ از بعد مساحت و بزرگی و کوچکی آن شاهد باشیم تا علم، دانش، معرفت، اخلاق و... به دانش‌آموزان آموزش داده شود و در این مسیر رشد و پرورش یابند. همچنین باید بر محتوای معلمین در کلاس‌های درس و دانش آموزان نظارت بیشتری صورت بگیرد.»

وی در پایان افزود: «امیدواریم معلمین در رابطه با سند تحول بنیادین مطالعه و تفکر داشته باشند و آن‌ها را به کار گیرند تا شاهد رشد و شکوفایی نوجوان و جوانان باشیم.»

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»

ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد