Print
Zoom In
Zoom Out

بیش از ۱۲۰ دوره آموزشی معارف مهدویت ویژه فرهنگیان استان البرز برگزار شد

شناسه مطلب: 13623
زمان انتشار: دوشنبه 21 شهریور 1401 ساعت 12:08

قائم مقام و معاون آموزشی، پژوهشی و فرهنگی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان البرز افزود: از ابتدای تشکیل این بنیاد تاکنون بیش از ۱۲۰ دوره آموزشی معارف مهدویت در بخش های مقدماتی و تکمیلی برای مربیان مدارس آموزش و پرورش و حوزه های علمیه برگزار شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام و المسلمین قاسم علی محمدی  روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آغاز فعالیت های این بنیاد در استان از سال ۱۳۸۹ بوده است، افزود: برگزاری بیش از ۱۰۰ دوره مقدماتی مهدویت، برگزاری حدود ۲۳ دوره تکمیلی و برگزاری هشت دوره تربیت مربی معارف مهدویت از جمله اقدامات بنیاد مهدویت در استان می باشد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری پنج دوره آموزش تربیت مربی مهد و پیش دبستانی، گفت: یکی از اهداف تربیت این مربیان راه اندازی مهدکودک هایی با عنوان «مهد امین» است زیرا بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب اسلامی بایستی زمینه سازی برای زمان حضرت حجت (عج) صورت بگیرد.

 وی افزود: تربیت فرزندان مهدوی برای حرکت به سوی جامعه آرمانی از اهداف والای این مرکز می باشد که امید است با ایجاد و گسترش مراکز مهد و پیش دبستانی مهدوی هر چه زودتر به این مهم دست یابیم.

قائم مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان البرز اظهار داشت: شاکله اعتقادی کودک در این بمباران اطلاعاتی که بتواند یک زندگی سالم داشته باشد می تواند در این مهدها شکل بگیرد، تاکنون سه مهد امین در البرز مجوز فعالیت گرفته اند که یکی از آن ها در دوران شیوع کرونا تعطیل شد و هم اکنون فقط دو مهد امین فعال هستند.

برگزاری هشت دوره تربیت مربی کودک و نوجوان

علی محمدی با بیان اینکه هشت دوره تربیت مربی کودک و نوجوان با موضوع مهدویت نیز در این مدت برگزار شده، گفت: در این دوره ها موضوعاتی همچون ارتباط گیری با کودک، آموزش مفاهیم دینی ویژه کودکان، روانشناسی کودک و تیپ شناسی کودکان آموزش داده می شود.

وی هدف از برگزاری این دوره ها را ضرورت طرح مباحث مهدوی، ضرورت کار برای نوجوان، نحوه جذاب سازی کلاس های دینی برای نوجوانان، محتوای مهدوی، شروع جذاب، قالب جذاب، مخاطب شناسی نوجوان و انتخاب موضوعات مناسب مهدوی و انگیزه سازی و شیوه های انتقال پیام هدفمند مهدوی عنوان کرد.

وی برگزاری همایش فصل انتظار و اربعین و ترویج فرهنگ صحیح انتظار ، برگزاری آزمون سراسری معارف مهدویت و همچنین برگزاری دوره های آموزش زبان انگلیسی از مکالمه تا فهم متون با گرایش مهدویت را برای تربیت مبلغان از دیگر عناوین برگزار شده توسط این بنیاد دانست.

برگزاری جشنواره فرهنگی فصل انتظار

قائم مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) ادامه داد: حشنواره فرهنگی فصل انتظار ویژه تمام مقاطع تحصیلی مدارس همراه با سراسر کشور در البرز نیز برگزار می شود.

وی کاربردی نشان دادن معارف مهدوی در مدارس و خانواده، ترویج مهدویت در عرصه اجتماعی و فرهنگی و تربیت نسل منتظر و گسترش موضوعات مهدوی را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و اضافه کرد: ارتقای کمی و کیفی آثار فرهنگی مهدوی و ایجاد شور و نشاط در بین دانش آموزان از دیگر این اهداف است.

راه اندازی بنیاد مهدویت با پیشنهاد حجت الاسلام و المسلمین قرائتی

معاون مالی اداری بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) استان البرز نیز در این نشست گفت: پیش از انقلاب اسلامی هر کسی برای امام زمان (عج) کاری می کرد که آخرین آن انجمن حجتیه بود که به بن بست های سیاسی خورده بود و چالش هایی در جهان تشیع برای موضوع امام زمان (عج) به وجود آمده بود.

ناصر عبدالحسینی افزود: در سال ۱۳۷۲ حجت الاسلام و المسلمین قرائتی پیشنهاد تاسیس بنیاد مهدویت را به رهبر معظم انقلاب اسلامی داد که این بنیاد با عنوان مرکز تخصصی مهدویت در قم راه اندازی شد.

وی اظهار داشت: هم اکنون این بنیاد در هر استان یک مرکز و دفتر دارد و در البرز نیز با ۱۵ نفر نیروی فعال و ۱۵۰ مربی مشغول به فعالیت در مدارس و دیگر مراکز می باشد.

وی با بیان اینکه این بنیاد هیچ بودجه و ردیف دولتی ندارد، گفت: تمام هزینه این بنیاد از سوی خیرین تامین می شود که با شیوع کرونا بخش زیادی از درآمد به سوی موضوع کرونا سوق پیدا کرد.

عبدالحسینی از اصحاب رسانه خواست تا بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) را بیشتر در بین مردم بشناسانند تا رویکرد مردم به سمت این بنیاد بیشتر شود و از لحاظ معنوی و همچنین علمی آموزشی و پژوهشی بهره بیشتری ببرند.

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد