Print
Zoom In
Zoom Out

معاون اداری مالی و مدیریت منابع ستاد همکاریها:

طلاب سربازمعلم پس از کسب مهارتهای لازم وارد مدارس می شوند

شناسه مطلب: 13605
زمان انتشار: دوشنبه 14 شهریور 1401 ساعت 09:49

وزارت آموزش و پرورش برای جبران بخشی از کمبود نیروی انسانی ازامریه استفاده می کند و مناسب ترین قشر برای گذران دوران ضرورت خدمت در دستگاه تعلیم و تربیت طلاب می باشند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،محمد نادی  با اشاره به آغاز دوره آموزشی طلاب سر بازمعلم از استانهای مختلف کشور در قم و آذر بایجان شرقی گفت؛ طلاب سربازمعلم پس از کسب مهارتهای لازم  وارد مدارس می شوند. 

وی بیان داشت؛همکاری حوزه علمیه با آموزش و پرورش  تحقق بخشی از سند تحول بنیادین برای رسیدن دانش آموزان به مراتبی از حیات طیبه است و یکی از ابعاد این همکاری حضور طلاب جوان و خوشفکر و با انگیزه در مدارس برای کمک به کادرآموزشی و پرورشی مدارس است.

نادی با اشاره به آغاز دوره های آموزش طلاب سرباز معلم گفت؛بر این اساس با پیگیری های دبیرخانه ستاد همکاریها وموافقت ستاد کل نیروهای مسلح، مساله گذراندن دوره ضرورت خدمت طلاب در آموزش و پرورش در چند سال اخیر مورد استقبال طلاب و نیز آموزش و پرورش قرار گرفته و گزارشهای ارزیابی حاکی از موفقیت این طرح در سطح مدارس کشور می باشد.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع ستاد همکاریها با بیان اینکه ماهیت فعالیت طلاب در جامعه، فرهنگی،تبلیغی و آموزشی است گفت؛ طبیعی است وزارت آموزش و پرورش نیز برای جبران بخشی از کمبود نیروی انسانی ازامریه استفاده کند و مناسب ترین قشر برای گذران دوران ضرورت خدمت  در دستگاه تعلیم و تربیت،طلاب واجد شرایط می باشند.

محمد نادی  در پاسخ به این سئوال که طلاب با چه پیشینه و تخصصی دوران ضرورت خدمت را در مدارس می گذرانند گفت؛ گرچه طلاب ذاتا در اداره کلاس،اردو داری و فعالیت های فرهنگی صاحب سبک و سلیقه هستند،اما با توجه به حساسیت موضوع  با هماهنگی تیپ رزمی و تبلیغی امام صادق علیه السلام، مستقر در قم مقرر گردیده است، طلاب علاوه برآموزشهای نظامی مصوب با دوره های توانمند سازی برای آمادگی حرفه ای در فضای مدرسه در دو بخش بدو خدمت و ضمن خدمت آشنا شوند.

معاون اداری و مدیریت منابع ستاد همکاریها ،خاطرنشان ساخت براین اساس در جلسات متعدد با مسئولین تیپ مقرر شد طلاب گزینش شده برای امریه در آموزش و پرورش باید سرفصل هایی چون:آشنایی اجمالی با فضای تعلیم و تربیت در ایران و جهان،آشنایی با ساختار مدرسه،مخاطب شناسی شامل؛مخاطب شناسی فلسفی، جامعه شناسانه و روانشناختی متناسب با مسائل دانش آموزان را دربدو و حین دوره طی کنند.

وی شناخت چرخش های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را از دیگر متون آموزشی دوره توانمند سازی طلاب سرباز معلم عنوان کرد وگفت؛آگاهی ازاهداف دوره‌های تحصیلی، بازخوانی بیانیه گام دوم، آشنایی با جریان های فرهنگی معاصر،تبحر کار درفضای رسانه ای شامل؛(انیمیشن، بازی های رایانه ای و آینده پیش رو) از دیگر مباحث درنظر گرفته شده برای آمادگی طلاب سرباز معلم می باشد.

 نادی خاطرنشان ساخت؛مهارت طراحی برنامه عملیاتی و مهارت جذاب سازی در ارائه محتوای دینی با حضور کارشناسان خبره حوزوی و دانشگاهی نیز مد نظر این دوره آموزشی می باشد.

وی افزود؛شناخت منابع، نرم افزارها و مجموعه های تربیتی ،مهارت کار شبکه ای ،مهارت پاسخ گویی به شبهات و اصول و فنون مشاوره نیز در راستای ارتقای توانایی و مهارت های علمی و عملی طلاب در دو بخش بدو خدمت و ضمن خدمت ارایه می گردد.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»