Print
Zoom In
Zoom Out

یادداشت

میزخدمت شعبه ای از سیره حکمرانی علوی

شناسه مطلب: 13595
زمان انتشار: سه شنبه 08 شهریور 1401 ساعت 12:04

حجت الاسلام حمید نیکزاد مشاورعالی وزیر و دبیر ستاد همکاریها در یادداشتی ضمن گرامی داشت هفته دولت ایجاد میز خدمت در مصلاهای نماز جمعه را تمسک به سیره علوی برای خدمت به مردم دانست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها متن یادداشت مشاورعالی وزیر در ذیل می اید.

هفته دولت یاد آورخدمات ماندگارشهیدان رجایی و باهنردر نخستین سالهای استقرار نظام جمهوری اسلامی است.
ضمن گرامی داشت یاد و خاطره آن دولتمردان تاریخ ساز به مناسبت یکی از اقدامات خوب دولت مردمی سیزدهم، ضرورت توسعه و توجه به این اقدام مبارک  با الهام از روایتی نورانی از حضرت امیر علیه السلام را یاد آور میشوم.


*رکورد سفرهای استانی دولت مردمی
امسال به مناسبت هفته دولت رکورد سفرهای استانی دولت مردمی از بدو انقلاب اسلامی تا کنون شکسته شد و اعضای  سیزدهمین دولت جمهوری اسلامی در یک روز 31 سفراستانی را به نام خود ثبت کردند تا بر عهدی که با مردم بسته اند راسخ تر از گذشته قطار تحول در نظام اسلامی را سرعت بخشند.
با اندکی تامل در سیره پیامبراسلام صلی الله علیه و آله و امام علی علیه السلام ،همان گونه که انتظار میرفت برنامه این دولت بر گرفته از سیره امام علی علیه السلام است که در نامه شصت و هفت نهج البلاغه بـه قُثَـم بن عبـاس که عامل حضـرت در مکـه بـود می فرماید "... لايَكُنْ لَك إلَي النّاسِ سَفيرٌ إلّا لِسانَك و لاحاجِبٌ إلّا وَجهَك"ميان تو و مردم رابطي جز زبانت و پرده‌اي جز چهره‌‌ات نباشد.
این مهم راز موفقیت هر دولتی است و به گواه تاریخ دولت ها و حاکمانی که به مردم و جامعه پیرامون خودپشت کرده و براسب چموش قدرت سوار شده اند، محکوم به سرنگونی و اضمحلال بوده اند و بر این اساس امامین انقلاب که تربیت شده مکتب امام علی علیه السلام هستند و کلام شان تالی تلو کلام معصوم است، با دور اندیشی و تمسک به سیره پیامبر رحمت و اهل بیت علیهم السلام، همواره مسئولان را به حضور در بین مردم توصیه نموده اند، تا با دیدار چهره به چهره حقایق و مشکلات مردم را از نزدیک لمس کرده و چاره اندیشی کنند .
 
*فرصت عبادت برای مسئولان
دایر شدن میز خدمت در مصلاهای نماز جمعه سراسر کشور در هفته ای که گذشت، نوید بخش اعتماد مردم به مسئولانی است که امانت دار آنان هستند و علاوه بر اطلاع از مشکلات آنان و تلاش برای رفع آن، باعث اطمینان خاطر ولی نعمتان انقلاب اسلامی خواهد بود. پيامبراسلام صلي الله عليه وآله این گونه خدمات را به عبادت تعبیر نموده و می فرمایند؛ مَن قضي لأخيهِ المُؤمِنِ حاجَةً كانَ كَمَن عَبَدَاللَّهَ دَهرَهُ. كسي كه حاجت برادر مؤمن خود را برآورده سازد ، مانند كسي است كه عمر خود را به عبادت گذرانده باشد/ الأمالي ، طوسي ، ص ۴۸۱ .


*تزریق روحیه امید و نشاط
از دیگر برکات حضور مسئولین در بین مردم تزریق روحیه امید و نشاط و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای صاحبان آن است، یکی از مظلومیت های نظام مقدس جمهوری اسلامی عدم تبیین صحیح دستاوردهایی است که در پرتو عمل به دستورات اسلام به دست آمده که علی رغم دشمنی دشمنان اسلام و انقلاب امروزه نام ایران بر قله های آبادانی ، پیشرفت علم  و توسعه زیرساخت در عرصه های مختلف موجود می باشد اما این تعالی درلابلای دسته بندی های سیاسی و اختلاف دید گاهها  مورد بی مهری قرار گرفته است، بر این اساس حضرت امام خمینی "ره" هموراه بر اطلاع رسانی خدمات جمهوری اسلامی به مردم  تاکید داشتند ومی فرمودند؛ "من کراراً به متصدیان امورعرض کرده‌ام کارهایی که انجام داده‌اید با آن حجم بسیار، به ملت بازگو کنید؛ ...آنچه عمل کرده‌اید به مردم بگویید... حجم کاری که جمهوری اسلامی برای طبقه ضعیف و مستضعفان کرده‌، یک حجم بزرگی است که در طول سلطنت این پدر و فرزند خَلَف  حاصل نشده است .
رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر اطلاع رسانی دقیق و شفاف و بدون اغراق دستاوردهای نظام  تاکید داشته اند. ضرورت این مهم به قدری است که معظم له بحث جهاد  تبیین را برای مبارزه با شبهه افکنان و معاندان که همواره با امپراطوری رسانه ای میخواهند عظمت های مردم و نظام اسلامی را نادیده گرفته و مایه یاس و نا امیدی جامعه اسلامی شوند مطرح می کنند و ضمن گلایه از کم‌کاری در معرفی این دستاوردها،می فرمایند؛"انقلاب اسلامی توانست چهره کشور را از یک کشور عقب‌مانده‌ی علمی و طُفیلیِ سیاسی قدرتها و از نظر اقتصادی وابسته، به یک کشور آزاد، مستقل، عزیز، سربلند، آبرومند و برخوردار از موفقیت‌های بزرگ علمی تبدیل کند."
امید آنکه ابتکار دولت خدمتگزارو مردمی در ایجاد میزخدمت در مصلاهای نماز جمعه منشا برکات وگره گشایی از مردم شده و به تریبون دوطرفه مردم و مسئولان تبدیل شود تا دو مقوله مهم خدمت بی منت ونیز تبیین دستاوردها به صورت چهره به چهره انجام شود.
حمید نیکزاد
مشاورعالی وزیر آموزش و پرورش

به مناسبت شهادت رئیس مذهب:

تعلیم و تربیت به سبک امام‌ صادق علیه السلام

در محضر امام صادق علیه السلام

چهار درس زندگی از پیشوای ششم شیعیان

آیت‌الله اعرافی:

امروز ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

آیت‌الله‌علم‌الهدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

پیام تبریک آیت الله نورمفیدی به مناسبت روز معلم

صحرایی، در مراسم تجدید میثاق معلمان با آرمان‌های امام راحل؛

ما معلمان با امام راحل عهد می بندیم که پیام او و فرهنگ انقلاب را به نسل آینده منتقل کنیم

تصاویر/ آشنایی دانش آموزان بیجاری با مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار

نشست معرفی کتاب شش جلدی «معجزه تربیت» برگزار شد

گزارشی از هم اندیشی معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با مسئولان دفتر تبلیغات

استاد حوزه علمیه قم:

آموزش و پرورش مهمترین و موثرترین سنگر تربیتی کشور است

نماینده ولی فقیه در کاشان؛

فضیلت های یک امت را در کارنامه معلم ثبت می‌کنند

جلسه کارگروه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش اردکان برگزار شد + عکس

انسان‌سازی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، رسالت مهم آموزش و پرورش است

استاد حوزه علمیه کردستان:

آموزش و پرورش به مقوله آموزش قرآن در مدارس توجه لازم را داشته باشد