Print
Zoom In
Zoom Out

نایب رئیس کمیته همکاریهای لرستان:

فعالیت ۵۴۰ طلبه طرح «امین» در مدارس لرستان

شناسه مطلب: 13589
زمان انتشار: دوشنبه 07 شهریور 1401 ساعت 08:15

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان از فعالیت ۷۵ طلبه مرد و ۴۶۵ طلبه زن در قالب طرح امین و استخدام ۷۰ روحانی در آموزش و پرورش استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، رضا عزتی، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در جلسه کمیته همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش لرستان که شنبه، پنجم شهریور با محوریت اهداف تربیتی دانش‌آموزان برگزار شد، محصول نهایی همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش را تربیت انسانی قرآنی که برای سعادت آخرت خود و توسعه کشورش تلاش می‌کند دانست و گفت: درب آموزش و پرورش همواره به روی فعالان فرهنگی و تربیتی باز است و در این رابطه نقشه راه ما مشخص است.

وی افزود: این نقشه همان سند تحول بنیادین است که مطالبه به‌حق مقام معظم رهبری است و از بین ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین، اولین ساحت به ساحت تربیتی اعتقادی، عبادی و اخلاقی پرداخته که همین ساحت، مأموریت مهم ما با حوزه همکاری‌ها و نهادهای تأثیرگذار جامعه است.

مسئول دستگاه تعلیم و تربیت در لرستان اضافه کرد: هدف کلی در این ساحت همان تلاش مداوم جهت ارتقای ابعاد معنوی وجودی دانش‌آموران  و تلاش پیوسته برای حضور مؤثر و سازنده دین و اخلاق در تمام ابعاد فردی و اجتماعی آنان است و حرکت و برنامه‌ریزی‌های ما بایستی در چارچوب این هدف باشد.

عزتی اضافه کرد: در واقع هدف همه ما از جمله آموزش و پرورش، حوزه علمیه و خانواده تربیت افراد است اما گاهی ممکن است عملکرد هریک از نهادهای مؤثر در تضاد عملکرد دیگری باشد یا تعارض نداشته باشد، اما مکمل و همسو با یکدیگر نیز نباشند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش، حوزه علمیه، خانواده و حتی صداوسیما شرکای راهبردی در امور فرهنگی هستیم به این معنی که هریک بدون دیگری کارش ناتمام است، اظهار کرد: آثار حرکت ما باید در رفتار دانش‌آموز مشخص شود و مدرسه ما باید یک مدرسه متمایز باشد به طوری که مشهود باشد این نهادها باهم هماهنگ هستند. سرپرست آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه نظام ارزشیابی نیز بسیار مهم است، گفت: باید بررسی کنیم که ما چه‌قدر به اهدافمان در ستاد همکاری‌ها نزدیک شدیم، منظور تولید محتوا و کتاب، برگزاری مراسم، همایش‌های متعدد و ... نیست، بلکه اتفاق واقعی که در درون مدرسه و در ذهن دانش‌آموز می‌افتد مهم است باید دید الان که همکاری می‌کنیم شرایط چگونه است و اگر همکاری نمی‌شد شرایط چگونه ‌بود.

عزتی تصریح کرد: همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، راهبردی، استراتژیک و شرط موفقیت است، بدون این همکاری‌ها کار پیش نخواهد نرفت اما همکاری‌ها باید به اثربخشی اقدامات معطوف شود و کارهای انجام شده باید هرساله مورد سنجش قرار گیرد تا میزان پیشرفت مشخص شود.

وی افزود: اگر بخواهیم ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش فعال باشد باید ارزش‌مندی فعالیت‌ها مورد بررسی قرار بگیرد و عملکردش قابل اندازه‌گیری بوده و پیشرفت آن مشهود باشد.

وی ادامه داد: حضور هفتگی روحانیون در مدارس جهت اقامه نماز جماعت، طرح «سودای بندگی» و حضور دانش‌آموزان در نماز جمعه و برنامه‌ریزی برای شرکت مدارس به صورت حداقل دو بار در سال، تدریس ۴۶ طلبه معلم در استان، سخنرانی قبل از خطبه نماز جمعه توسط مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق، جذب ۷۵ روحانی مرد و ۴۶۵ روحانی زن در قالب طرح امین، استخدام ۷۰ روحانی در آموزش و پرورش، گردهمایی و توانمندسازی مبلغین مدارس و چندین مورد دیگر از جمله همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه است.

انتهای پیام

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»