Print
Zoom In
Zoom Out

آیت الله حسینی بوشهری:

آموزش و پرورش در خصوص امر به معروف نقش محوری دارد

شناسه مطلب: 13581
زمان انتشار: شنبه 05 شهریور 1401 ساعت 12:52

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در خصوص تببین و ترویج امر به معروف و نهی از منکر، آموزش و پرورش نقش محوری و کلیدی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در دیدار دبیرستاد امربه معروف و نهی از منکر ، برپایی فرائض الهی و مبارزه با ظلم و فساد و بی عدالتی را از مسیر امر به معروف و نهی از منکر میسر دانست و خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر ضمانت اجرایی برای تحقق احکام اسلامی است و نباید به گونه ای عمل شود که این واژه محبوبیت خود را در جامعه از دست بدهد.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین از آمرین به معروف خواست تا با نهایت دقت و وسواس، این وظیفه و تکلیف شرعی را انجام دهند تا مبادا دشمن از اشتباهات و برخوردهای ناصحیح برخی از افراد سوء استفاده کند و چهره این تکلیف شرعی را در جامعه مخدوش سازد.

آیت الله حسینی بوشهری، ضمن تأکید بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه افزود: نمی‌توان گفت که امر به معروف و نهی از منکر به کلی جایگاه خود را از دست داده است؛ اما متأسفانه این فریضه الهی در جامعه از جایگاه واقعی خود برخوردار نیست و حتی مخالفت‌هایی نیز با آن صورت گرفته است که از نیاز ما به یک آسیب شناسی دقیق و جدی در مسئله امر به معروف و نهی از منکر حکایت دارد.

امام جمعه قم خواستار نگاه همه جانبه به آسیب های جامعه در مسئله امر به معروف و نهی از منکر شد و ابراز داشت: حجاب و عفاف مسئله مهمی است و باید در جامعه نهادینه گردد؛ اما نباید امر به معروف و نهی از منکر در این مسئله خلاصه شود چرا که بی تفاوتی نسبت به سایر موضوعات سبب می‌شود تا برخی به این بهانه حجاب و عفاف را رعایت نکنند. امر به معروف و نهی از منکر در سایر مسائل از جمله مفاسد اقتصادی، رشوه و حتی حفاظت از محیط زیست باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: نقش عفاف و حجاب در سلامت جامعه غیرقابل انکار است و نباید در این عرصه کوتاه بیاییم؛ اما جامعه انتظار دارد که در رابطه با مسائل و آسیب‌ها نیز برخورد مناسبی صورت پذیرد که انتظار صحیحی است و باید دستورالعمل های متناسب با آن تدوین گردد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش رسانه‌ها و تریبون ها در معرفی معروف و منکر به جامعه اظهار داشت: قبل از برخورد مصداقی باید بخشی از توجه خود را به نهادینه سازی معروف و منکر در جامعه معطوف کنید. جامعه ابتدا باید بپذیرد که فلان مسئله معروف است و دیگری منکر؛ تا برخورد مصداقی تأثیرگذار باشد. رسانه در این راه باید ستاد امر به معروف و نهی از منکر را پشتیبانی کند تا احکام الهی ابتدا به درستی تبیین گردند؛ البته آموزش و پرورش نیز در این زمینه نقش محوری دارد و در دوران تحصیل دانش آموزان خوبی ها (معروف) و بدی ها (منکر) در متن کتاب ها با بیانی روشن معرفی شود. همانطور که قوانین راهنمایی و رانندگی را برای عزیزانمان معرفی می کنیم.

وی در پایان از آمرین به معروف خواست تا با نهایت دقت و وسواس، این وظیفه و تکلیف شرعی را انجام دهند تا مبادا دشمن از اشتباهات و برخوردهای ناصحیح برخی از افراد سوء استفاده کند و چهره این تکلیف شرعی را در جامعه مخدوش سازد.

شایان ذکر است: در ابتدای این جلسه، سید محمد صالح هاشمی گزارشی از اقدامات و برنامه های ستاد امر به معروف و نهی از منکر ارائه نمود.

 

آیت‌ الله اعرافی در جمع خیرین مدرسه ساز:

آموزش و پرورش هسته اصلی و کانون تربیت و آینده سازی است

با حضور وزیر و مشاور وزیر

میز خدمت آموزش و پرورش در نماز جمعه تهران برپا شد

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (75) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

بارویکرد دانش آموزی

کتاب "سفیر محبت" منتشر شد

دهمین دوره توانمندسازی طلاب امین شهرستان‌های تهران برگزار شد

درقم برگزارشد

آیین رونمایی از مجموعه کتاب‌های «پرسش و پاسخ دانش آموزی» با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش

تصاویر/ رونمایی از دوره ۵ جلدی کتاب «پرسش و پاسخ های دانش آموزی»

با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش

از مجموعه کتاب‌های "پرسش و پاسخ دانش آموزی" رونمایی شد

وزیر آموزش و پرورش:

راه رسیدن به قله؛ تربیت دانش آموزان فکور و چند ساحتی نه تست زن!

گفتاری از آیت الله العظمی جوادی آملی

چرا بهای زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها بهشت است

به همت مؤسسه بوستان کتاب؛

کتاب «پرسش و پاسخ‌های دانش‌آموزی(اخلاق)» روانه بازار نشر شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مشرف خبر داد:

برگزاری جشن تکلیف ۵ هزار دختر نومکلف در حرم بانوی کرامت

به مناسبت ولادت حضرت فاطمه معصومه(س)؛

شعبه ای ازشفاخانه اهل بیت علیهم السلام

زیارت نامه حضرت معصومه(س) و شاخص‌های حیات طیبه

رضامراد صحرایی در دیدار با خانواده شهید عسگری جمکرانی:

۱۳۷۴ فرزند شهید در مدارس شاهد کشور تحصیل می‌کنند/امروز اصلی ترین قدرت فرهنگی ما شهدا هستند