Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس کمیته همکاریهای نصیرشهر :

«سند تحول بنیادین» زمینه‌ساز ارتقای کیفیت آموزش و پرورش

شناسه مطلب: 13575
زمان انتشار: شنبه 05 شهریور 1401 ساعت 09:09

رئیس کمیته همکاریها و امام جمعه نصیر شهر از توابع استان تهران گفت: هر تحولی در جامعه از عرصه تعلیم و تربیت و مدارس، توسط فرهنگیان دلسوز و مومن ایجاد می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت‌الاسلام صادق خدایی، امام جمعه نصیر شهر با اشاره به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب درباره تأکید بر تحول بنیادین در آموزش و پرورش و دعوت نخبگان برای تحول، بیان کرد‌ در تحول بنیادین به تعمیق تربیت دانش‌آموزان  سفارش شده است. فرهنگ حیا و عفاف نیز یکی از تجهیزات سند تحویل بنیادین است.

 امام جمعه نصیر شهر افزود: «مدرسه می‌تواند در جلب مشارکت‌ ارکان موثر در تربیت، تأمین رفاه، نوآوری در نظام تعلیم و تربیت، بازنگری در روشها در سند تحول بنیادین و... نقش موثری ایفا کند. با توجه به اهمیت موارد اشاره شده، لازم است تا تحول بنیادین در مجموعه آموزش و پرورش صورت بگیرد.»

حجت الاسلام خدایی با اشاره به نقش معلمان در تربیت نسل انقلابی؛ گفت: «بیشترین زمان یک نوجوان، جوان و دانشجو در اختیار معلم و استاد است. نقش معلم از والدین و محیط بالاتر است و دانش‌آموزان حرف‌شنویی بهتری از معلمان خود دارند. معلم می‌تواند افرادی شجاع، باسواد، متدین و انقلابی تربیت کند.»

وی عنوان کرد: «آموزش و پرورش یک دستگاه بی‌بدیل است زیرا مأموریت سنگینی با محوریت انسان‌سازی دارد. زیربنای تمام شغل‌ها به برکت آموزش و پرورش است و با صرف هزینه و بودجه برای آینده برنامه‌ریزی و چشم‌انداز صورت می‌گیرد.»

امام جمعه نصیر شهر بیان کرد: «خلق آینده دنیا در دست آموزش و پرورش است و این موضوع از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ لذا این مجموعه باید نیروهای توانمندی را در اختیار داشته باشد تا آینده جامعه و کشور را ترسیم کند. هر تحولی در جامعه از عرصه تعلیم و تربیت و مدارس، توسط فرهنگیان دلسوز و مومن ایجاد می‌شود به همین منظور باید بر اساس نیازهای کشور اقدام شود.»

وی ادامه داد: «اگر نسل جوان به‌درستی از لحاظ علمی و پرورشی آموزش‌های لازم را فرا گیرد بدون شک دشمنان نمی‌توانند به اهداف خود در تهدید نرم دست پیدا کنند.»

امام جمعه نصیر شهر با اشاره به اینکه در دفاع مقدس تعدادی از شهدا، دانش‌آموز بودند، تصریح کرد: «ادامه راه شهدا در کنار تحصیل و موضوعات علمی از جمله وظایف دانش‌آموزان است که روحیه شجاعت، مقاومت و ایثار را زنده نگه دارند.»

حجت الاسلام خدایی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مشکلات آموزش و پرورش در نصیرشهر اشاره کرد و گفت: «رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر عدالت تحصیلی و آموزش و پرورش تأکید دارند و اینکه دانش آموزان در کشور از یک نوع امکانات برخوردار باشند اما متأسفانه امکانات آموزشی در نصیر شهر بسیار ضعیف است. به طور مثال به دلیل کمبود کلاس درس در نصیرشهر نمازخانه مدارس به کلاس درس تغییر کاربری دادند. استانداردهای تعداد دانش‌آموزان در یک کلاس درس نیز رعایت نمی‌شود و در هر کلاس 40-45 دانش‌آموز حضور دارند و اینگونه سطح کیفی آموزش‌ها و یادگیری کاهش می‌یابد.»

امام جمعه نصیرشهر عنوان کرد: «در زمان ثبت‌نام به مدارس اعلام می‌شود که هزینه ‌یا شهریه‌ای بابت ثبت‌نام دریافت نشود اما این در حالی است که در ابتدای سال تحصیلی ‌یا در زمان تحویل کارنامه این هزینه‌ها از اولیای دانش‌آموزان دریافت می‌شود. بیشتر خانواده‌های این منطقه از لحاظ مالی ضعیف هستند و تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند و خودشان نیازمند کمک هستند اما باید هر سال مبالغ زیادی را به مدارس پرداخت کنند. یکی از راه‌های کاهش مشکلات در حوزه آموزش و پرورش، جذب حداکثری اعتبارات دولتی و بهره‌گیری از ظرفیت مردمی در مسیر توسعه فضاهای آموزشی است.»

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»

ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد