Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس عالی ستاد همکاریها:

جوانان خلاق نسل دوم، تربیت‌یافتگان مکتب معلمان شهید‌ رجایی و باهنر هستند

شناسه مطلب: 13570
زمان انتشار: چهارشنبه 02 شهریور 1401 ساعت 09:24

وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز شما جوانان گام دوم انقلاب به تبعیت از بیانات و تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) برای تحکیم هویت ملی دست به کارهای بزرگ زده‌اید و دولت سیزدهم در این مسیر از شما حمایت می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، یوسف نوری در آیین افتتاحیه هشتمین جشنواره و نمایشگاه «ایران نوشت» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهارکرد: حضور جوانان خلاق، فعال و بااراده گام دوم انقلاب در عرصه‌های مختلف را ثمره مکتب و نظام تربیتی ارزشمندی دانست که توسط شهیدان معلم (رجایی و باهنر) پایه‌گذاری شد.

وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد(ع) اظهار داشت: صحیفه سجادیه یک منبع صرفا اخلاقی نیست بلکه این کتاب زمینه‌ساز تشکیل دانشگاهی بود که امام باقر(ع) و امام صادق (ع) ایجاد کردند؛ این دانشگاه مفاخر بزرگی را به عنوان فارغ‌التحصیل داشته است که قله‌های دانایی در دنیا هستند.

وی افزود: عبارت‌هایی همچون ابداع و اختراع در صحیفه سجادیه، ما را به این سمت هدایت می‌کنند که ابداع و اختراع، محور حیات و زندگی‌مان باشد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بنابراین زمینه فراهم برای شکل‌گیری این دانشگاه فراهم شد و افرادی همچون جابر ابن‌حیان، ابن هیثم، ابوعلی سینا، خوارزمی و ابوریحان بیرونی در این مسیر موفق به تاثیرگذاری شگرف و افتخارآمیز در علوم مختلف شدند که هنوز هم در سراسر جهان، زبان‌زد عام و خاص هستند.

نوری تصریح کرد: امروز در سالروز شهادت امام سجاد(ع) و در سالی که رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) با عنوان سال تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین نامگذاری فرموده‌اند، باید بدانیم که صحیفه سجادیه، علاوه بر اینکه یک کتاب اخلاقی است، منبع مهم و ارزشمندی است که شیعیان را به سمت ابداع و اختراع هدایت کرده است.

وی با اشاره به آغاز هفته دولت اظهار داشت: امروز نخستین روز گرامیداشت هفته دولت است؛ هفته‌ای که به نام دو معلم شهید والا مقام، شهیدان رجایی و باهنر مزین شده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: شهیدان رجایی و باهنر به قله‌ای رسیدند که دستاوردهای آن برای همیشه در تاریخ آموزش و پرورش ماندگار خواهد بود؛ این دو معلم شهید، پایه‌گذار امور تربیتی بودند و امروز جوانانی که به عنوان نسل دوم انقلاب، به موفقیت‌های چشمگیر از جمله در زمینه این نمایشگاه و جشنواره دست یافته‌اند، تربیت‌یافته مکتب این دو شهیدِ معلم هستند.

نوری ادامه داد: نسلی که با هدایت و دغدغه‌های شهیدان رجایی و باهنر تربیت شدند، امروز در زمینه خودکفایی و استقلالِ صنعت نوشت‌افزار دست به کاری بزرگ زده‌اند و 60 غرفه‌ای که در این نمایشگاه و جشنواره حضور دارند، مصداق و جلوه‌ای از همین تربیت ارزشمند هستند.

وی تصریح کرد: این دو شهید والامقام، یادگاری‌های ماندگاری برای آیندگان این سرزمین برجا گذاشتند که امروز تبدیل به درختی تنومند، استوار و پرثمر شده است.

آیت‌الله رئیسی، دولت مقروض را تحویل گرفت و اصلاح کرد

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امروز با گذشت حدود یکسال از آغاز به کار دولت مردمی سیزدهم، شاهد هستیم که رئیس‌جمهور محترم چگونه توانست بر انبوهی از مشکلات گذشته غلبه کند و مسیر فعالیت‌های دولت را در ریل صحیح قرار دهد.

نوری اضافه کرد: آیت‌الله رئیسی یک دولت مقروض را تحویل گرفت اما در مدت یکسال به رغم همه مشکلات و مسائل، با عنایت خداوند و با مدیریت اصولی و انقلابی، شرایط تغییر یافت و اصلاح شد.

وی درباره وضعیت مالی آموزش و پرورش در زمان آغاز به‌کار دولت سیزدهم گفت: آنچه ما مطلع بودیم حکایت از این داشت که «ماه بعد نباید اصلا حقوق داده می‌شد.» یعنی شرایط تا این حد سخت و پیچیده بود اما رئیس‌جمهور انقلابی و مردمی با عنایتی که خداوند متعال به این سید بزرگوار داشته است، الحمدلله اوضاع به سامان شده است و ما امروز در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرین هستیم.

برای تحکیم و تقویت هویت ملی دغدغه داریم

وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز شما جوانان گام دوم انقلاب به تبعیت از بیانات و تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) برای تحکیم هویت ملی دست به کارهای بزرگ زده‌اید و دولت سیزدهم در این مسیر از شما حمایت می‌کند.

نوری با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ در ذهن و اندیشه کودکان و نوجوانان این مرز و بوم با محتوای مبتذل و نامناسب از طریق اسباب‌بازی، نوشت‌افزار، فیلم و... تصریح کرد: دشمنان برای از بین بردن هویت ملی ما با تفنگ و اسلحه، راه به جایی نبردند و در دهه‌های گذشته بنا به تعبیر رهبر حکیم انقلاب، شبیخون فرهنگی را در دستور کار قرار دادند که البته با روشنگری‌های مقام معظم رهبری، نقشه‌های دشمنان برملا شد و جوانان این سرزمین به مقابله با این شبیخون پرداختند.

وی افزود: امروز یکی از بهترین کارهایی که جوانان ما انجام داده‌اند، معرفی نمادهای دینی و ملی ما از طریق نوشت‌افزار است؛ به طوری که حدود 50 درصد تولید ملی و 15 درصد محتوای ایرانی داریم که انشالله باید این را به 100درصد برسانیم تا جوانان ما به تاثیرگذاری خودشان در عرصه فرهنگی افتخار کنند.

آیت‌ الله اعرافی در جمع خیرین مدرسه ساز:

آموزش و پرورش هسته اصلی و کانون تربیت و آینده سازی است

با حضور وزیر و مشاور وزیر

میز خدمت آموزش و پرورش در نماز جمعه تهران برپا شد

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (75) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

بارویکرد دانش آموزی

کتاب "سفیر محبت" منتشر شد

دهمین دوره توانمندسازی طلاب امین شهرستان‌های تهران برگزار شد

درقم برگزارشد

آیین رونمایی از مجموعه کتاب‌های «پرسش و پاسخ دانش آموزی» با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش

تصاویر/ رونمایی از دوره ۵ جلدی کتاب «پرسش و پاسخ های دانش آموزی»

با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش

از مجموعه کتاب‌های "پرسش و پاسخ دانش آموزی" رونمایی شد

وزیر آموزش و پرورش:

راه رسیدن به قله؛ تربیت دانش آموزان فکور و چند ساحتی نه تست زن!

گفتاری از آیت الله العظمی جوادی آملی

چرا بهای زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها بهشت است

به همت مؤسسه بوستان کتاب؛

کتاب «پرسش و پاسخ‌های دانش‌آموزی(اخلاق)» روانه بازار نشر شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مشرف خبر داد:

برگزاری جشن تکلیف ۵ هزار دختر نومکلف در حرم بانوی کرامت

به مناسبت ولادت حضرت فاطمه معصومه(س)؛

شعبه ای ازشفاخانه اهل بیت علیهم السلام

زیارت نامه حضرت معصومه(س) و شاخص‌های حیات طیبه

رضامراد صحرایی در دیدار با خانواده شهید عسگری جمکرانی:

۱۳۷۴ فرزند شهید در مدارس شاهد کشور تحصیل می‌کنند/امروز اصلی ترین قدرت فرهنگی ما شهدا هستند