Print
Zoom In
Zoom Out

حجت‌الاسلام مردانپور:

در طرح امین قم، 800 هزارنفر جامعه هدفمان است

شناسه مطلب: 13563
زمان انتشار: دوشنبه 31 مرداد 1401 ساعت 08:57

مدیر نهادهای آموزشی و قضایی معاونت تبلیغ حوزه‌ های علمیه گفت: تا اول مهر تمامی مدارس قم تحت پوشش طرح امین قرار می گیرند، در حال حاضر ۲۷۴ هزار دانش آموز و ۸۰۰ هزار نفر جامعه هدف مخاطب ما هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام حسین مردانپور در دیدار دبیر ستاد امر به معروف استان با قدردانی از تلاش این ستاد اظهار داشت: خدمت در شهر کریمه اهل بیت(ع) و قم بسیار ارزشمند است و هر رویدادی در قم جایگاه جهانی و بین المللی دارد.

مدیر نهادهای آموزشی و قضایی معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه افزود: پس از برعهده گرفتن مسئولیت در حوزه، چندین مرحله کار راتعریف کردیم که تعامل با دستگاهها و تشکیل سه کارگروه درارتباط با مقابله با آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با فرق و حوزه دانش آموزی از آن جمله است.

وی تصریح کرد: بسیاری از دستگاهها تعامل خوبی در اجرای برنامه های معاونت تبلیغ داشته اند و در زمینه دانش آموزش و مقابله با آسیب های اجتماعی و فِرَق نیز موفقیت هایی شکل گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین مردانپور بیان کرد: تا اول مهر تمامی مدارس قم تحت پوشش طرح امین قرار می گیرند، در حال حاضر ۲۷۴ هزار دانش آموز و ۸۰۰ هزار نفر جامعه هدف مخاطب ما هستند و این فرصت مهمی است، اگر بتوانیم روی آموزش و پرورش کار کنیم ، قدم های بلندی در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی و اخلاقی برداشته ایم.

مدیر نهادهای آموزشی و قضایی معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه اظهار داشت: در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی نیز برنامه ریزی هایی در خصوص مبارزه با فرق انحرافی هم اقدامات فرهنگی شکل گرفته است، برخی از فرق های انحرافی آسیب های جدی به افکار جوانان می زنند.

وی عنوان کرد: تا مهرماه ۲ هزار طلبه را برای کار فرهنگی در قم مستقر می کنیم و این تعداد طلبه فرهنگی تحت ساختار در همه عرصه ها به طور ویژه وارد می‌شوند و این برنامه بزرگترین کار فرهنگی قم است.

حوزه های علمیه رسالت مهمی در امر به معروف و نهی از منکر دارند

حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر گرجی نیز در این دیدار اظهار داشت: حوزه علمیه از جمله خادمین عرصه امر به معروف و نهی از منکر هستند و حوزه رسالت سنگینی دراین زمینه دارد هم فکرو هم جهت بودن در این زمینه محسوس است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم افزود: تفاهمنامه ای میان ستاد و حوزه‌های علمیه سراسر کشور شکل گرفته است و در تلاشیم یک برش استانی از این تفاهم نامه تهیه و تنظیم شود.

وی عنوان کرد: در این زمینه چند برنامه را می توان پیگیری کرد و یکی از شاخص ها تربیت این عزیزان در مدارس امر به معروف و نهی از منکر است و با برگزاری دوره های آموزشی برای مبلغین امین می‌توان امر به معروف را از یک معیار کیفی و عملیاتی برای مبلغین امین قرار دهیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم خاطرنشان کرد: ظرفیت های مهمی در حوزه وجود دارد ما وظیفه داریم هر یک از مبلغین در خصوص امر به معروف و نهی از منکر حمایت کنیم و وظیفه ذاتی ما حمایت از این عزیزان است و دفاتر حقوقی ما پشتوانه آنهاست.

آیت‌ الله اعرافی در جمع خیرین مدرسه ساز:

آموزش و پرورش هسته اصلی و کانون تربیت و آینده سازی است

با حضور وزیر و مشاور وزیر

میز خدمت آموزش و پرورش در نماز جمعه تهران برپا شد

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (75) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

بارویکرد دانش آموزی

کتاب "سفیر محبت" منتشر شد

دهمین دوره توانمندسازی طلاب امین شهرستان‌های تهران برگزار شد

درقم برگزارشد

آیین رونمایی از مجموعه کتاب‌های «پرسش و پاسخ دانش آموزی» با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش

تصاویر/ رونمایی از دوره ۵ جلدی کتاب «پرسش و پاسخ های دانش آموزی»

با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش

از مجموعه کتاب‌های "پرسش و پاسخ دانش آموزی" رونمایی شد

وزیر آموزش و پرورش:

راه رسیدن به قله؛ تربیت دانش آموزان فکور و چند ساحتی نه تست زن!

گفتاری از آیت الله العظمی جوادی آملی

چرا بهای زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها بهشت است

به همت مؤسسه بوستان کتاب؛

کتاب «پرسش و پاسخ‌های دانش‌آموزی(اخلاق)» روانه بازار نشر شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مشرف خبر داد:

برگزاری جشن تکلیف ۵ هزار دختر نومکلف در حرم بانوی کرامت

به مناسبت ولادت حضرت فاطمه معصومه(س)؛

شعبه ای ازشفاخانه اهل بیت علیهم السلام

زیارت نامه حضرت معصومه(س) و شاخص‌های حیات طیبه

رضامراد صحرایی در دیدار با خانواده شهید عسگری جمکرانی:

۱۳۷۴ فرزند شهید در مدارس شاهد کشور تحصیل می‌کنند/امروز اصلی ترین قدرت فرهنگی ما شهدا هستند