Print
Zoom In
Zoom Out

معاون امور استانهای ستاد همکاریها درجمع دانشجو معلمان

در برنامه ریزی درسی نشاط فطری دانش آموزان را حفظ کنیم

شناسه مطلب: 13518
زمان انتشار: چهارشنبه 05 مرداد 1401 ساعت 12:13

کارگاه سند تحول و بیانیه گام دوم برای داشنجویان ورودی سال 98 درپردیس شهید مفتح شهرستانهای تهران و نیز پردیس شهید شرافت شهر تهران برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،این کارگاه پس از دوسال با تغییر رودیکرد آموزشی از فضای مجازی به حضوری با شرکت  دانشجو معلمان سال 98 دانشگاه فرهنگیان به منظور بررسی مباحث فرهنگی تربیتی که از ارکان مقام معلمی و تربیت 6 ساحتی دانش آموزان نقش بنیاداین دارد برگزار گردید.

پردیس شهید مفتح دانشگاه فرهنگیان شهرستانهای تهران دربرگزاری کارگاه فرهنگی با بسته سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در روزهای دوشنیه و سه شنبه سوم و چهارم مرداد ماه در سالن اجتماعات شهید سلمیانی  با سخنرانی حجت الاسلام درودی با حضور دانشجو معلمان ورودی سال 98 برگزار کردید.

معاون امور استناهای ستاد همکاریها،در این کارگاه به نشاط فطری دانش آموزان ابتدایی که پایه و اساس دائمی و غیر قابل بازگشت آنان است پرداخت و اظهارداشت؛ نشاط فطری نوجوان تاریخ مصرف ندارد و از همین رو می تواند تشکیل دهنده مواد اولیه تمدن نوین اسلامی باشد

وی افزود؛ اگر بخواهیم دروغ ها در میان دانش آموزان جای حقیقیت را نگیرد و معنویت و اخلاق ابزاری و آرایشی نباشد و سبک زندگی اسلامی مهجور نگردد و بستر اعتماد آفرینی کمیاب نشود لازم است به نشاط های فطری دانش آموزان یعنی نشاط و شادمانی بر آمده از صداقت در برنامه ریزی درسی بپردازیم.

وی خاطرنشان ساخت؛معلم وفعالیت های آن ازنظام فطری خداوندی تبعیت می کند نه اینکه فطرت را برای ندانم کاری های مسئولین امرتوجیه و تطبیق نماید؛ تا هم جایگاه معنوی و محتوایی معلمی در جامعه به موقعیت خود بازگشست کند واز طرفی امید دشمنان داخلی و خارجی از چنگ اندازی به هویت جوانان ایران اسلامی که محبوبیت جهانی دریافت کرده است نا امید و ناکام گردد.

برپایه این گزارش ،اجرای بخش نامه برگزاری بسته فرهنگی دانشگاه مرکزی برای دانشجو معلمان؛ با مدیریت دکتر پاک سرشت از مدیران پر سابقه در برگزاری نشست های فرهنگی و تربیتی در دانشگاه فرهنگیان و هم چنین همکاران ایشان برنامه ریزی و به اجرا در آمد.

دراین نشست دانشجویان بعد از آموزش اسناد بالا دستی مقدمات مورد نیاز یک معلم ابتدایی تراز انقلاب اسلامی را در حضور همکاران خود برای آمادگی جهت شرکت در مدارس در مهرماه سال تحصیلی جدید به نمایش گذاشتند.

در پایان دوره به تعدای ازدانشجویان هدایایی اعطا گردید

ازصحنه های جالب این نشست تربیتی درآستانه خداحافظی دانشجویان حضور دانشجو معلمان برمزارشهید گمنام درمحل پردیس شهید مفتح به عنوان  فرزند روح الله بود که نوید بخش انگیزه مهرورزی بود و دانشجو معلمان را بر آن می داشت تا از مقام تقرب شهیدان به جایگاه عنداللهی آنان جهت آینده خویش برای امانت داری از سرمایه های احیاکننده بنیادین گام دوم انقلاب اسلامی و تمدن سازعصر معاصر در خواستی داشته باشند؛ تا اینکه شهیدان عزیز وعده انحصاری و آسمانی خودشان را برای جهادگران عرصه تعلیم و تربیت عملی نموده و درسختی های تربیتی ،تراز تمدن نوین به ویژه در دوره ابتدایی آنها را تنها نگذارند.

پردیس شهید شرافت شهر تهران

مدیریت پردیس شهید شرافت شهر تهران نیز با برنامه ریزی جهت اجرای بخش نامه بسته فرهنگی دانشگاه مرکزی جهت دانشجویان ورودی 98 در بعد از ظهر سه شنبه؛ کارگاه سند تحول و بیانیه گام دوم را برای دانشجو معلمان دختر برگزار کرد.

در این نشست بعد از آموزش دانشجویان در پایان کارگاه فرهنگی تربیتی به تعدادی از دانشجویان که موفق به ارائه شیوه های تراز سند تحول بنیادین و بیاینه گام دوم در مدارس ابتدایی بود جوائزی اهدا گردید؛

 لازم به ذکر است دانشجویان نسبت به برگزاری کارگاه های فرهنگی و تربیتی که در حکمرانی ویروس منحوس کرونا برای آنها برگزار نشده بود؛ مطالبه گری داشتند و اظهار می کردند برای جبران نقصان برنامه های فرهنگی برگزار شده در فضای مجازی نشست های مذکور بصورت کارگاهی استمرار داشته باشد. 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»