Print
Zoom In
Zoom Out

مشاور وزیر آموزش و پرورش :

همکاریهای آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات حول سند تحول است

شناسه مطلب: 13516
زمان انتشار: چهارشنبه 05 مرداد 1401 ساعت 10:58

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها گفت: توسعه همکاریهای وزارت آموزش و پرورش با سازمان تبلیغات اسلامی در راستای اجرایی سازی سند تحول بنیادین شکل می گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام حمید نیکزاد مشاور وزیر و دبیرستاد همکاریها در کارگروه بررسی ابعاد توسعه و همکاری تفاهم نامه میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی که با حضور برخی مدیران و کارشناسان هر دو نهاد برگزار شد، اظهارکرد: سازمان تبلیغات، مولود انقلاب اسلامی، دارای سابقه ای ارزشمند و اثرگذار در کشور است و از سوی دیگر وزارت آموزش و پرورش علاوه بر نیروی انسانی توانمند دارای گستردگی فراوانی است که جای کار و همکاری زیادی را با این سازمان فراهم می سازد.

وی مسئله جدی برای آموزش و پرورش را هویت بخشی دینی در بین دانش آموزان عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه در آستانه ایام ماه محرم هستیم، راه اندازی هیئت های عزاداری دانش آموزی یکی از اقداماتی است که می تواند نسبت به تقویت هویت بخشی دانش آموزان کمک شایانی داشته باشد و سازمان تبلیغات می تواند در هر استان متولی چندین مدرسه باشد.

نیکزاد  ادامه داد: امروز 736 منطقه آموزشی در کشور داریم که اگر سازمان تبلیغات در هر منطقه استان، شهر و روستا دو سه مدرسه را پیشتیبانی کند قطعا در مجموع اتفاق ارزشمندی رقم خواهد خورد و این در راستای تفاهم نامه همکاری میان دو دستگاه است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود به برخی دیگر از زمینه های همکاری اشاره و بیان کرد: بحث توسعه کمی و کیفی مدارس معارف اسلامی و تحول دروس معارف، اجرای سند تحول بنیادین در مدارسی که وابسته به سازمان تبلیغات و مدارس صدرا هستند، همکاری در اجرای دوره های تربیتی و تخصصی دانشجو_معلمان با توجه به وسعت آموزش و پرورش، حضور و مشارکت اثر‌گذار رئیس سازمان تبلیعات در سطح، برگزاری دوره های ضمن خدمت معلمان، استفاده از ظرفیت شبکه‌های خلاق و حلقه‌های میانی تعلیم و تربیت در جهت توسعه مفاهیم دینی، همکاری مشترک دوره‌های آموزشی و پژوهشی در جهت ارتقای شایستگی عمومی،توسعه فعالیت‌های هنری و ادبی در سطح مدارس، تلاش در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، مشارکت در امر اردوها، کارگاه ها، نشست ها و دوره ها و... از جمله موارد مورد همکاری بین طرفین است.

دبیر ستاد همکاریها به گستردگی سازمانی و نیروی انسانی آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: سرمایه‌گذاری روی  وزارت ‌ آموزش‌وپرورش مهم و عین عقل و عقلانیت است. لذا سازمان ها و نهادی انقلابی باید پای کارآمده و از این ظرفیت و فرصت مغتنم، استفاده لازم را ببرند.

لازم به ذکر است در این نشست احکام عضویت کارگروه تفاهم نامه همکاری وزارت آموزش  وپرورش و سازمان تبلیغات اسلامی از سوی وزیر آموزش و پرورش به حجت الاسلام حمید نیکزاد، مشاور وزیر و دبیرستاد همکاریها،   باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی، محمودزاده معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی، عسکری معاون برنامه ریزی و توسعه منابع، صحرایی رئیس دانشگاه فرهنگیان اهدا گردید.

 

 

آیت‌ الله اعرافی در جمع خیرین مدرسه ساز:

آموزش و پرورش هسته اصلی و کانون تربیت و آینده سازی است

با حضور وزیر و مشاور وزیر

میز خدمت آموزش و پرورش در نماز جمعه تهران برپا شد

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (75) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

بارویکرد دانش آموزی

کتاب "سفیر محبت" منتشر شد

دهمین دوره توانمندسازی طلاب امین شهرستان‌های تهران برگزار شد

درقم برگزارشد

آیین رونمایی از مجموعه کتاب‌های «پرسش و پاسخ دانش آموزی» با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش

تصاویر/ رونمایی از دوره ۵ جلدی کتاب «پرسش و پاسخ های دانش آموزی»

با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش

از مجموعه کتاب‌های "پرسش و پاسخ دانش آموزی" رونمایی شد

وزیر آموزش و پرورش:

راه رسیدن به قله؛ تربیت دانش آموزان فکور و چند ساحتی نه تست زن!

گفتاری از آیت الله العظمی جوادی آملی

چرا بهای زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها بهشت است

به همت مؤسسه بوستان کتاب؛

کتاب «پرسش و پاسخ‌های دانش‌آموزی(اخلاق)» روانه بازار نشر شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مشرف خبر داد:

برگزاری جشن تکلیف ۵ هزار دختر نومکلف در حرم بانوی کرامت

به مناسبت ولادت حضرت فاطمه معصومه(س)؛

شعبه ای ازشفاخانه اهل بیت علیهم السلام

زیارت نامه حضرت معصومه(س) و شاخص‌های حیات طیبه

رضامراد صحرایی در دیدار با خانواده شهید عسگری جمکرانی:

۱۳۷۴ فرزند شهید در مدارس شاهد کشور تحصیل می‌کنند/امروز اصلی ترین قدرت فرهنگی ما شهدا هستند