Print
Zoom In
Zoom Out

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد:

طراحی سفرهای تربیتی راهیان مکتب حاج قاسم برای دانش‌آموزان

شناسه مطلب: 13505
زمان انتشار: شنبه 01 مرداد 1401 ساعت 10:14

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: برنامه ویژه ای تحت عنوان سفرهای تربیتی راهیان مکتب حاج قاسم طراحی‌ شده است که یکی از مقصدهای اردوهای دانش‌آموزی گلزار شهدای کرمان و زیارت مرقد مطهر سردار دل‌ها و استفاده از برنامه‌های فرهنگی این مکان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،

«سید اصغر سادات حسینی» در گفت‌وگو با روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره برگزاری گردهمایی دو روزه معاونان پرورشی و فرهنگی و روسای ادارات امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور که اخیرا در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد اظهار داشت: از مهم ترین آثار گردهمایی معاونین پرورشی استان‌ها تبادل تجربه و تضارب آرا است که باعث کاهش خطاها و در نتیجه شتاب در پیشرفت برنامه‌ها خواهد شد و گاهی اوقات برگزاری جلسات و اینگونه گردهمایی‌ها بعضاً باعث قوی تر شدن انگیزه‌ها جهت پیگیری امور هم می‌شود.

وی همچنین با اشاره به راهکارهای بهتر اجرا شدن اقدامات در استان کرمان بیان کرد: در جهت بهتر انجام شدن فعالیت‌های پرورشی علاوه بر توانمندسازی مربیان و معاونین و تقویت انگیزه آنان، ارزیابی و نظارت بر فعالیت‌های مدارس اثر گذار است.

سادات حسینی در ادامه پیرامون برنامه ویژه بوم استان کرمان نیز گفت: آموزش احکام و پاسخگویی به شبهات دانش‌آموزی یکی از این برنامه‌ها خواهد بود. با توجه به ضرورت آشنایی دانش‌آموزان با احکام الهی و با توجه به مقتضیات سنی و نیازهای شرعی آنان برنامه ریزی و کمک طلاب کرمانی مقیم قم موسسه شهیدین (شهیدان باهنر و ایرانمنش) از جمله برنامه‌های این استان است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان در پاسخ به این سوال که برای تربیت انسان تراز انقلاب اسلامی در مدارس چه برنامه‌هایی دارید خاطرنشان کرد: باید بخشی از برنامه‌ها در قالب معرفی شخصیت‌ها باشد؛ با توجه به ضرورت شناخت و آشنایی دانش‌آموزان با شخصیت‌های علمی، فرهنگی، مذهبی و ... استان خود و کشور و همچنین کارکرد اثرات معرفی الگو، پیشنهاد می‌شود برنامه ای مدون علاوه بر محتویات کتب درسی در حوزه پرورشی استان‌ها تدوین و اجرایی شود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه استان کرمان برای تبیین شخصیت حاج قاسم سلیمانی و معرفی این الگو به دانش‌آموزان گفت: با عنایت به ظرفیت فرهنگی معنوی شهر کرمان به واسطه مرقد مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همچنین اینکه سپهبد سلیمانی نماد امید، اعتماد به نفس، رشادت، و رمز استقامت و پیروزی است، برنامه ویژه ای تحت عنوان سفرهای تربیتی راهیان مکتب حاج قاسم طراحی‌ شده است که یکی از مقصدهای اردوهای دانش‌آموزی گلزار شهدای کرمان و زیارت مرقد مطهر سردار دل‌ها و استفاده از برنامه‌های فرهنگی این مکان است.

سادات حسینی بیان کرد: هدف اصلی از این برنامه الگو سازی از شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی برای نسل نوجوان و جوان خواهد بود.

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد