Print
Zoom In
Zoom Out

تولیت آستان قدس در دیدار وزیر آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش استعدادهای مناطق محروم کشف کند

شناسه مطلب: 13502
زمان انتشار: چهارشنبه 29 تیر 1401 ساعت 08:43

تولیت آستان قدس رضوی گفت: در مناطق محروم کشور استعدادهای زیادی نهفته است که آموزش و پرورش می‌تواند موجب کشف و بروز آنها شود.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، در دیدار وزیر آموزش و پرورش که در حرم مطهر رضوی انجام شد، قداست و اهمیت کار آموزش و پرورش را بسیار بالا دانست و اظهار کرد: گستردگی وزارت آموزش و پرورش و نقش آن در شکل دهی به زیرساخت فکری، تربیتی، علمی و اخلاقی نسل آینده کشور، موجب اهمیت این وزارتخانه است.

وی مدیریت صحیح وزارت آموزش و پرورش را با توجه به عظمت و اهمیت آن، بسیار حیاتی دانست و با اشاره به فراهم بودن زمینه استعدادیابی کودکان در مدارس، ابراز کرد: استعدادهای فراوانی در مناطق محروم و کم برخوردار کشور وجود دارد که آموزش و پرورش می‌تواند نقش مهمی در شناسایی و فراهم آوردن زمینه پرورش آن‌ها داشته باشد.

تولیت آستان قدس رضوی مناطق محروم کشور را سرشار از استعدادهای نهفته دانست و ابراز کرد: بسیاری از نخبگان بالقوه کشور در روستاها و مناطق کم برخوردار هستند؛ آموزش و پرورش می‌تواند در استعدادیابی و پرورش استعدادهای برتر مناطق محروم با هدف نخبه پروری و تربیت افراد متخصص برای آینده کشور ایفای نقش کند.

وی در ادامه به اهمیت توجه به امام رضا(ع) در کتب درسی اشاره کرد و با بیان اینکه جای زندگینامه امام رضا(ع) در کتاب‌های درسی مدارس خالی است، گفت: در ایران تنها یک امام معصوم وجود دارد، اما جای زندگینامه، سیره و آموزه‌های این امام رئوف در کتب درسی خالی است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: تهیه محتوای متناسب با فرهنگ رضوی و پرداختن به زندگینامه و معرفی الگوی اخلاقی، زندگی و آموزه‌های امام رضا(ع) در کتاب‌های درسی و محتوای آموزشی مدارس بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه در میان ائمه اطهار(ع)، امام رضا(ع) فرصت بیشتری برای تبیین جایگاه امامت و ولایت داشته‌اند، اظهار کرد: برای تبیین جایگاه ولایت فقیه و تقویت مبانی معرفتی، فرهنگی و حکومت اسلامی باید به آموزه های امام رضا(ع) برگردیم.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه چهارشنبه‌ها روز خاص زیارتی امام رضا(ع) است، عنوان کرد: خوب است در چهارشنبه ها مدارس سراسر کشور مراسمی برای توجه به امام رضا(ع) داشته باشند، به عنوان مثال دانش آموزان چند دقیقه پیش از رفتن به کلاس‌ها در صفوف صبحگاهی صلوات خاصه حضرت رضا(ع) را قرائت کنند؛ این امر می‌تواند در ایجاد ارتباط قلبی میان آتیه سازان کشور و حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) مؤثر باشد.

وی معلمان را تربیت کنندگان نیروی انسانی آینده کشور دانست و با اشاره به مقام والای معلم، اظهار کرد: معلمان قشر فرهیخته جامعه و مقام بسیار بالایی دارند که لازم است در کتب درسی به مقام و منزلت والای معلمی پرداخته شود.

حجت الاسلام والمسلمین مروی در پایان ضمن اعلام آمادگی آستان قدس رضوی برای همکاری با وزارت آموزش و پرورش گفت: آستان قدس وظیفه خود می‌داند به میزان امکانات و مقدورات در حوزه‌های فرهنگی با وزارت آموزش و پرورش همکاری کند.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش گزارشی از شرایط آموزشی مدارس کشور و برنامه ‌های این وزارتخانه در عرصه فرهنگی ارائه کرد.

انتهای پیام/



تصاویر/ دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به همراه معاونین و مشاوران با آیت‌الله اعرافی

وزیر آموزش و پرورش

طرح امین ظرفیت ارزشمند تربیت دینی در مدارس کشور است

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مدرسه مؤثرترین خاستگاه انتقال ارزش‌ها، باورها و هویت ملی است

مشاوروزیرآموزش و پرورش

تربیت نسل آینده‌ساز، نیازمند بهره‌گیری از گنجینه‌ی معارفی  حوزه علمیه است.

تاجدارفردوس در بیان پیامبر رحمت

بهشت از زيبائى چهره فاطمه سلام الله علیها روشن شده است

 ظرفیت تبلیغی و تربیتی حوزه علمیه آستانه‌اشرفیه برای آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

با همکاری مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی حضور روحانیون و مبلغین در مدارس  افزایش می یابد

گسترش خدمات تبلیغی در مدارس استثنایی مشهد/ پنج‌ هزار دانش‌آموز توان‌یاب در پوشش طرح امین

تصاویر/ دوره توانمندسازی طلاب فعال در آموزش و پرورش (معلم تمدن‌ساز)

تصاویر/ دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به همراه معاونین و مشاوران با آیت‌الله اعرافی

مدیرحوزه‌های علمیه در دیدار مسئولان آموزش و پرورش قم مطرح کرد:

شناخت نسل‌های جدید؛ چالشی جدی برای نظام تربیتی / اگر با تحولات منفعلانه برخورد شود موج‌های بیرونی آینده تربیت دینی را شکل خواهند داد

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد:

تعامل با حوزه‌های علمیه و اجرای طرح‌های نوین

وزیر آموزش و پرورش

طرح امین ظرفیت ارزشمند تربیت دینی در مدارس کشور است

تعامل اثربخش حوزه و آموزش‌وپرورش، مسیر تربیت نسل تمدنی را هموار می‌کند

تصاویر / اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان با حضور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاریها

وزیر آموزش و پرورش در اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان

حضور طلاب طرح امین شتاب‌دهنده تحول تربیتی است/ طرح امین نباید مغفول بماند

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها

تربیت نسل مؤمن در گرو نقش‌آفرینی روحانیِ مدرسه است