Print
Zoom In
Zoom Out

تولیت آستان قدس در دیدار وزیر آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش استعدادهای مناطق محروم کشف کند

شناسه مطلب: 13502
زمان انتشار: چهارشنبه 29 تیر 1401 ساعت 08:43

تولیت آستان قدس رضوی گفت: در مناطق محروم کشور استعدادهای زیادی نهفته است که آموزش و پرورش می‌تواند موجب کشف و بروز آنها شود.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، در دیدار وزیر آموزش و پرورش که در حرم مطهر رضوی انجام شد، قداست و اهمیت کار آموزش و پرورش را بسیار بالا دانست و اظهار کرد: گستردگی وزارت آموزش و پرورش و نقش آن در شکل دهی به زیرساخت فکری، تربیتی، علمی و اخلاقی نسل آینده کشور، موجب اهمیت این وزارتخانه است.

وی مدیریت صحیح وزارت آموزش و پرورش را با توجه به عظمت و اهمیت آن، بسیار حیاتی دانست و با اشاره به فراهم بودن زمینه استعدادیابی کودکان در مدارس، ابراز کرد: استعدادهای فراوانی در مناطق محروم و کم برخوردار کشور وجود دارد که آموزش و پرورش می‌تواند نقش مهمی در شناسایی و فراهم آوردن زمینه پرورش آن‌ها داشته باشد.

تولیت آستان قدس رضوی مناطق محروم کشور را سرشار از استعدادهای نهفته دانست و ابراز کرد: بسیاری از نخبگان بالقوه کشور در روستاها و مناطق کم برخوردار هستند؛ آموزش و پرورش می‌تواند در استعدادیابی و پرورش استعدادهای برتر مناطق محروم با هدف نخبه پروری و تربیت افراد متخصص برای آینده کشور ایفای نقش کند.

وی در ادامه به اهمیت توجه به امام رضا(ع) در کتب درسی اشاره کرد و با بیان اینکه جای زندگینامه امام رضا(ع) در کتاب‌های درسی مدارس خالی است، گفت: در ایران تنها یک امام معصوم وجود دارد، اما جای زندگینامه، سیره و آموزه‌های این امام رئوف در کتب درسی خالی است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: تهیه محتوای متناسب با فرهنگ رضوی و پرداختن به زندگینامه و معرفی الگوی اخلاقی، زندگی و آموزه‌های امام رضا(ع) در کتاب‌های درسی و محتوای آموزشی مدارس بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه در میان ائمه اطهار(ع)، امام رضا(ع) فرصت بیشتری برای تبیین جایگاه امامت و ولایت داشته‌اند، اظهار کرد: برای تبیین جایگاه ولایت فقیه و تقویت مبانی معرفتی، فرهنگی و حکومت اسلامی باید به آموزه های امام رضا(ع) برگردیم.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه چهارشنبه‌ها روز خاص زیارتی امام رضا(ع) است، عنوان کرد: خوب است در چهارشنبه ها مدارس سراسر کشور مراسمی برای توجه به امام رضا(ع) داشته باشند، به عنوان مثال دانش آموزان چند دقیقه پیش از رفتن به کلاس‌ها در صفوف صبحگاهی صلوات خاصه حضرت رضا(ع) را قرائت کنند؛ این امر می‌تواند در ایجاد ارتباط قلبی میان آتیه سازان کشور و حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) مؤثر باشد.

وی معلمان را تربیت کنندگان نیروی انسانی آینده کشور دانست و با اشاره به مقام والای معلم، اظهار کرد: معلمان قشر فرهیخته جامعه و مقام بسیار بالایی دارند که لازم است در کتب درسی به مقام و منزلت والای معلمی پرداخته شود.

حجت الاسلام والمسلمین مروی در پایان ضمن اعلام آمادگی آستان قدس رضوی برای همکاری با وزارت آموزش و پرورش گفت: آستان قدس وظیفه خود می‌داند به میزان امکانات و مقدورات در حوزه‌های فرهنگی با وزارت آموزش و پرورش همکاری کند.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش گزارشی از شرایط آموزشی مدارس کشور و برنامه ‌های این وزارتخانه در عرصه فرهنگی ارائه کرد.

انتهای پیام/

تحقق برنامه های ستاد همکاریها (21)

گزارشی از اردوی مسجدی‌ها ویژه دانش‌آموزان کرمانشاهی+عکس

تصاویر / شورای همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش همدان

تحقق برنامه های ستاد همکاریها (20)

پایان دوره تربیت مربی کودک و نوجوان ایرانشهر و دلگان

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

بولتن شماره (82)ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی:

سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش آینده کشور را  تضمین می کند

در مصلی امام خمینی(ره) بجنور

گردهمایی بزرگ دانش آموزی یاوران مقاومت و نماز

حسن ختام هفته پژوهش

پژوهش از نگاه پیامبر و اهل بیت علیهم السلام

تصاویر

نشست شورای سیاستگذاری ستاد همکاریهای استان یزد با حضور مشاور وزیر

با همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش

نشست  پیاده سازی الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین درلرستان برگزارشد

فیلم / گردهمایی ائمه جمعه و مدیران آموزش و پرورش استان یزدبا حضور مشاور وزیرآموزش و پرورش  

دبیرستادهمکاریها تاکید کرد

حمایت از راه اندازی کودکستانها و مدارس وابسته به حوزه علمیه

امام جمعه یزد:

تربیت نسل انقلابی، محور حرکت آموزش و پرورش باشد

نشست مشاور وزیرآموزش و پرورش با روسای ادارات استان یزد

تصاویر

دبیرستاد همکاریها در میان دانش آموزان یزدی

بازدید مشاور وزیرآموزش و پرورش از نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار یزد