Print
Zoom In
Zoom Out

دبیر ستاد همکاریها:

پاسداری از ارزشهای غدیر و مهدویت در گرو تبعیت از ولایت فقیه است

شناسه مطلب: 13499
زمان انتشار: شنبه 25 تیر 1401 ساعت 15:00

اگر به دنبال سعادت دنیا و آخرت جامعه هستیم نیازمند توجه جدی به فرهنگ غدیر هستیم...

دبیر ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرروش با تبریک فرا رسیدن دهه ولایت و امامت گفت؛ به برکت این ایام مبارک فرهنگیان ولایت مدار و نیز صاحبان تریبون و رسانه می بایست با تمسک به جهاد تبیین ،ضرورت توجه به ولایت اهل بیت علیهم السلام  و نیاز جامعه به کشتی نجات رهبری امت را برای نسل جوان و نوجوان که آماج شبهه پراکنی های ناجوانمردانه اعتقادی و عبادی از سوی دشمنان هستند را عالمانه تبیین و تشریح نمایند.

حجت الاسلام حمید نیکزاد تبلور ولايت را در وجود حضرات معصومین علیهم السلام دانست و گفت: با نگاهی به تاریخ اسلام در می یابیم بسیاری از نابسامانی های امت اسلام به خاطر عدم توجه به امر الهی در واقعه غدیر بود.

*تاوان مهجوریت غدیر

وی خاطرنشان ساخت؛ به لحاط مهجوریت غدیر،ستارگان پر فروغ امامت به جاى آن كه در مسند تصميم گيرى و زعامت جامعه اسـلامـى قـرار گـيـرند و منشاء تصميمات صالحانه براى امت اسلام باشند، از حـق خلافت محروم و خانه نشين شدند، یا در برابر حق طلبى شان آماج شمشير و نيزه قرار گرفته به شهادت رسيدند.

استاد دانشگاه با اشاره به عواملی که باعث محروم شدن جامعه ازبركات وجود مقدس اهل بیت علیهم السلام شد گفت؛ منشا اصلی این خسران جبران ناپذیر را باید در عدم توجه به حقیقت غدیر دانست و بیان کرد اگر مسلمین فرامین الهی که در هیجدهم ذی الحجه ،"حجة الوداع" توسط پیامبر اسلام  به مردم ابلاغ شد را جامه عمل می پوشاندند، فرصت هاى طلايى رشد باورهاى مذهبى و اعتقادى و پـيـشـرفـت عـلوم دنـيـوى و الهـى از دسـت  نمیرفت و امروز نیز اگر به دنبال سعادت دنیا و آخرت جامعه هستیم نیازمند توجه جدی به فرهنگ غدیر هستیم.

 * رازنشاط و امید در جامعه علوی

مشاوروزیر آموزش و پرورش بقای عظمت غدیر را در توجه به فرهنگ مهدویت و انتظار دانست وخاطر نشان ساخت، رازبقاء، نشاط و امید در جامعه علوی ، دل سپردن به انتظار فرج حضرت حجت بن الحسن "عج" است و طبق دستور و توصیه  آن حضرت برای ایمن ماندن از خطرات عصرغیبت کبری باید زمام امور را به دست فقها و نمایندگان عام  آن حضرت سپرد تا از هرگونه گزند و آسیبی در امان باشیم که فرمود؛ ... وَ اَمَّا الْحَوادِثُ الْواقِعَةُ فَارْجِعُوا فيها اِلى رُواةِ حَديثِنا فَاِنَّهُمْ حُجَّتى عَلَيْكُمْ وَ اَنَا حُجَّةُ اللّهِ عَلَيْهِمْ. در حوادث و پيشامدها به راويان حديث ما رجوع كنيد، زيرا آنها حجّت من بر شمايند و من حجّت خدا بر ايشانم /  ـ وسائل الشيعه ، ج 18، ص 101.

 *عصر غیبت و مرجعیت دينى و رهبرى

حجت الاسلام نیکزاد افزود؛ همان گونه که حضرت ولی عصر فرموده اند؛ در عصر غیبت و مرجعیت دينى و رهبرى سياسى جامعه اسلامى به فقیه جامع الشرايط واگذار شده است و اصل مترقی  ولايت فقيه در قانون اساسی جمهوری اسلامی نـقـش مـردم در حاكميت و نحوه انتخاب رهبری را به خوبی تشریح و تبیین نموده و با انتخاب مردم فقيه جامع الشرايط که امروز در وجود با برکت حضرت آیت الله خامنه ای  متعین است زمام امور را تا عصر ظهور تدبیر خواهد نمود.

عضو شورای معاونین حوزه علمیه پاسداری از ارزشهای غدیر و مهدویت را در گرو تبعیت از ولایت فقیه دانست و گفت؛ ولايـت فـقـيـه عمود خيمه نظام جمهورى اسلامی است و بر این اساس دشـمـنـان اسـلام و انـقـلاب فـهـميده اند ، ظلم ستيزى انقلاب و نظام اسلامى از اين اصل مهم و مترقى سرچشمه گرفته و به همين جهت تـمـام هـمّ و غم دشمن در جهت تضعيف و ايراد شبهات بى اساس به اصل نجات بخش ولایت فقیه است.

 *رایحه خوش پیوند مهدویت و ولایت فقیه

وی با اشاره  به ترس و دلهره دشمنان کینه توز از فرهنگ غدیر و مهدویت افزود؛ وقتی رایحه خوش پیوند مهدویت و ولایت فقیه در سرود سلام فرمانده در اقصی نقاط جهان پیچید و ارکان مستبدان را به لرزه در آورد، وظیفه ما به عنوان متولیان امور دینی و فرهنگی در ارایه محتوای غنی و فاخر در سطح ملی و بین المللی را در پاسداری از حصن حصین ولایت فقیه با الهام از غدیر و مهدویت با تبیین عالمانه و گفت و گوهای آزاد اندیشانه با جوانان و نوجوانان در مدارس و دانشگاه ها و محافل علمی و آموزشی را سنگین تر می کند .

*طرح دیده بان جهت تحقق جهاد تبیین

دبیر ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره برنامه های تحولی ستاد همکاریها در دوره جدید، اجرای طرح دیده بان را جهت تحقق جهاد تبیین دانست و گفت؛ در این طرح با راه اندازی دوره های توانمند سازی مربیان و فرهنگیان برای مواجهه با شبهات اعتقادی و سیاسی و فرهنگی، تلاش خواهیم کرد با حضور کارشناسان و نظریه پردازان خبره حوزوی ، دانشگاهی و آموزش و پرورشی جامعه هدف آموزش و پرورش را در برابرشبهات توانمند و آگاه نماییم.

آیت‌ الله اعرافی در جمع خیرین مدرسه ساز:

آموزش و پرورش هسته اصلی و کانون تربیت و آینده سازی است

با حضور وزیر و مشاور وزیر

میز خدمت آموزش و پرورش در نماز جمعه تهران برپا شد

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (75) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

بارویکرد دانش آموزی

کتاب "سفیر محبت" منتشر شد

دهمین دوره توانمندسازی طلاب امین شهرستان‌های تهران برگزار شد

درقم برگزارشد

آیین رونمایی از مجموعه کتاب‌های «پرسش و پاسخ دانش آموزی» با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش

تصاویر/ رونمایی از دوره ۵ جلدی کتاب «پرسش و پاسخ های دانش آموزی»

با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش

از مجموعه کتاب‌های "پرسش و پاسخ دانش آموزی" رونمایی شد

وزیر آموزش و پرورش:

راه رسیدن به قله؛ تربیت دانش آموزان فکور و چند ساحتی نه تست زن!

گفتاری از آیت الله العظمی جوادی آملی

چرا بهای زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها بهشت است

به همت مؤسسه بوستان کتاب؛

کتاب «پرسش و پاسخ‌های دانش‌آموزی(اخلاق)» روانه بازار نشر شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مشرف خبر داد:

برگزاری جشن تکلیف ۵ هزار دختر نومکلف در حرم بانوی کرامت

به مناسبت ولادت حضرت فاطمه معصومه(س)؛

شعبه ای ازشفاخانه اهل بیت علیهم السلام

زیارت نامه حضرت معصومه(س) و شاخص‌های حیات طیبه

رضامراد صحرایی در دیدار با خانواده شهید عسگری جمکرانی:

۱۳۷۴ فرزند شهید در مدارس شاهد کشور تحصیل می‌کنند/امروز اصلی ترین قدرت فرهنگی ما شهدا هستند