Print
Zoom In
Zoom Out

نایب رئیس کمیته همکاریهای استان اردبیل:

ائمه جمعه نقش نظارتی خود را به مسائل تربیتی داشته باشند

شناسه مطلب: 13497
زمان انتشار: سه شنبه 21 تیر 1401 ساعت 11:18

نایب رئیس کمیته همکاریهای استان اردبیل گفت: هدف ما این است تا ائمه جمعه نقش نظارتی خود را در جریان‌سازی مسائل آموزشی و تربیتی مد نظر قرار داده تا از فضاهای موجود اعم از مصلی‌ها، مساجد، امامزاده‌ها و حسینیه‌ها در مسیر برگزاری برنامه‌های آموزشی و تربیتی بیشتر استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، کلام‌الله صفری ، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در همایش ائمه جمعه شهرستان ها با مدیران و رؤسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق و شورای معاونان اداره کل در خانه معلم اردبیل اظهار کرد: یک‌ هزار نفر از همکاران فرهنگی ما در استان به عنوان معلمان خیر آمادگی دارند تا درمناطق محروم به صورت رایگان کلاس‌های آموزشی و تربیتی برگزارکنند.

وی افزود: این اولین گردهمایی مسئولان آموزش و پرورش استان با ائمه جمعه است که قطعاً این برنامه‌ها را ادامه خواهیم داد و سعی ما بر این خواهد بود تا در قالب ۵۰برنامه مدون آموزشی و تربیتی چالش‌ها و دغدغه‌های مهم این حوزه را مورد رصد و پایش قرار دهیم.

صفری تصریح کرد: در سطح کشور نیز ۷۵۰فعالیت آموزشی، پرورشی و تربیتی در مقاطع مختلف تحصیلی مد نظر قرار گرفته که در استان اردبیل با یک نگاه بومی سعی خواهیم کرد این برنامه‌ها و فعالیت‌ها را به شکل منسجم به پیش ببریم.

وی گفت: هدف ما این است تا ائمه جمعه نقش نظارتی خود را در جریان‌سازی مسائل آموزشی و تربیتی مد نظر قرار داده تا از فضاهای موجود اعم از مصلی‌ها، مساجد، امامزاده‌ها و حسینیه‌ها در مسیر برگزاری برنامه‌های آموزشی و تربیتی بیشتر استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ضرورت توانمندسازی و ارائه خدمات مراقبتی را برای دانش‌آموزان در معرض آسیب یادآور شد و افزود: طرح فراگیر و نهضت پیشگیرانه از آسیب‌های اجتماعی در دستور کار قرار گرفته و سعی ما بر این است تا اهداف و برنامه‌ریزی‌ها را به شکل صحیح و درست انجام دهیم.

کلام اله صفری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۲۰برنامه شاخص آموزشی و ۳۰برنامه شاخص تربیتی با بهره‌گیری از ظرفیت اساتید، صاحب نظران، ائمه جمعه و روحانیون برجسته در ابعاد مختلف مورد توجه قرار داده ایم تا بخشی از آسیب‌ها، دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در این حوزه از بین برود.

صفری مطالبه اصلی ائمه جمعه را یادآور شد و اضافه کرد: حضور روحانیون در مدارس، برگزاری فصلی این گردهمایی، توجه جدی به بحث حجاب و عفاف، توسعه متوازن رشته‌ها و برقراری عدالت آموزشی در توزیع تجهیزات و امکانات، توجه به اقامه نماز جماعت در مساجد جوار مدارس، بررسی علل و عوامل افت تحصیلی و کنکور، بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های بومی و محلی و همچنین هدایت دانش‌آموزان به استفاده از ظرفیت‌های دولتی را در بهره‌گیری از کلاس‌های آموزشی و تربیتی به عنوان خواسته ائمه جمعه بوده است.

وی بیان کرد: ما در شهرستان‌های اصلاندوز و اردبیل با کمبود فضای آموزشی روبه‌رو هستیم و سعی ما بر این است تا زنجیره مکمل مسائل تربیتی و آموزشی را در کنار مدرسه، خانه و نظام اجتماعی شاهد باشیم و سعی ما بر این خواهد بود تا در این بخش از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان بیشتر استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل پرهیز از عزل و نصب‌های سیاسی در آموزش و پرورش و توجه به مناطق محروم و عشایری را از دیگر مطالبات ائمه جمعه برشمرد و ادامه داد: تلاش خواهیم کرد تا شأن و منزلت معلمان را به صورت مادی و معنوی ارتقا داده و فضای سالم تربیتی را فراهم کنیم.

کلام اله صفری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: آموزش و پرورش به تنهایی در حوزه آموزشی و تربیتی قادر به ایجاد تحول نیست بلکه ما نیازمند همراهی و مشارکت گروه‌های مختلف به ویژه علما و روحانیون هستیم تا در مسیر آموزشی و تربیتی با روحیه جهادی و انقلابی ورود پیدا کنیم.

صفری تصریح کرد: با توجه به اینکه ۳۰درصد دانش‌آموزان مدارس در مناطق محروم و کم برخوردار تحصیل می‌کنند، ضرورت دارد تا در توزیع دبیران آموزش و پرورش نیز همه مناطق را یکسان در نظر گرفته و از تمرکز روی یک مدرسه خاص با دبیران برجسته پرهیز کنیم.

وی گفت: یک‌هزار نفر از فرهنگیان خیر آمادگی دارند تا در مناطق محروم با برگزاری کلاس‌های آموزشی و تربیتی

 

 

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»

ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم