Print
Zoom In
Zoom Out

امام‌جمعه موقت اصفهان

عقب ماندگی 10 ساله تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جبران شود

شناسه مطلب: 13484
زمان انتشار: چهارشنبه 15 تیر 1401 ساعت 10:02

امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: مدیران آموزش و پرورش در زمینه سند دقت ویژه داشته باشند چرا که دیر شده است و با وجود تذکرات رهبری در این زمینه عقب هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت‌الاسلام محمودی، امام‌جمعه موقت اصفهان در گردهمایی مدیران و روسای نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اظهار داشت: گروه فرهیختگان و افراد صاحبان خرد و اندیشه خداترس خواهند بود و همواره خدا را ناظر بر اعمال خود می‌بینند.

امام‌جمعه موقت شهر اصفهان افزود: انبیای الهی همه معلم بودند و فرآیند تعلیم و تربیت را انجام می‌دادند و در حقیقت معلمان ادامه دهنده راه انبیا هستند.

وی گفت: نکته‌ای که وجود دارد این است که جایگاه علوم در ذهن دائمی است و در ذهن آغشته می‌شود و این علم و دانش است که باقی خواهد ماند.گ

محمودی تصریح کرد: علاقه خاصی از همان دوران جوانی به معلمی داشتم و برای تدریس، از شغل قضاوت انصراف دادم و مدیران آموزش و پرورش باید این جایگاه را حفظ کنند و آن را ارتقا دهیم.

امام‌جمعه موقت اصفهان ادامه داد: نباید جایگاه علم و دانش را به مراتب و درجات علمی وابسته کنیم و آنچه اهمیت دارد خود علم است.

وی با اشاره به مبانی غنی دینی برای آموزش و پرورش، بیان داشت: گاها از منابع غنی خود غافل می‌شویم و این در حالی است که غربی‌ها و شرقی‌ها به منابع دینی ما برای بهره‌برداری در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و.... بسیار توجه می‌کنند.

محمودی خاطرنشان کرد: موضوع سند بنیادین تحول که 10 سال است ابلاغ شده است، اما مغفول مانده است و این موضع باعث گله‌مندی رهبر معظم انقلاب بوده و حتی افق 1404 هم برای آن تبیین شده است.

امام‌جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: شخصیتی که قرار است معلم شود باید با مبانی دینی به طور کامل آشنا و از لحاظ ادبیات باید مسلط باشد.

وی تصریح کرد: اخلاق، احترام به معلم، اطلاعات عمومی، آداب و رسوم اجتماعی از جمله مواردی است که یک معلم باید به صورت وِیژه بر آنها احاطه داشته باشد.

محمودی گفت: مدیران آموزش و پرورش در زمینه سند دقت ویژه داشته باشند چرا که دیر شده است و با وجود تذکرات رهبری در این زمینه عقب هستیم.

امام‌جمعه موقت اصفهان بیان داشت: در این زمینه دو وظیفه مهم داریم که یکی این است که چالش‌ها را رفع کنیم و نکته دیگر این که عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم.

وی با اشاره به موضوع استفاده از نیروی جوان در مدیریت آموزش و پرورش گفت: جرات به خودمان دهیم و از نیروی جوان استفاده کنیم و از این موضوع نترسیم و کارها را به آن‌ها واگذار کنیم.

محمودی در پایان گفت: دانشگاه فرهنگیان زیربناست و به آن باید به شکل ویژه توجه شود و در این زمینه نباید این دانشگاه هیچگونه مشکلی داشته باشد.

 



جذب ۹۸ طلبه طرح امین درخراسان‌شمالی

در یک مقاله بررسی شد

مسجد خواستگاه تحقق اهداف حوزه علمیه و آموزش و پرورش

گام‌های مهم حوزه علمیه خراسان در توسعه مدارس امین

مدیر حوزه علمیه فارس خبر داد؛

۹۶ درصد مخاطبان مدارس طرح امین ،عملکرد مبلغین را عالی ارزیابی کرده‌اند.

دوره آموزشی «جذب دانش‌آموزان به نماز» در کرمانشاه برگزار شد

امام جمعه اصفهان تأکید کرد؛

ضرورت آموزش مبتنی برفهم کودک

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی

طرح پیوند منزل مدرسه و مسجد از اهداف سند تحول بنیادین است

نشست مسئولان حوزه علمیه و آموزش و پرورش نائین+ عکس

تصاویر/ نشست شورای همکاری حوزه های علمیه با آموزش و پرورش خوی

رئیس ستاد همکاریها تبیین کرد

شش قلمرو مهم نهادهای آموزشی وعلمی برای آینده اسلام و ایران

جذب ۹۸ طلبه طرح امین درخراسان‌شمالی

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان‌شمالی

پیوند «مدرسه، منزل و مسجد» سبب کاهش آسیب اجتماعی می‌شود

امام جمعه اصفهان خبرداد

فعالیت یکهزار طلبه طرح امین دراصفهان

نتایج پایش عملکرد ۵۷۰ مربی طرح امین در استان کرمانشاه اعلام شد.

با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

بیست‌ودومین اجلاسیه مدیران مدارس صدرا در مشهد برگزارشد

آیت‌الله اعرافی در دیدار مدیر مسئول ایکنا:

پیام‌های قرآنی در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش ترویج شود

تصاویر/امام جمعه خوی در میان دانش آموزان دارالقرآن امام خمینی (ره)