Print
Zoom In
Zoom Out

امام‌جمعه موقت اصفهان

عقب ماندگی 10 ساله تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جبران شود

شناسه مطلب: 13484
زمان انتشار: چهارشنبه 15 تیر 1401 ساعت 10:02

امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: مدیران آموزش و پرورش در زمینه سند دقت ویژه داشته باشند چرا که دیر شده است و با وجود تذکرات رهبری در این زمینه عقب هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت‌الاسلام محمودی، امام‌جمعه موقت اصفهان در گردهمایی مدیران و روسای نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اظهار داشت: گروه فرهیختگان و افراد صاحبان خرد و اندیشه خداترس خواهند بود و همواره خدا را ناظر بر اعمال خود می‌بینند.

امام‌جمعه موقت شهر اصفهان افزود: انبیای الهی همه معلم بودند و فرآیند تعلیم و تربیت را انجام می‌دادند و در حقیقت معلمان ادامه دهنده راه انبیا هستند.

وی گفت: نکته‌ای که وجود دارد این است که جایگاه علوم در ذهن دائمی است و در ذهن آغشته می‌شود و این علم و دانش است که باقی خواهد ماند.گ

محمودی تصریح کرد: علاقه خاصی از همان دوران جوانی به معلمی داشتم و برای تدریس، از شغل قضاوت انصراف دادم و مدیران آموزش و پرورش باید این جایگاه را حفظ کنند و آن را ارتقا دهیم.

امام‌جمعه موقت اصفهان ادامه داد: نباید جایگاه علم و دانش را به مراتب و درجات علمی وابسته کنیم و آنچه اهمیت دارد خود علم است.

وی با اشاره به مبانی غنی دینی برای آموزش و پرورش، بیان داشت: گاها از منابع غنی خود غافل می‌شویم و این در حالی است که غربی‌ها و شرقی‌ها به منابع دینی ما برای بهره‌برداری در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و.... بسیار توجه می‌کنند.

محمودی خاطرنشان کرد: موضوع سند بنیادین تحول که 10 سال است ابلاغ شده است، اما مغفول مانده است و این موضع باعث گله‌مندی رهبر معظم انقلاب بوده و حتی افق 1404 هم برای آن تبیین شده است.

امام‌جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: شخصیتی که قرار است معلم شود باید با مبانی دینی به طور کامل آشنا و از لحاظ ادبیات باید مسلط باشد.

وی تصریح کرد: اخلاق، احترام به معلم، اطلاعات عمومی، آداب و رسوم اجتماعی از جمله مواردی است که یک معلم باید به صورت وِیژه بر آنها احاطه داشته باشد.

محمودی گفت: مدیران آموزش و پرورش در زمینه سند دقت ویژه داشته باشند چرا که دیر شده است و با وجود تذکرات رهبری در این زمینه عقب هستیم.

امام‌جمعه موقت اصفهان بیان داشت: در این زمینه دو وظیفه مهم داریم که یکی این است که چالش‌ها را رفع کنیم و نکته دیگر این که عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم.

وی با اشاره به موضوع استفاده از نیروی جوان در مدیریت آموزش و پرورش گفت: جرات به خودمان دهیم و از نیروی جوان استفاده کنیم و از این موضوع نترسیم و کارها را به آن‌ها واگذار کنیم.

محمودی در پایان گفت: دانشگاه فرهنگیان زیربناست و به آن باید به شکل ویژه توجه شود و در این زمینه نباید این دانشگاه هیچگونه مشکلی داشته باشد.

 

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد