به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،این فصلنامه به صورت فصلنامه منتشر میشود و تلاش دارد با بهرهگیری از جدیدترین یافتههای علمی متخصصان، گامی در جهت توسعه و کیفیت بخشی به دانش تربیت اسلامی و تبیین چالشها و ارائه راهکارهای مرتبط با آن در همه ابعاد بردارد. مخاطبان این نشریه، استادان، معلمان، متخصصان و سایر پژوهشگران و علاقمندان تعلیم و تربیت اسلامی هستند.
اهداف فصلنامه تربیت متعالی
- ترویج فرهنگ پژوهش در حوزه تربیت اسلامی میان اساتید و فضلای حوزوی با ایجاد بستر مناسب پژوهندگی در مطالعات تربیت معلم مبلغ؛
- تولید علم در عرصه دانش تربیت اسلامی مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و فلسفه تربیت معلم در جمهوری اسلامی ایران؛
- ارتقاء مهارت های معلمی در جهت تقویت رسالت طلاب حوزه های علمیه در عرصه تعلیم و تربیت اسلامی با تأکید بر نظام تربیت رسمی و عمومی کشور (تربیت مدرسه ای)؛
- آسیب شناسی نظام تعلیم و تربیت در کشور و ارائه راهکارهای رفع آن مبتنی بر آموزه های اسلامی؛
- آینده پژوهی و نیازسنجی در عرصه تعلیم و تربیت اسلامی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی؛
- پشتیبانی نظری از مباحث تربیتی رشته گرایش های تربیت معلم ؛
برخی عناوین اولین فصل نامه
۱. استنتاج اصول تربیت اجتماعی از مبانی انسانشناختی علامه حسنزاده آملی بر اساس الگوی فرانکنا
۲. ترجمان اصول و مبانی تربیت معلم فکور: خوانش چالشهای بومیسازی بر اساس نظام تعلیم و تربیت متعالی اسلام
۳. ذکر خداوند و نقش تربیتی آن در هویت شناسی و تکامل انسان
۴. شناسایی تربیت دینی در بعد اجتماعی بر اساس آموزههای نهجالبلاغه
۵. بایستههای تربیت متعالی در گام دوم انقلاب اسلامی
۶. بررسی اسپریگنزی تربیت سیاسی در آثار دو اندیشمند طوس: خواجه نظامالملک و خواجه نصیرالدین می باشد.
علاقه مندان جهت مشاهده مقالات به سایت فصل نامه به آدرس http://tarbiatmotali.ismc.ir مراجعه کنند.
فصل نامه تربیت متعالی از کلیه پژوهشگران عرصه تعلیم و تربیت دعوت کرده است
مقالات خود را جهت انتشار از طریق سامانه http://tarbiatmotali.ismc.ir ارسال نمایند تا پس از داوری و تأیید در فصلنامۀ منتشر شود.