Print
Zoom In
Zoom Out

به همت مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه های علمیه

فصل نامه علمی تربیت متعالی منتشر شد

شناسه مطلب: 13468
زمان انتشار: يكشنبه 12 تیر 1401 ساعت 09:29

مجله‌ علمی تربیت متعالی، با صاحب امتیازی مرکز تربیت معلم، مبلّغ وابسته به مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ حوزه های علمیه می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،این فصلنامه به صورت فصلنامه منتشر می‌شود  و تلاش دارد با بهره‌گیری از جدیدترین یافته‌های علمی متخصصان، گامی در جهت توسعه‌ و کیفیت بخشی به دانش تربیت اسلامی و تبیین چالش‌ها و ارائه راهکارهای مرتبط با آن در همه‌ ابعاد بردارد. مخاطبان این نشریه، استادان، معلمان، متخصصان و سایر پژوهشگران و علاقمندان تعلیم و تربیت اسلامی هستند.

اهداف فصلنامه تربیت متعالی

- ترویج فرهنگ پژوهش در حوزه تربیت اسلامی میان اساتید و فضلای حوزوی با ایجاد بستر مناسب پژوهندگی در مطالعات تربیت معلم مبلغ؛

- تولید علم در عرصه دانش تربیت اسلامی مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و فلسفه تربیت معلم در جمهوری اسلامی ایران؛

- ارتقاء مهارت های معلمی در جهت تقویت رسالت طلاب حوزه های علمیه در عرصه تعلیم و تربیت اسلامی با تأکید بر نظام تربیت رسمی و عمومی کشور (تربیت مدرسه ‏ای)؛

- آسیب شناسی نظام تعلیم و تربیت در کشور و ارائه راهکارهای رفع آن مبتنی بر آموزه های اسلامی؛

- آینده پژوهی و نیازسنجی در عرصه تعلیم و تربیت اسلامی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی؛

- پشتیبانی نظری از مباحث تربیتی رشته گرایش های تربیت معلم ؛

برخی عناوین اولین فصل نامه

۱. استنتاج اصول تربیت اجتماعی از مبانی انسان‌شناختی علامه حسن‌زاده آملی بر اساس الگوی فرانکنا

۲. ترجمان اصول و مبانی تربیت معلم فکور: خوانش چالش‌های بومی‌سازی بر اساس نظام تعلیم و تربیت متعالی اسلام

۳. ذکر خداوند و نقش تربیتی آن در هویت شناسی و تکامل انسان

۴. شناسایی تربیت دینی در بعد اجتماعی بر اساس آموزه‌های نهج‌البلاغه

۵. بایسته‌های تربیت متعالی در گام دوم انقلاب اسلامی

۶. بررسی اسپریگنزی تربیت سیاسی در آثار دو اندیشمند طوس: خواجه نظام‌الملک و خواجه نصیرالدین می باشد.

علاقه مندان جهت مشاهده مقالات به سایت فصل نامه به آدرس http://tarbiatmotali.ismc.ir مراجعه کنند.

فصل نامه تربیت متعالی از کلیه پژوهشگران عرصه تعلیم و تربیت دعوت کرده است  

مقالات خود را جهت انتشار از طریق سامانه http://tarbiatmotali.ismc.ir ارسال نمایند تا پس از داوری و تأیید در فصلنامۀ منتشر شود.



تاجدارفردوس در بیان پیامبر رحمت

بهشت از زيبائى چهره فاطمه سلام الله علیها روشن شده است

بازدید دبیرستادهمکاریها از مرکزتربیت معلم مبلغ

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مدرسه مؤثرترین خاستگاه انتقال ارزش‌ها، باورها و هویت ملی است

مشاوروزیرآموزش و پرورش

تربیت نسل آینده‌ساز، نیازمند بهره‌گیری از گنجینه‌ی معارفی  حوزه علمیه است.

تاجدارفردوس در بیان پیامبر رحمت

بهشت از زيبائى چهره فاطمه سلام الله علیها روشن شده است

 ظرفیت تبلیغی و تربیتی حوزه علمیه آستانه‌اشرفیه برای آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

با همکاری مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی حضور روحانیون و مبلغین در مدارس  افزایش می یابد

گسترش خدمات تبلیغی در مدارس استثنایی مشهد/ پنج‌ هزار دانش‌آموز توان‌یاب در پوشش طرح امین

تصاویر/ دوره توانمندسازی طلاب فعال در آموزش و پرورش (معلم تمدن‌ساز)

تصاویر/ دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به همراه معاونین و مشاوران با آیت‌الله اعرافی

مدیرحوزه‌های علمیه در دیدار مسئولان آموزش و پرورش قم مطرح کرد:

شناخت نسل‌های جدید؛ چالشی جدی برای نظام تربیتی / اگر با تحولات منفعلانه برخورد شود موج‌های بیرونی آینده تربیت دینی را شکل خواهند داد

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد:

تعامل با حوزه‌های علمیه و اجرای طرح‌های نوین

وزیر آموزش و پرورش

طرح امین ظرفیت ارزشمند تربیت دینی در مدارس کشور است

تعامل اثربخش حوزه و آموزش‌وپرورش، مسیر تربیت نسل تمدنی را هموار می‌کند

تصاویر / اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان با حضور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاریها

وزیر آموزش و پرورش در اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان

حضور طلاب طرح امین شتاب‌دهنده تحول تربیتی است/ طرح امین نباید مغفول بماند

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها

تربیت نسل مؤمن در گرو نقش‌آفرینی روحانیِ مدرسه است