Print
Zoom In
Zoom Out

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش:

نقش تربیتی و اصلی زنان در جامعه قابل انکار نیست

شناسه مطلب: 13436
زمان انتشار: سه شنبه 31 خرداد 1401 ساعت 11:38

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: دشمن می‌خواهد نقش جدی و اثرگذار زنان نادیده گرفته شود، در صورتی که نقش تربیتی و اصلی زنان در جامعه قابل انکار نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید نیکزاد در سفر به همدان طی بازدیدی که از حوزه‌ علمیه واحد خواهران همدان داشت با تاکید بر نقش زنان در اسلام، اظهار کرد: زنان از صدر اسلام نقش بسیار تعیین کننده‌ای داشتند، البته قبل از اسلام‌هم زنان نامداری بودند و این  اراده الهی است که زنان نقش اساسی در جامعه اسلامی داشته باشند.

   وی افزود:  نقش بی بدیل حضرت خدیجه (س) در صدر اسلام، نقش حضرت فاطمه زهرا (س) در بحث دفاع از حریم ولایت که یک نقش بسیار برجسته و یک نگاه غیورانه نسبت به بحث ولایت داشتند. نقش حضرت زینب (س) در واقعه عاشورا نشان‌دهنده این است که  نقش زنان حاشیه‌ ای نبوده بلکه در خود متن بوده و در جهت گیری اصلی موثر بوده‌اند.

   مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز دشمن، زنان جامعه را هدف گرفته است، گفت: دشمن می‌خواهد نقش جدی و اثرگذار زنان نادیده گرفته شود، در صورتی که نقش تربیتی و اصلی زنان قابل انکار نیست.

   وی تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد کارمندان آموزش و پرورش خواهران هستند و در هیچ جای دولت و حاکمیت به این شکل نیست و هم‌اکنون هم در طرح امین حدود ۷۵ درصد طلابی که الان فعال هستند از خواهران هستند که به صورت جهادی پا به عرصه گذاشتند.

   حجت‌الاسلام نیکزاد افزود: در حال حاضر حدود ۱۰ هزار طرح امین داریم که پیش‌بینی شده تا مهر ماه به ۱۵ هزار و تا آخر سال جاری به ۲۰ هزار نفر برسد  و در نظر داریم طی سه سال به ۶۰ هزار نفر برسد و این چشم انداز دیده شده است.

   وی بیان داشت: وقتی میزان مباحث مالی در طرح امین را می‌بینیم متوجه می شویم عمدتا چیزی نبوده و میانگین نزولی بوده است و رویکرد جهادی و ایثارگران، عشق به تربیت و مباحث پایه ای اثرگذار در رویکرد انقلاب اسلامی که نگاهش، نگاه فرهنگی و تربیتی است.

  دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش یادآور شد: در دوره جدید نگاه‌ ما به فعالیت‌‌‌های  ستاد نگاه عملیاتی است، وقتی دیدار اخیر فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب را نگاه می کنیم می فرمایند که ما سند زیاد داریم و مهم عملیاتی کردن آن است.

   وی متذکر شد: یکی از مباحث که به طور جدی پیگیر آن هستیم، بحث جذب طلاب حوزه علمیه است به این جهت که نقش طلبه یک کار تربیتی است  و رسالت اصلی طلبه فعالیت تربیتی است در این فعالیت هم علما اعتقاد دارند بهترین زمان تربیت، زمان کودکی و نوجوانی است.

   این مقام مسئول بیان داشت: در خصوص جذب طلاب طرح امین که از سال ۹۲ شروع به فعالیت کرده‌اند هم در حال پیگیری هستیم، چرا که در سطح تحصیلکرده‌های دانشجویی افرادی همانند طلاب نداریم که در ۸ رشته ورود پیدا کرده باشند و می‌توانند طیف وسیعی از مطالب کاربردی را به دانش‌آموزان آموزش دهند و خواهران طلبه می‌توانند با استفاده از ماده ۲۸ در آزمون‌های استخدامی شرکت کنند. 

   وی خاطرنشان کرد: در رابطه با طرح امین که از سال ۸۶ شروع شد، حرکت های خوبی انجام شده اما نقطه عطف طرح امین در دوره‌ای است که الان حضور داریم و ظرفیت‌هایی برای استان ها در نظر گرفته شده است و با آن‌ نگاه مجاهدانه ای که دارید سعی کنید این ظرفیت را از بین طلاب تکمیل کنید.

   حجت‌الاسلام نیکزاد بیان داشت: در بحث آموزش طلاب جهت حضور در مدارس دغدغه داشتیم که در این خصوص دو شورای تخصصی اجرایی و علمی تشکیل شد و در هر دوی آنها نماینده خواهران حضور دارند.

   وی با بیان اینکه واگذاری مدیریت طرح امین خواهران به حوزه علمیه خواهران را به جد پیگیری می‌کنم، گفت: اما این در حالیست که باید مدیریت حوزه علمیه خواهران در سطح کشور آمادگی پذیرش این مسئولیت را داشته باشند.

   مشاور وزیر آموزش و پرورش از تاسیس مدارس وابسته به حوزه علمیه خبر داد و افزود: این مدارس می‌توانند دولتی و غیردولتی باشند و نیازمند مطالعاتی در این طرح همراه با تیمی از حوزه علمیه هستیم.

   وی تصریح کرد: مدارس وابسته به حوزه علمیه در مقطع مهدکودک، ابتدایی و متوسطه دوم باید تاسیس شود و محدودیتی در ایجاد رشته نیست.

   دبیر ستاد همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه علمیه با اشاره به نهضت سواد آموزی نیز تصریح کرد: در کشور 4 میلیون بی‌سواد و کم سواد ایرانی و 2 میلیون غیر ایرانی وجود دارد که معضلی جدی برای آموزش و پرورش شده که باید از ظرفیت حوزه علمیه خواهران در این راستا بهره برد.

   حجت الاسلام نیکزاد با بیان اینکه طرح مذکور دارای نگاه دو بعدی است، گفت: یک نگاه باسواد کردن افراد بی‌سواد و کم سواد ایرانی و غیر ایرانی و در یک نگاه ورود طلاب حوزه علمیه و آموزش‌های دینی و اعتقادی به این قشر از جامعه هدف می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»