Print
Zoom In
Zoom Out

گزارشی از لامرد استان فارس؛

طلبه‌ ای که پای کار جهادی آمد/ وقتی تبلیغ با خدمت گره خورد

شناسه مطلب: 13431
زمان انتشار: دوشنبه 30 خرداد 1401 ساعت 12:34

حجت الاسلام میرزایی روحانی است که رسالت تبلیغ را با کار جهادی و خدمت به مردم در مناطق کم برخوردار شهرستان لامرد گره زد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها به نقل از مهر، کار جهادی، مجموعه‌ای از فعالیت‌های خودجوش جمعی از دانشجویان، طلاب حوزه‌های علمیه، دانش‌آموزان و سایر جوانان داوطلب در مناطق محروم کشور است که هر کدام بنا بر ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود، انواع خدمات از جمله انجام پروژه‌های عمرانی مورد نیاز منطقه، خدمات کشاورزی، پزشکی، درمانی، آموزشی، تحصیلی و … را در کنار فعالیت‌های فرهنگی ارائه می‌دهند.

حجت الاسلام مسلم میرزایی روحانی مستقر اداره تبلیغات اسلامی و از طلبه‌های جوان، خوش فکر و با انگیزه جهادی لامرد است.

او در کنار کار تدریس حوزه و پرورش نیروهای مکتب امام صادق (ع) تبلیغ و تحصیل، در روستای دهشیخ شهرستان لامرد، کلاس‌های آموزش خانواده را در این روستا پایه‌گذاری کرده و به مردم آن منطقه خدماتی ارائه می‌کند، خدمتی بی‌منت که توشه‌ای برای آخرت است.

حجت الاسلام میرزایی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: از سال تحصیلی ۱۳۷۷ وارد حوزه علمیه رضویه لامرد شدم و در سال ۸۳ پس از اتمام سطح یک حوزه ازدواج کردم وچهار سال پس از آن دوره آموزشی سطح دو و سه حوزه را در مدرسه علمیه امام علی بن ابیطالب لارستان به پایان رساندم.

وی ادامه داد: پس ازآن به منظور تبلیغ مباحث دینی به روستای دهشیخ از توابع بخش مرکزی شهرستان لامرد رفتم در آن روستا مشغول بودم، پس از کسب تجربیات و توانایی‌های بسیار، تصمیم گرفتم که بیشتر کار تبلیغی با دانش آموزان و جوانان و تربیت خانواده‌ها شروع کنم.

وی افزود: همچنین به کار تدریس حوزه علمیه رضویه لامرد به تعلیم وتربیت طلاب مشغول شدم.

روستا برای روحانی همچون دریا برای ماهی است که زنده ماندن برایش مهم است، در صورتی که روحانی بتواند رسالتی که بر عهده دارد را به خوبی انجام دهد، همین که چهره به چهره بتواند اصول مربوط به دین اسلام را بیان کند مخاطب به خوبی متوجه می‌شود، عمده کاری که روحانی جهادی می‌تواند در روستا انجام دهد تربیت نسل، اشتغال و کمک به کارهای عمرانی است که باید این امور به تربیت انسان، امور فرهنگی و معرفتی ختم شود.

وی در پاسخ به خبرنگار مهر که در کنار کار تبلیغ به چه فعالیت دیگری مشغول هستید عنوان کرد و گفت: در روستای دهشیخ و کره موچی در زمینه کلاس‌های قرآنی فعالیت دارم، به طوری که در این مدت، گروه‌هایی را برای انجام فعالیت‌های گوناگون جهادی تشکیل و با کمک دیگر دوستان راه‌اندازی کردیم که یکی از آن فعالیت‌ها، راه اندازی گلخانه است، در این میان یکی از کارهایی که در منطقه مورد نیاز مردم بود را تأسیس کردیم و آن هم کلاس‌های آموزش ومشاوره و کارگاه خانواده بود.

وی افزود: در حقیقت روحانی در ابتدا باید خود را تربیت کند تا بتواند بر مردم روستا تأثیر بگذارد که خوشبختانه با انجام کارهای جهادی در تمام حوزه‌ها به ویژه حوزه دین، دید مردم نسبت به مباحث مربوط به دین و حتی دید مردم نسبت به حضور در مسجد تغییر یافته است.

وی افزود: عقیده ما بر این است که خداوند متعال هر فردی را برای کاری آفریده است و تکلیف را بر سر راه او قرار می‌دهد، اگر فرد متوجه شود، قطعاً آن تکلیف را انجام خواهد داد، به نظر من زمانی که خدا کاری را جلوی راه افراد قرار می‌دهد، قطعاً کاری آسان است.

 

ما می‌توانستیم با این سطح از تحصیلات در جاهای دیگر مشغول به کار شویم، اما با توجه به رسالتی که بر عهده داریم، احساس تکلیف بر ما چیره شد و تصمیم به تبلیغ و کار جهادی گرفتیم تا مردم مناطق مختلف به ویژه مناطق کم برخوردار را با مسائل دینی، فرهنگی، اجتماعی و… آشنا کنیم.

حجت الاسلام میرزایی افزود: کار جهادی را وظیفه تعیین شده برای خود می‌دانم، زیرا همین که در این دوران که مردم نیاز به تقویت باورهای دینی و اعتقادی خود هستند رسالت طلبه‌ها این است که در مناطق کم برخوردار حضور یابند و ذهنیت مردم تغییر کند، وظیفه خود می‌دانیم که در این مناطق حضور پیدا کنیم، گرچه باید کار تبلیغ به صورت مستمر ادامه داشته باشد تا تأثیرگذاری خود را نشان دهد.

وی گفت: تا زمانی که بتوانم این کار را انجام خواهم داد و ذره‌ای غفلت نخواهم کرد، بلکه به دیگر طلبه‌ها توصیه می‌کنم در این عرصه ورود کنند تا توشه‌ای برای خود داشته باشند، هر چه کار جهادی در مناطق دوردست انجام شود، کم است، زیرا دسترسی مردم روستای دورافتاده به استفاده از امکانات مختلف امکان‌پذیر نیست، بنابراین لازم است توجهات به آن سمت باشد.

وی اذعان کرد: هیچ گاه از دانش آموزان غافل نبوده و همواره جشن‌های تکلیف و جشن قرآنی و مناسبت‌ها را در مدارس به سبک جدید و شاد اجرا کردم.

این روحانی جهادی گفت: در ایام کرونا اقدامات چشمگیری در کمک به بیماران کرونایی داشته ایم.

حجت‌الاسلام میرزایی باگرامیداشت یاد و خاطره حجت الاسلام شیخ ابراهیم انصاری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران که در بیروت به شهادت رسید، وی را الگویی نمونه دانست و به دیگر اقدامات خود اشاره کرد و گفت: در زمینه غسل اموات کرونایی، خدمات رسانی به زوار اربعین، حل اختلاف جوانان، ازدواج و… نیز طلاب و روحانیون خدمات ارزنده‌ای ارائه نموده ایم و در برخی از روزهای سال با حضور در زندان‌ها به موعظه زندانیان لارستان و تلاش برای رفع مشکلات آنان می‌پردازیم.

وی خاطرنشان کرد: تمامی افراد جامعه باید جهت تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهاد تبیین تلاش کنند تا دستاوردها و خدمات نظام و انقلاب به جامعه و به‌ویژه نسل جدید شناسانده شود و ما نیز پیرو منویات ایشان گام‌های مؤثری را برداشته ایم.

وی اضافه کرد: کار دشمن تزویر و تحریف می‌باشد و باید تلاش شود مردم از دستاوردهای نظام و پیشرفت‌های کشور مطلع شوند که امورات ما طلبه‌ها در این برهه حساس همین کارهای جهادی ست.

از جمله فعالیت‌ها و طرح‌های این روحانی، کوهنوردی ثابت با جوانان و طرح اکرام زوجین در منازل آنان و نشست‌های معرفتی و صمیمی در فضاهای باز و حضور در سالن ورزشی و همکاری و احداث آب انبار در کوه و کاشت نهال در مسیر کوهنوردان و تشویق جوانان به اشتغال و تدریس حقوق زوجین در شبکه بهداشت می‌باشد.

این روحانی جهادی جوان که در امور جهادی دیگری همچون مدرس کلاس فقه بازار و اصناف، روحانی طرح امین در مدارس و مشاور مؤسسه بهار نکو شبکه بهداشت لامرد و.‌.. دستی بر آتیش دارد می‌گوید: شاید این کار، کاری جهادی باشد ولی کسب تجربه‌ها برای افراد بسیار مهم است، از طرفی کار جهادی بسیار گسترده بوده و در تمام زمینه‌ها جای کار کردن وجود دارد.

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد