Print
Zoom In
Zoom Out

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان:

اجرای طرح امین در مدارس با نیازمندی ها همخوانی ندارد

شناسه مطلب: 13419
زمان انتشار: چهارشنبه 25 خرداد 1401 ساعت 08:52

رئیس کمیته همکاریهای و نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: اجرای طرح امین در مدارس با نیازمندی استان همخوانی ندارد و یا مدارس معارف که دانش آموزان زیادی ثبت نام کرده اند ، اما عده‌ای اندک پذیرفته شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی محامی، نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان در دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و هیئت همراه گفت: معاونت پرورشی دارای وظیفه‌ای مهم، عمیق و گسترده در دستگاه آموزش و پرورش می‌باشد.

امام جمعه زاهدان افزود: با وجود تلاش‌های صورت گرفته هنوز خلأهای زیادی وجود داشته و زمینه‌های کار فراوان است که برای جبران خلأها و کم کاری‌های گذشته نیاز به تلاش مضاعف و شتاب بیشتر داریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی، خواستار استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت‌های موجود شد و بیان کرد: یکی از محورهای مهم معلمان می‌باشند و باید در جهت رشد و ارتقای علمی، اخلاقی و معنوی آن‌ها برنامه ریزی شود تا بتوانند روی دانش‌آموزان تاثیرگذار باشند.

وی ادامه داد: وقتی هر یک از این محورها تبدیل به یک برنامه کاری شود ده‌ها برنامه از آن حاصل خواهد شد، اما متاسفانه در شرایط کنونی دوره‌های آموزشی خاصی برای معلمان برگزار نمی‌شود. این‌کار نیاز به همت و برنامه‌ریزی در استان و پشتیبانی از جانب مرکز دارد و تاثیرگذاری هر یک از این دوره‌ها در گرو استمرار آن می‌باشد.

امام جمعه زاهدان عنوان کرد: جامعیت برنامه‌ها از دیگر نکات مهم است، زیرا همه ما انسان‌ها نیازمندی‌هایی داریم که یک بخش آن مبانی دینی است و در بین معلمان و دانش آموزان باید بنیان‌های فکری تقویت شود.

وی ادامه داد: بخش دیگر مباحث انقلاب و گفتمان انقلاب اسلامی است که برگرفته از مبانی دینی است و باید این‌ها را به هم پیوند دهیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی تصریح کرد: فراگیری همه مخاطبان از دیگر موارد مورد تاکید است زیرا استان سیستان‌وبلوچستان پهناور و دارای پراکندگی جمعیت است و باید سعی شود کلیه فعالیت‌ها به صورت فراگیر انجام شود.

وی ضمن ابراز امیدواری از ایجاد هم افزایی و بکارگیری توان دیگر مجموعه‌ها از جمله حوزه‌های علمیه، خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت اهل سنت در سیستان‌وبلوچستان باید بتوانیم از ظرفیت و توان حوزه‌های علمیه اهل سنت نیز استفاده کنیم البته برای این‌کار باید در جذب و گزینش افراد دقت صورت گیرد تا افراد شایسته از حیث علمی، توان ارتباط گیری، استقامت فکری، بینش صحیح و همراه با گفتمان انقلاب انتخاب و از این ظرفیت به درستی استفاده شود.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: در کنار حوزه‌های علمیه مجموعه‌های مختلف دیگری همچون سازمان تبلیغات اسلامی، سپاه پاسداران، دفتر تبلیغات، اوقاف و سایر مجموعه‌های فرهنگی وجود دارند که با هم افزایی آن‌ها می‌توان تجمیع امکانات کرده و استفاده بهتر و بهینه صورت گیرد.

امام جمعه زاهدان، وجود نیروهای پا به کار در بحث کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش و نیز گروه اندیشه‌ورز را از نیازمندی‌های کمیته مشترک حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش در سطح کشور و استان عنوان کرد و گفت: اجرای طرح امین در مدارس با نیازمندی استان همخوانی ندارد و یا مدارس معارف که دانش آموزان زیادی ثبت نام، اما عده‌ای اندک پذیرفته شده‌اند و شاید بتوان به طور خاص در تاسیس این مدارس سرمایه گذاری و در کنار آن ایجاد مجتمع‌های شبانه روزی جهت استفاده بیشتر دانش‌آموزان در مناطقی با پراکندگی جمعیت مد نظر قرار گیرد.

وی در پایان بر استفاده از تجربه مدیران سابق در سطوح مختلف آموزش‌وپرورش تاکید کرد و گفت: پرورش و تربیت در سیستم آموزش و پرورش تنها به حرف نبوده و در مقام عمل نیز باید این جهات مورد توجه قرار گیرد.

در ابتدای این دیدار اصغر باقر زاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: در شرایط کنونی و در کنار نیازهای مادی باید نیازهای معنوی معلمان نیز مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد