Print
Zoom In
Zoom Out

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش چهارمحال‌و‌بختیاری؛

شرایط برای استفاده از ظرفیت حوزه در مدارس مهیاست

شناسه مطلب: 13414
زمان انتشار: سه شنبه 24 خرداد 1401 ساعت 10:46

نشست کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش‌و‌پرورش چهارمحال‌وبختیاری با حضور مدیران این دو نهاد و جمعی از مسئولان استانی با هدف بررسی راهکارهای همکاری حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان در نشست کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش‌و‌پرورش چهارمحال‌وبختیاری  با اشاره به اینکه در برهه‌هایی از انقلاب به دلایلی تفکراتی وجود داشته است که اساساً به جایگاه روحانیت اعتقاد نداشته‌اند، اظهار کرد: در آموزش و پرورش نیز به دلایل متعدد فراز و نشیب‌هایی برای حضور روحانیت وجود داشته که بخشی از علت به کتب و منابع درسی مربوط است و بخشی دیگر مربوط به ضوابط حاکم بر مدارس و بخشی نیز به دلیل دولت‌هایی بوده که در دلشان اعتقادی به حضور طلاب و روحانیون در مدارس نداشتند.

افشین امیریان با ذکر اینکه امروز فضا برای بهبود این وضعیت در جهت بهره‌گیری از ظرفیت حوزه در مدارس مهیاست و هر یک از نهادهای متناظر اگر کوتاهی کنند باید پاسخگو باشند، ادامه داد: مطالبه ما این است که این مهم هم در آموزش و پرورش و هم در دانشگاه به صورت جدی پیگیری شوند؛ برای این منظور ضرورت دارد یک کارگروه ویژه برای تدوین برنامه عملیاتی برای تابستان و سال تحصیلی جاری( ۱۴۰۱-۱۴۰۲) تشکیل شود که در فوریت قرار دارد.

امیریان بیان کرد: امسال، ۷۶ سرباز طلبه سهمیه استان ماست که پتانسیل بسیار خوبی به‌شمار می‌رود و می‌توان از این امکان به نفع آموزش و پرورش و حوزه علمیه استفاده کرد و چه بسا این افراد پس از دو سال زمینه برای استخدامشان فراهم شود؛ امروز اخبار خوبی به گوش نمی‌رسد و لذا می‌طلبد حتی‌الامکان طلاب جوان اثرگذار در کف مدارس حضور یابند و نقش‌آفرین باشند.

وی با یادآوری اینکه اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزان می‌تواند بازوی توانمند حوزه علمیه باشد، تصریح کرد: قاطبه نیروهای انجمن اسلامی دانش آموزان در واقع همانند طلابی هستند که می‌توانند نقش روحانیون طرح امین و طلاب را در مدارس ایفا کنند و لذا این نیروها نیز باید حمایت شود.

امیریان با توجه دادن به اهمیت برپایی نماز جماعت در مدارس، بیان کرد: ستاد همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه علمیه ظرفیت آن‌را دارد که با همکاری ستاد اقامه نماز برنامه‌های عملیاتی و مشخص برای برپایی نماز جماعت در تمام مدارس در سال تحصیلی پیش رو تدوین کند.

معرفی تنها نرم افزار موبایل کتابخوان تخصصی خردسال و کودک

جلسه تدوین نقشه راه کمیته همکاریها در سال 1403 برگزارشد

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود