Print
Zoom In
Zoom Out

یادداشت رسیده:

سهم آموزش و پرورش از سخنرانی رهبر انقلاب در مراسم سالگرد امام چیست؟

شناسه مطلب: 13400
زمان انتشار: دوشنبه 16 خرداد 1401 ساعت 16:16

معاون اموراستان های ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش در یادداشتی با عنوان «سهم آموزش و پرورش از سخنرانی رهبر انقلاب در مراسم سی‌وسومین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله) چیست؟» نکاتی را ارائه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام حسین درودی، معاون امور استانهای ستاد همکاریها در یادداشتی به مناسبت سخنرانی مقام معظم رهبری در سالگرد امام راحل اورده است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

سهم آموزش و پرورش از سخنرانی رهبر انقلاب در مراسم سی‌وسومین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله) چیست؟

با توجه به اینکه هر یک از وزارتخانه ها، سازمان ها، شرکت ها و مراکز دولتی و هم چنین نهادها برای عبور از باتلاق تضاد منافع و تخریب های بخشی نگری و نفوذ دشمنان؛ نیاز مبرم به این دارند که سمت و سوی سیاست های کلان کشور را از بیانات رهبری استخراج نموده و جهت هم افزایی در برنامه ریزی و فعالیت های تربیتی هم پوشان؛ اقدامات لازم را به گونه ایی مهندسی کنند که برای اهداف دشمنان پرهزینه و پر مخاطره باشد؛ اما چرا این فرآیند اقدام و عمل مورد حمایت شعارها و آرمانهای انقلاب مغفول و در برخی موقع مغضوب هم واقع می شود؟ به دلیل آنکه برنامه های دستگاههای اجرایی کشور از پیوست تحلیلی بیانات رهبری نه اینکه در اکثر موارد برخودار نیستند بلکه در بسیاری مواقع دچار آفت تفسیر به رأی و هم چنین پیوست های غربگرایان گردیده و بصورت مرموزانه در دستورات نشست های برخی مسئولان و مدیران کشور توسط دشمنان داخلی و خارجی قرار می گیرد که برای مثال به سند ۲۰۳۰ در گذشته می توان اشاره کرد؛ و این رویه و روند مانع از برش های مورد نیاز هر دستگاه از ارشادات و سیاست های سکاندار انقلاب اسلامی می گردد؛ برای مثال در بخش توصیه های مقام عظمای ولایت که اولین موضوع مهم آن ساحت هویت می باشد ایشان اظهار می دارند: "نگذارید دشمن و ضد انقلاب از انقلاب شما هویت‌زدایی؛ و حقیقیت آن را وارونه‌نمایی کند. " حال باید به این موضوع زیر بنایی پرداخت که تغییر هویت چه مراحلی باید پشت سر بگذرد تا انقلابی در تونل مخوف استحاله متوقف سازد.

مراحل هویت زدایی دشمن از انقلاب اسلامی:

۱- مخفی سازی عظمت و قدرت شخصیتی و رهبری امام راحل پیرامون مثلث درسها و گفتار و نیز رفتارهای راهگشای ایشان؛ برای نسل جوان که امام را به‌درستی نشناسند و اوصافی مانند: «پاکی و پرهیزگاری»، «معنویت و حالات عرفانی» «شجاعت» «حکمت و عقلانیت» «محاسبه گری» «امید به آینده» «صداقت» «وقت شناسی و نظم» «توکل و اطمینان به وعده الهی» و «اهل مبارزه بودن» را بدست فراموشی بسپرانند تا الگوهای جایگزین خود را به جوانان تزریق کنند؛ و این سهم دستگاههای آموزشی و فرهنگی کشور است که با دیگردیسی در کتب درسی و متون آموزشی دانش آموزان و دانشجویان راهکار کارآمد با دشمنان را معرفی کنند.

۲- طرح جنگ روانی توسط دروغ پردازی و نفوذ رگه‌های ارتجاع و هم چنین ترویج سبک زندگی غربی، و در نهایت تخریب و قدرنا شناسی از مسئولان انقلابی

۳- مقایسه سلیقه ایی و مغرضانه روند دو انقلاب مشهور معاصر؛ یعنی انقلاب کبیر فرانسه و انقلاب شوروی با انقلاب اسلامی

۴- تخریب دلایل برجسته‌ی و بی نظیر برتری انقلاب اسلامی بر همه انقلابهای تاریخ؛ از جمله تکیه مستمر بر مردم و توجه همزمان به جنبه‌های مادی و معنوی انسان

۵- حذف فاصله‌گذاری میان طرح «جمهوری اسلامی» با «فرهنگ و قاموس غربی» به جهت آنکه جمهوری اسلامی را وام گرفته از نظام غربی معرفی کنند و برگرفته از اصل اسلام آن ر ا زیر سوال ببرند.

۶- شبهه سازی از مبنای قرآنی «قیام لله» مکتب امام چه در دوران مبارزه و چه در دوران انقلاب

۷- بن بست تراشی از هماهنگ‌سازی دوگانه‌های به‌ظاهر متناقض در الگو و نظام سیاسی جدیدی که امام ارائه کردند مانند: «هم معنویت است هم رأی مردم» «هم اجرای احکام الهی است هم رعایت اقتضائات و مصلحت‌های عمومی» «هم اصرار بر عدالت اقتصادی و رعایت حال ضعفا است هم اصرار بر تولید ثروت»، «هم نفی ظلم است هم نفی ظلم‌پذیری» «هم تقویت علم و اقتصاد است هم تقویت بنیه دفاعی کشور» «هم انسجام و وحدت ملی است هم پذیرفتن تنوع آرا و گرایشهای مختلف سیاسی» «هم تأکید بر تقوا و طهارت مسئولان است هم تأکید بر کارشناسی و کاربلدی مسئولان» که این بخش مهم برای مراکز پژوهش و تحقیقات آموزش و پرورش و دانشگاهها موضوع سازی و سهم گذاری می کند.

۸- ایجاد بی تفاوتی نسبت به شعار اصولی نه شرقی نه غربی بر آمده از متن اسلام که امام راحل به پشتیبانی آن روی رأی مردم بسیار اصرار داشتند؛ و از همین رو جمهوری اسلامی را از دو مکتب لیبرال دمکراسی سرمایه محور تا رژیم کمونیستی دیکتاتوری محور، جدا کردند؛ و پیوسته به مرزبندی با دشمنان توصیه می کردند؛ در نتیجه این امر مهم بدون برنامه های فنی تربیتی در مدارس و فعالیت های فرهنگی متناسب از سوی سایر شرکای آموزش و پرورش عملی و نهادینه سازی و دشمن شکن نمی گردد.

 



آغاز فرآیند جذب و ساماندهی طلاب در مدارس طرح امین خراسان

عضو شورای سیاستگذاری ستاد همکاریها:

تحقق تربیت تراز انقلاب اسلامی، نیازمند طرح‌های تازه است

حضوربیش از ۳۰۰۰ دانش‌آموز دختر در برنامه های مربیان طرح امین خراسان

آغاز فرآیند جذب و ساماندهی طلاب در مدارس طرح امین خراسان

امام جمعه یزد مطرح کرد؛

آینده آموزش و پرورش در گرودانشگاه فرهنگیان است

مدیرکل آموزش و پرورش پرورش سیستان و بلوچستان:

تحقق تربیت تمام ساحتی در سایه سار  توسعه فرهنگ قرآنی

ثبت‌نام جذب مبلغ مدارس امین در خراسان

ثبت نام مرکز تربیـت مبلـغ معلـم + جزئیات

ما ملت امام حسینیم

امیدبخشی در دل مستضعفان از آثار توجه به ماه محرم است

به کدامین گناه!

پاسخ به چند سئوال دانش اموزی

چرا خدا رژیم صهیونیستی را گرفتار عذاب نمی‌کند

ره آورد مقاومت

اجابت آه و اشک کودکان یتیم غزه!

در پی شهاد سردارکاظمی

تسلیت مدیر حوزه های علمیه به وزیر آموزش و پرورش

کارشناس حوزوی تعلیم و تربیت بیان کرد

توصیه هایی برای تربیت فرزندان شجاع و سلحشور در شرایط جنگی

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

تقویت همکاری‌ حوزه‌علمیه و آموزش وپرورش یک ضرورت است

دیدارمسئولان مدارس علوم و معارف اسلامی با مدیرکل آموزش‌وپرورش زنجان

با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش؛

هفدهمین مدرسه خیرساز آیت‌الله نورمفیدی افتتاح شد