Print
Zoom In
Zoom Out

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر:

همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه شرط ایجاد خودباوری در جامعه است

شناسه مطلب: 13392
زمان انتشار: پنجشنبه 12 خرداد 1401 ساعت 13:43

عضو کمیته همکاریهای بوشهری گفت: لازمه ایجاد خودباوری در جامعه، همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه است که در ۱۲ سال اخیر ارتباطات خوبی شکل گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،حجت الاسلام رضا خدری، مدیر حوزه علمیه استان بوشهر، در جلسه هم اندیشی حوزه علمیه استان بوشهر با مربیان و معاونین پرورشی اداره آموزش و پرورش، گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که سال ها روی آن کار شده و مقام معظم رهبری هم نسبت به آن تاکیداتی داشتند، در ۱۰ سال اخیر خیلی مورد توجه قرار نگرفت.

وی ادامه داد: لازم است مدیران وزارت آموزش و پرورش به صورت جدی اصل برنامه ریزی راجع به تحول بنیادین را مد نظر قرار دهند که در واقع سند تربیتی برای تربیت انسان است. آموزش و پرورش اولین خانه آموزشی است که همه ما در این نهاد مقدس حضور پیدا می کنیم و درس می‌گیریم و شاکله انسان هم به نوعی در آموزش و پرورش بسته می شود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر بیان کرد: تربیت اسلامی و دینی که در واقع اساس تربیت انسان است و ما نمی توانیم بگوییم که تربیت دیگری هم وجود دارد که می تواند انسان را بسازد و آن را تربیت کند و در کنار آن تربیت اسلامی است. تربیت اسلامی همان تربیتی است که خدا خواسته تا انسان به تکامل برسد.

حجت الاسلام خدری گفت: سند تحول آموزش و پرورش که یک بخش مهم آن سند تربیتی است، یک بال اساسی آن حوزه های علمیه می باشد که حیات طیبه را که بر اساس منابع کتاب و سنت، قرآن و روایات اهل بیت می توانند ترسیم کنند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش به معنای تولید علم نیست، بلکه به معنای توزیع علم است، گفت: حوزه های علمیه و دانشگاه ها محل تولید علم هستند و اگر این فضا برای حوزه فراهم شود می توان آن شکوفایی که در عصر طلایی اسلام اتفاق افتاد را ببینیم.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر ادامه داد: مسئله هسته ای بخشی از خودباوری است که در جامعه اتفاق افتاد که اگر این خودباوری در سایر بخش ها بود، امروز قطعا سرآمد و الگو بودیم.

حجت الاسلام خدری با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد ناامیدی در جامعه، گفت: آنچه از رسانه های معاند به داخل جامعه ما پمپاژ می شود یاس و ناامیدی است و علت این موضوع عدم خودباوری در سایر بخش های کشور است که این رسانه ها هم سوء استفاده می کنند.

وی اضافه کرد: لازمه ایجاد خودباوری در جامعه، همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه است که در ۱۲ سال اخیر ارتباطات خوبی شکل گرفته است.



رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مدرسه مؤثرترین خاستگاه انتقال ارزش‌ها، باورها و هویت ملی است

پیش‌نشست شورای همکاری‌ سیستان و بلوچستان برگزارشد

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مدرسه مؤثرترین خاستگاه انتقال ارزش‌ها، باورها و هویت ملی است

مشاوروزیرآموزش و پرورش

تربیت نسل آینده‌ساز، نیازمند بهره‌گیری از گنجینه‌ی معارفی  حوزه علمیه است.

تاجدارفردوس در بیان پیامبر رحمت

بهشت از زيبائى چهره فاطمه سلام الله علیها روشن شده است

 ظرفیت تبلیغی و تربیتی حوزه علمیه آستانه‌اشرفیه برای آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

با همکاری مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی حضور روحانیون و مبلغین در مدارس  افزایش می یابد

گسترش خدمات تبلیغی در مدارس استثنایی مشهد/ پنج‌ هزار دانش‌آموز توان‌یاب در پوشش طرح امین

تصاویر/ دوره توانمندسازی طلاب فعال در آموزش و پرورش (معلم تمدن‌ساز)

تصاویر/ دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به همراه معاونین و مشاوران با آیت‌الله اعرافی

مدیرحوزه‌های علمیه در دیدار مسئولان آموزش و پرورش قم مطرح کرد:

شناخت نسل‌های جدید؛ چالشی جدی برای نظام تربیتی / اگر با تحولات منفعلانه برخورد شود موج‌های بیرونی آینده تربیت دینی را شکل خواهند داد

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد:

تعامل با حوزه‌های علمیه و اجرای طرح‌های نوین

وزیر آموزش و پرورش

طرح امین ظرفیت ارزشمند تربیت دینی در مدارس کشور است

تعامل اثربخش حوزه و آموزش‌وپرورش، مسیر تربیت نسل تمدنی را هموار می‌کند

تصاویر / اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان با حضور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاریها

وزیر آموزش و پرورش در اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان

حضور طلاب طرح امین شتاب‌دهنده تحول تربیتی است/ طرح امین نباید مغفول بماند

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها

تربیت نسل مؤمن در گرو نقش‌آفرینی روحانیِ مدرسه است