Print
Zoom In
Zoom Out

مسئول مبلغین شهرستان ری گفت:

طرح امین، سبب رشد و شکوفایی تربیت اسلامی در آموزش و پرورش می‌شود

شناسه مطلب: 13387
زمان انتشار: سه شنبه 10 خرداد 1401 ساعت 13:45

مسئول مبلغین شهرستان ری گفت: طرح امین، سبب رشد و شکوفایی تربیت اسلامی مبنی بر سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، مریم چزانی، مسئول مبلغین شهرستان ری، در حاشیه نشست توجیهی شرح وظایف روحانیون جهادی طرح امین در اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری، اظهار کرد:آشنایی طلاب حوزه علمیه را در راستای جذب دانش‌آموزان شرط موفقیت در طرح امین دانست و بر اهمیت همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش، در راستای تربیت صحیح دانش‌آموزان تاکید کرد.

وی افزود: امروز برای اینکه بتوانیم در حوزه تربیت دانش‌آموزان کودک و نوجوان موفق عمل کنیم، ضمن تربیت صحیح نیروی انسانی، به تولید محتوای مناسب برای این افراد نیازمندیم.

وی ادامه داد: از این رو، یکی از طرح‌های مناسب در عرصه تربیتی و ارتباط گیری صحیح طلاب با دانش‌آموزان، طرح امین است که از مزایای آن می‌توان به نزدیکی به عدالت آموزشی و ارتباط گیری صحیح و راحت با قشر دانش‌آموز، اشاره کرد.

چزانی، فعالیت‌های روحانیون جهادی طرح امین در مدارس را، یک فعالیت همه‌ جانبه تربیتی دانست و تصریح کرد: این طرح نگاهی همه جانبه عقیدتی، تربیتی به فعالیت‌های دانش‌آموزان در مدرسه دارد که اگر بتوانیم این نگاه را در مدارس به کار گیریم، توانسته‌ایم تربیت دانش‌آموزان را به تحقق برسانیم.

وی ادامه داد: از جمله مسائلی که این طرح بر روی آن تاکید دارد برگزاری نماز جماعت، آموزش مفاهیم قرآنی، قرائت و ختم قرآن، برنامه‌های صبحگاه با همکاری معاونان پرورشی و مربیان تربیتی، پاسخ به شبهات و سوالات دانش‌آموزان، فعالیت رسانه‌ای و نقد بازی‌های رایانه‌ای، اینترنت و شبکه‌های مجازی و ... است که تحقق آن به دست همکاری دو نهاد آموزش و پرورش و حوزه علمیه رقم می‌خورد.

مسئول مبلغین شهر‌ستان ری، محور فعالیت‌ روحانیون طرح جهادی امین را در نظر گرفته شده بر اساس شاخصه‌های طرح تربیتی متناسب با فرهنگ منطقه، محله و مقطع دانش‌آموزان دانست و عنوان کرد: در این طرح ضمن خودشناسی و شناخت جایگاه انسانی در میان دانش‌آموزان، به مسائلی مانند محبت و عشق ورزیدن به خدا، قرآن و اهل بیت، ایمان به غیب، صداقت و راستگویی و دیگر احکام و ارزش‌هایی که در دین اسلام به آن تاکید شده، از جمله فعالیت‌های روحانیون جهادی طرح امین در مدارس است.

وی خاطرنشان کرد: مکمل بودن حوزه علمیه و آموزش و پرورش در این زمینه، سبب رشد و شکوفایی تربیت اسلامی مبنی بر سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش می‌شود از این رو، اجرای این طرح، همکاری تمام دستگاه‌های مرتبط با حوزه علمیه و آموزش و پرورش را می‌طلبد.

مسئول مبلغین شهرری، یکی از معضلات مشهود پر آموزش و پرورش را، کمبود نیرو دانست و تاکید کرد: با بهره‌گیری از روحانیون آموزش دیده طرح جهادی امین، می‌توانیم این نیاز آموزش و پرورش را رفع کنیم.

چزانی با تاکید بر اینکه روحانیون طرح جهادی امین در مدارس باید دارای مهارت‌های به روز و خاص باشند گفت: تربیت نسل امروز، به سبب وجود شبکه‌های گوناگون مجازی، دارای پیچیدگی‌های مختص به خود است، بنابراین با یک ساعت کار تربیتی نمی‌توان به نتیجه مورد نظر دست یافت چراکه آن کودک یا نوجوان، ۲۳ ساعت دیگر را در فضا‌های دیگر مشغول است.

وی در پایان، یکی از بهترین مکان‌ها را برای انجام فعالیت‌ تربیتی، آموزش و پرورش و مدرسه بیان کرد: امروزه باید برای آینده انقلاب و جامعه اسلامی، نیروهای مفید و تاثیرگذار تربیت کنیم؛ امید است بتوانیم با بهره‌گیری از طرح امین و همکاری میان دو نهاد حوزه علمیه و آموزش و پرورش به این مهم دست یابیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»