Print
Zoom In
Zoom Out

آغاز مصاحبه عملی ۱۴۰۰ نفر از مبلغین مدارس امین اصفهان

شناسه مطلب: 13385
زمان انتشار: دوشنبه 09 خرداد 1401 ساعت 08:53

حجت الاسلام والمسلمین مومنی آغاز مصاحبه عملی ۱۴۰۰ نفر از مبلغین مدارس امین استان اصفهان خبر داد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی در گفت‌وگویی، اظهار کرد: امروزه بدون تردید مبلغین مدارس امین در صف اول میدان مبارزه و مقابله با هجمه وتهاجم فرهنگی دشمن در برابر نوجوانان هستند.

وی بیان کرد: کودکان و نوجوانان ما در نوک پیکان تیر دشمن در جنگ فرهنگی قرار گرفته اند و مسلماً اگر کسی ارتباط بادانش آموزان و تبلیغ دین در بین این سن را در دستور کار قرار بدهد، در واقع با ارزش ترین کار تبلیغی و پر اهمیت ترین فعالیت تبلیغی را امروز انجام داده است.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: در درجه اول از مدیران ارشد و مدیران مدارس علمیه حوزه های علمیه درخواست دارم، به این نکته توجه کنند ما در میدانی هستیم که نیازمند افراد متخصص دین در صف اول برای مبارزه با تهاجم دشمن هستیم که تلاشی هدفمند و کاربردی داشته باشند.

وی افزود: گرچه امروز نیازمند تقویت بن‌مایه‌های علمی طلاب و حوزه‌های علمیه هستیم اما ما در میدان جنگ واقعی با دشمن قرار داریم، لذا هر انسان عاقلی در میدان مبارزه باید با قوت صف اول را تشکیل دهیم.

مومنی عنوان کرد: در پاسخ به برخی مخالفین حضور طلاب در مدارس امین باید گفت که وقتی انسان در شرایط جنگ قراردارد و دشمن به مرزهای ما حمله کرده باشد، نمی توان به بهانه نشستن ودرس خواندن و فعالیت های روزمره، مانع از حضور افراد برای مبارزه با دشمن شد.

وی با بیان اینکه امروز باید افراد فوج فوج به میدان حفظ و حراست از مرزهای دینی و باورهای ایمانی اعزام شوند تا مانع از آسیب یبیشتر شوند، گفت: اگر کسی کمترین آشنایی با وضعیت فرهنگی کشور، تهاجم فرهنگی شدید و همه جانبه دشمن و تبلیغات رسانه ای دشمن علیه نوجوانان و جوانان این سرزمین داشته باشد، تردید نخواهد کرد که باارزش ترین کار حضور طلاب در بین نوجوانان و جوانان است، براین اساس، مدارس امین بهترین فرصت در راستای تحقق این مهم است که قصد داریم برای سال تحصیلی جدید آموزش و پرورش، قریب به هزار نفر از مبلغین خواهر و برادر را تحت عنوان مبلغین مدارس امین جذب کنیم.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه به منظور جذب مبلغین مدارس امین حوزه علمیه اصفهان، پذیرش و مصاحبه عملی را آغاز کردیم، گفت: پیش از این فراخوان جذب مبلغین خواهرو برادر مدارس امین حوزه علمیه اصفهان اطلاع رسانی شد.

مومنی خاطرنشان کرد: در این دوره از فراخوان بیش از ۱۴۰۰ نفر از مبلغین و روحانیون شرکت کرده اند و اکنون در مرحله انجام مصاحبه عملی از آنها در مرکز آموزش های کاربردی حوزه علمیه اصفهان به صورت دسته بندی و برنامه ریزی شده هستیم.

وی عنوان کرد: مبلغین پس از کسب نمرات لازم و بررسی شرایط و معرفی نفرات منتخب، در یک دوره آموزشی کارگاهی یک ماهه با عناوین مهارت های ارتباط گیری و فضای مجازی و تشریح مباحث کلامی و شبهاتی در ایام تابستان ۱۴۰۱باید شرکت کنند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در تشریح شرایط مبلغین برای انجام مصاحبه عملی مدارس امین، گفت: تلبس دائم به لباس مقدس روحانیت؛ رعایت اخلاق و آداب اسلامی و شئونات طلبگی؛ التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت مطلقه فقیه، داشتن حداقل سطح یک حوزه؛ مهارت کافی در تبلیغ دانش آموزی و اجرای امور فرهنگی و قدرت ارتباط مطلوب با دانش آموزان، اولیا و مربیان از جمله شرایط تعیین شده است.

وی در توضیح سرفصل‌هایی که در مصاحبه حضوری از مبلغان مدارس امین گرفته می شود، گفت: تسلط بر احکام شرعی، توان پاسخگویی به سؤالات دانش آموزی، انگیزه و روحیه کار در مدارس امین، توان کلاس داری و سخنرانی عمومی، وضعیت ظاهری و سلامتی جسمی، شادابی و نشاط، مخاطب شناسی، سعه صدر و نقد پذیری، میزان مطالعه و توان مدیریت فرهنگی از جمله مواردی مصاحبه عملی است.

مومنی با بیان اینکه امروزه رسالت مبلغین مدارس امین بسیار حائز اهمیت است، گفت: حضور منظم و فعال در مدرسه؛ اجرای برنامه در مناسبت‌های مذهبی و ملی؛ اهتمام و مداومت به اجرای طرح تربیتی و فرهنگی در مدرسه؛ توجیه معلمان، معاون پرورشی و اولیاء برای اجرای طرح‌های تربیتی و فرهنگی؛ ساماندهی جلسات خانواده براساس طرح تربیتی؛ تعامل مناسب با مدیران، دانش‌آموزان، معلمان و اولیاء؛ انتخاب محتواهای مناسب و مورد نیاز دانش‌آموزان و ارائه به آنان؛ توجه ویژه به همه دانش‌آموزان و ارتباط موثر و صمیمی با تک‌تک آنان؛ اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در مدرسه؛ برپایی هیئت دانش‌آموزی؛ هماهنگی با کادر مدرسه در امور اجرایی، پرورشی و... و غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با کمک و همکاری معلم پرورشی و کادر مدرسه از رسالت ها و وظایف مبلغین مدارس امین است.

انتهای پیام

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»

ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد