Print
Zoom In
Zoom Out

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه:

سند تحول بنیادین، نقشه راه وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم است

شناسه مطلب: 13365
زمان انتشار: سه شنبه 03 خرداد 1401 ساعت 12:37

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: سند تحول بنیادین، نقشه راه وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،  نشست شورای معاونین مدیریت حوزه های علمیه استان کرمانشاه صبح روز سه شنبه مورخ سوم خرداد ماه سال جاری با حضور حجت الاسلام و المسلمین حمید نیکزاد مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش، حجت الاسلام و المسلمین یوسف احمدی، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه، سلمان محمدی، مدیر کل آموزش و پرورش این استان و سایر اعضای کارگروه استانی، در کرمانشاه برگزار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ضمن خیر مقدم خدمت مدعوین، برنامه های کلی آموزش و پرورش در دولت سیزدهم را متاسی از منویات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و اسناد فرادستی دانسته و افزود: بر همین اساس، سند تحول بنیادین، نقشه راه ما در مجموعه تعلیم و تربیت کشور است.

نایب رئیس کمیته همکاریهای کرمانشاه تصریح نمود: عملیاتی کردن سند مذکور و مشاهده آثار آن در جامعه، هدف غایی وزارت متبوع است.

محمدی خاطر نشان ساخت: بر اساس مفاد سند تحول، می بایست دانش آموز در تراز انقلاب داشته باشیم و دانش آموز را به مراتبی از حیات طیبه برسانیم که زمینه ساز ظهور حضرت موعود(عج) باشند.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه: گفت: افزایش توانمندی دانش آموزان حاشیه نشین و مناطق محروم، هدف اصلی است که دستیابی به این اهداف، مستلزم مشارکت موثر همه دستگاه های اجرایی و شرکای بنیادین ما همچون حوزه های علمیه است.

 

مسئول عالی آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در سطح وزارتخانه تشکیل شده و این نشست، اولین جلسه کمیته استانیستاد مذکور در استان کرمانشاه است.

وی ، با استناد به فرمایشات حضرت آقا، کار معلم و شان معلم را بسیار والا توصیف نموده و افزود انتظار داریم کلیه مسئولین فرهنگی سطح استان خود را در برابر تربیت دانش آموزان مسئول بدانند.

محمدی تاکید کرد: بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به دنبال تربیت دانش آموزانی مومن، متعهد و مسئولیت پذیر برای مدیریت کشور در آینده هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اضافه کرد: دانش آموزان امروز مدیران و مسئولان آینده کشور هستند، لذا باید هرطور شده آنها را مسئولیت پذیر و کاربلد بار بیاوریم.

محمدی برنامه آموزش و پرورش را تعامل با دیگر ادارات در جهت تربیت دانش آموزان توانمند عنوان و ابراز امیدواری کرد: در سایه تعامل با حوزه های علمیه بتوانیم دانش آموزان ولایی پرورش دهیم.

محمدی در ادامه با بیان اینکه استان کرمانشاه ۳۶۰ هزار دانش آموز دارد، گفت: قریب ۲۶ هزار فرهنگی عهده دار کار تعلیم و تربیت دانش آموزان استان در ۴۱۰۰ مدرسه و ۱۵ هزار و ۲۰۰ کلاس درس هستند.



به همت مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی

 فضلا و کارشناسان حوزوی در میان دانش اموزان برای پاسخ به سئوالات گوناگون

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان

همکاری حوزه و آموزش و پرورش ارتقای فرهنگی، تربیتی را به دنبال دارد.

گزارش

 مدرسه امام حسین(ع) همدان؛ الگویی موفق در تربیت نسلی متعهد و با نشاط

توسط مؤسسه دارالزهراء (سلام الله علیها)

اجرای درسنامه‌های فاطمیه در بیش از ۵۰ مدرسه قم

مدیر حوزه علمیه خراسان

تحول در آموزش و پرورش به آینده کشور گره خورده است

دیداردبیر جدید ستاد همکاریها با مدیر حوزه علمیه خراسان

تصاویر/ اردوی شبی در حوزه علمیه ویژه دانش آموزان سلماس

درمشهد برگزارشد

دوره جامع و مهارتی «تربیت مبلغان کودک و نوجوان»

برگزاری گفتمان دینی با موضوع حجاب و عفاف در مدارس ایرانشهر

یادداشت/ کریم دلفانی؛

سهم حوزه علمیه از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دولت اسناد محور چهاردهم

گزارش

تربیت دینی و اجتماعی پایدار با اجرای طرح سه میم

اپلیکیشن قطار قرآنی

آموزش مفاهیم دینی به زبان کودکانه با فناوری تعاملی

به همت مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی

 فضلا و کارشناسان حوزوی در میان دانش اموزان برای پاسخ به سئوالات گوناگون

نماینده ولی فقیه در استان یزد

آموزش و پرورش نیازمند بازگشت به سه اصل بنیادین تدیّن، تفکر و تعقل است

دوره تربیت مربی کودک و نوجوان ویژه مبلغین و روحانیون شهرستان دلگان

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی:

آموزش و پرورش زمینه‌ ساز انتقال مفاهیم اخلاقی و قرآنی باشد

مدیر حوزه علمیه گیلان

ارتباط مؤثر حوزه و آموزش و پرورش موجب ارتقای معنویت نوجوانان می شود