Print
Zoom In
Zoom Out

نماینده ولی فقیه در کردستان:

حوزه باید به تقویت جایگاه آموزش خانواده در مدارس کمک کند./ دانشگاه فرهنگیان سرچشمه است

شناسه مطلب: 13358
زمان انتشار: دوشنبه 02 خرداد 1401 ساعت 15:11

نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر اینکه جایگاه آموزش خانواده باید در مدارس تقویت شود، گفت: باید از اساتید برجسته و معلمان برای آموزش برخی از مسائل آموزشی و تربیتی خانواده ها بهره گرفته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز دوشنبه دوم خرداد در نشست کمیته های  همکاری حوزه‌ علمیه و آموزش و پرورش کردستان در سنندج اظهار داشت:حضرت رسول اکرم(ص) می فرمایند چهار چیز شامل علم، ادب، عفت و پاکدامنی و امانتداری،  آدم را شاخص می کند، گفت: همه ما باید علاوه بر اینکه خودمان به این صفات آراسته باشیم به جوانان و نوجوانان نیز منتقل کنیم.

رئیس کمیته همکاریهای کردستان گفت؛مدرسه شامل سه رکن فرهنگیان، خانواده و دانش آموز است و ما باید تلاشم کنیم این سه رکن در زمینه‌های تربیتی و آموزشی با هم ارتباط متقابل داشته باشند.

وی با بیان اینکه امروزه برگزاری جلسات انجمن اولیا و مربیان به شکل سوری درآمده است و بسیاری از مسائل مورد نیاز در آن مطرح نمی شود، افزود: تقویت جایگاه آموزش خانواده در مدارس امری ضروری است و در این زمینه، حوزه باید کمک کند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر اینکه باید برای آموزش خانواده ها از ظرفیت معلمان و اساتید برجسته بهره گرفته شود، گفت: خانواده ها باید با بسیاری از مهارت ها و مسائل تربیتی آشنا شوند و این مهم از اهمیت زیادی برخوردار بوده و آموزش و پرورش باید با جدیت آن را پیگیری کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان تصریح کرد: جایگاه آموزش خانواده در آموزش و پرورش باید تقویت شود و جلسات انجمن اولیا و مربیان از حالت فعلی بیرون بیاید.

 رئیس کمیته همکاریهای کردستان با بیان اینکه آموزش و پرورش نیاز به حوزه دارد تا بتواند از این ظرفیت در مباحث فرهنگی و دینی استفاده کند گفت: حوزه هم نیاز به آموزش و پرورش به واسطه لزوم در اجتماع رفتن دارد.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان تصریح کرد: جلسات و کمیته های استانی و شهرستانی باید به سمت تخصصی رفتن برود تا شاهد خروجی بهتری از آن باشیم.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه وقتی وارد سیستم آموزش و پرورش و دانشگاه می‌شود به روزتر می‌شود گفت: جذب ماموستایان و روحانیت چه معلمین قرآن از خواهران و برادران باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان افزود: تبیین همکاری بین حوزه و آموزش و پرورش از اهمیت زیادی برخوردار است.

 حجت الاسلام  پورذهبی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی براینکه برنامه و اقدام خوب است اما اثربخشی از همه مهمتر است گفت: اثربخشی در برنامه و اقدامات از اهمیت زیادی برخوردار است الان برنامه و اقدامات به اندازه کافی داریم اما باید بررسی کنیم این برنامه و اقدامات تا چه میزان تاثیرگذار بوده است.

وی خواستار توجه ویزه به دانشگاه فرهنگیان شد و گفت: دانشگاه فرهنگیان سرچشمه است باید بیش از پیش در تربیت  وجذب دانشجویان دقت کرد.

 

 

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد