Print
Zoom In
Zoom Out

در گفت و گو با بانوی طلبه فعال در مدارس طرح امین تشریح شد:

ویژگی های علمی و اخلاقی یک طلبه موفق در آموزش و پرورش

شناسه مطلب: 13336
زمان انتشار: يكشنبه 25 اردیبهشت 1401 ساعت 11:25

یکی از طلاب مدارس طرح امین گفت: باتوجه به اهمیت نوع تعامل و گفتگو با دانش آموزان لازم است طلابی که برای مدارس طرح امین معرفی می شوند، در ابعاد مختلف تربیتی، اخلاقی و دوره های فوق برنامه متناسب با سن دانش آموزان دوره هایی را سپری کنند.

مرضیه محمدی، طلبه سطح 3 رشته اخلاق و تربیت اسلامی و فعال در مدارس طرح امین قم در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها اظهارکرد: طرح امین، یکی از اتفاقات ارزشمندی است که طی سالهای اخیر در مدارس آموزش وپرورش شکل گرفته است و بسیاری از مدارس از آن استقبال کرده اند.

* در جستجوی طرح امین

خانم محمدی بیان کرد: باتوجه به اینکه در مرحله پایان نامه نویسی سطح سه رشته اخلاق و تربیت اسلامی هستم، موضوع طرح امین را به صورت اتفاقی شنیدم و چون در خانواده فرهنگی بزرگ شدم، از همان کودکی با شور و اشتیاق پدرم به عنوان یک معلم و برخورد با دانش اموزان آشنا بودم، لذا رفتم و درخواستی برای حضور به عنوان طلبه طرح امین ارائه کردم، زمان ثبت نام گذشته بود و به عنوان ذخیره نام من را نوشتند و بازم لطف خدا شامل حالم شد و توانستم در مرداد سال 1400 در یکی از مدارس آموزش و پرورش استان به عنوان مبلغ طرح امین در خدمت دانش آموزان باشم.

*همکاری عوامل مدرسه

وی افزود: یک طلبه طرح امین زمانی می تواند در مدرسه خوب عمل کند که علاوه بر معلومات جامع، به روز و کاربردی از همراهی و حمایت خوب کادر مدرسه برخوردار باشد و در این میان معاون پرورشی و مدیر مدرسه نقش بسزایی دارند.

*ارتباط گیری وبرخورداری از روحیه انتقاد پذیری

طلبه سطح سه حوزه علمیه خواهران اظهارکرد: برخورداری از روحیه انتقاد پذیری و مهارت ارتباط گیری از ویژگی های ارزشمندی است که یک طلبه طرح امین باید نسبت به آن توانمند باشد.

محمدی گفت: مخاطب شناسی و داشتن مهارت های شخصیت شناسی و مشاوره شاخص های دیگری است که یک طلبه طرح امین باید نسبت به آن آگاهی و اشراف لازم را داشته باشد تا بتواند در مواقع لزوم از این مهارت بهره بگیرد.

*ظرفیت شناسی مخاطب

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: یکی دیگر از مهارت هایی که طلاب طرح امین باید از آن برخورد دار باشند، اینست که به اندازه ظرف وجودی مخاطبین خود صحبت و نکات را برای دانش آموزان تببین کنند.

*استفاده از بستر فضای مجازی

این طلبه طرح امین مدرسه شهیدهندویان منطقه پردیسان قم بیان کرد: در ایام کرونا که مدارس تعطیل شدند، فعالیت های تبلیغی، معرفتی و فوق برنامه دانش آموزان نه تنها تعطیل نشد بلکه با اقدامات همکارانمان، فعالیت های ارزشمندی در بستر فضای مجازی شکل گرفت.

وی ادامه داد: تطبیق و ارائه مباحث مربوط به سبک زندگی اسلامی با فیزیک گوآنتوم، ارائه مفاهیم و تکنیک های تدبر در قرآن و اینکه به سمتی حرکت کنیم که محبوبیت، مرغوبیت و مطلوبیت را بهمراه داشته باشد.

*وظیفه مسئولان طرح امین

خانم محمدی تصریح کرد: امروز طلاب در مدارسی حضور دارند که دانش آموزان با هجمه های عظیم و متعددی مواجه هستند و اگر طلبه از نظر علمی ،دانشی و مهارتی مسلح نباشد بدون تردید نمی تواند به محبوبیت، مرغوبیت و مطلوبیت دست پیدا کند، لذا برنامه ریزان و دست اندرکاران مدارس طرح امین باید پیش از ورود طلاب به مدارس ، دوره های مهارتی بر حسب نیاز برای آنان برگزار کنند و طلاب را خالی از ذهن روانه مدارس نکنند، که اگر اینگونه باشد نتیجه برخلاف آنچه خواست ما است حاصل می شود.

*نگاه تخصصی به دوره ابتدایی

وی تأکید کرد: دوره ابتدایی، واقعا نیازمند افرادی ممحض در رشته های متعدد به ویژه مسائل دینی، اعتقادی، مشاوره است چرا؟ چون سئوالاتی که در ذهن کودکان وجود دارد نیازمند یک بیان تخصصی،جامع به زبان کودکانه است.

*توجه به معیشت طلاب طرح امین

این مبلغ طرح مدارس امین در پایان گفت وگوی خود به شرایط معیشتی طلاب و بویژه طلاب مدارس طرح امین اشاره کرد و گفت: امروز با توجه به شرایط اقتصادی که بر کشور حاکم است و نیز مشکلات معیشتی از مسئولین امر تقاضا دارم به نمایندگی از سایر همکارانم که بحث معیشت طلاب طرح امین را ساماندهی کنند.



نماهنگ روز استکبار ستیزی

روایت رهبرمعظم  انقلاب از تسخیر لانه جاسوسی

تصاویر/ آیین معرفی دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش

حضور دبیر ستاد همکاریها در راهپیمایی روز استکبار ستیزی

تازه های نشر

انتشارکتاب الکترونیکی «۱۳ آبان»

نماهنگ روز استکبار ستیزی

روایت رهبرمعظم  انقلاب از تسخیر لانه جاسوسی

تصاویر

دیدار جمعی از دانش آموزان سطح شهر سنندج با نماینده ولی فقیه

تصاویر

دوره توانمندسازی کارشناسان قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان کرمان در ماهان

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان:

تعامل باحوزه‌علمیه ارتقا تعلیم و تربیت دینی را به دنبال دارد

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان:

تقویت جنبه اعتقادی نومعلمان از وظایف شورای همکاریها است.

گزارشی از کارگروه های همکاریهای در لرستان

مدرسه دژ مستحکم مقابله با جنگ نرم دشمن است/ اجرای ۴۶۳ برنامه فرهنگی و تربیتی با همکاری حوزه در آموزش و پرورش لرستان

تصاویر/ شورای همکاری حوزه و آموزش و پرورش استان همدان

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان

همکاری حوزه و آموزش و پرورش ارتقای فرهنگی، تربیتی را به دنبال دارد.

نشست فصلی مبلغان طرح امین خراسان شمالی

تصاویر/ آیین معرفی دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش

ستاد همکاریها‌ حلقه اتصال دو نهاد بنیادین کشور است

دبیرجدید ستاد همکاری حوزه‌علمیه وآموزش و پرورش منصوب شد

در زنجان تاکید شد

لزوم حضور روحانیان متخصص برای آموزش دینی کودکان و نوجوانان