Print
Zoom In
Zoom Out

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد؛

تربیت دانش آموزان بر اساس آموزه های قرآن و عترت

شناسه مطلب: 13333
زمان انتشار: شنبه 24 اردیبهشت 1401 ساعت 11:11

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: برای توسعه مدارس قرآنی برنامه کمی نداریم اما برای کیفی سازی این مدارس طرح و برنامه های خوبی مد نظر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، اصغر باقر زاده در حاشیه بازدید از مسابقات قرآن و عترت دانش آموزان خوزستان در محل مدرسه شاهد عفاف اهواز در جمع خبرنگاران افزود: برای مدتی برنامه کمی برای مدارس قرآنی انجام شد اما به دلیل ضعف در نیروی انسانی و اعتبارات نتوانستیم آن را به درستی اجرا کنیم.

‌وی ادامه داد: امسال برنامه داریم که با در نظر گرفتن نیروی انسانی توانمند و امکانات مناسب در این مدارس یک ظرفیت ۲ میلیون نفری دانش آموزی حافظ قرآن را پرورش دهیم.

باقر زاده اظهارداشت: وزارت آموزش و پرورش طرح دیگری دارد که اگر باقی نهادهای قرآنی کمک کنند این ۲ میلیون نفر دانش آموز می توانند به پنج میلیون نفر افزایش یابند.

وی یکی از اهداف آموزش و پرورش برای برگزاری دوره‌های مسابقات مختلف از جمله مسابقات قرآن را ایجاد موقیعت های تربیتی دانست و ادامه داد: هر فرد با توجه به علاقه و احساس خود باید در این مسابقات شرکت کند و با شناسایی استعدادهای خود با قرآن و معارف انس بگیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش برگزاری این مسابقات را عاملی برای تشویق سایر دانش آموزان برای ارتباط گرفتن با قرآن دانست و گفت: یکی از مهمترین اهداف برگزاری مسابقات قرآنی تربیت دانش آموزان بر اساس آموزه های قرآن و انس با این کتاب آسمانی است.

وی افزود: امروز از مسئولان و داوران درخواست شد که برای تقویت و فراگیری مسابقات قرآنی دانش آموزان بیشتری را در این مسابقات جذب کنند.

باقر زاده تداوم این مسیر را از دیگر برنامه ها و اهداف مسابقات برشمرد و اظهارداشت: دانش آموزانی که در این مسابقات شرکت کرده اند و ارتباط بسیار خوبی با قرآن به دست آورده اند رها شوند و از آنها پشتیبانی مستمری صورت گیرد.

وی ادامه داد: در حال جمع آوری نظرات برای توسعه مسابقات قرآنی در سطح کشور هستیم اما باید در سطوح پایین تر مسابقه، افراد بیشتری جذب کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: در نظر داریم تا خانواده های دانش آموزان را  در مسابقات قرآنی درگیر کنیم؛ باید به دنبال راه اندازی جشنواره قرآنی در کشور باشیم.

در مرحله اول مسابقات قرآنی خوزستان ۴۰۰ هزار نفر  شرکت کردند که ۲۰۰ هزار نفر به مرحله دوم راه یافتند و سه هزار اثر از این دانش آموزان به مرحله سوم ارسال شد.

در مرحله نهایی مسابقات قرآنی خوزستان ۲۸۰ دختر و پسر دانش آموز در ۱۱ رشته شرکت کرده اند که ۷۴ نفر از این تعداد به مسابقات کشوری که در تیرماه و مردادماه در استان های آذربایجان شرقی و خراسان رضوی برگزار می شود حضور خواهند داشت.

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد