Print
Zoom In
Zoom Out

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد؛

تربیت دانش آموزان بر اساس آموزه های قرآن و عترت

شناسه مطلب: 13333
زمان انتشار: شنبه 24 اردیبهشت 1401 ساعت 11:11

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: برای توسعه مدارس قرآنی برنامه کمی نداریم اما برای کیفی سازی این مدارس طرح و برنامه های خوبی مد نظر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، اصغر باقر زاده در حاشیه بازدید از مسابقات قرآن و عترت دانش آموزان خوزستان در محل مدرسه شاهد عفاف اهواز در جمع خبرنگاران افزود: برای مدتی برنامه کمی برای مدارس قرآنی انجام شد اما به دلیل ضعف در نیروی انسانی و اعتبارات نتوانستیم آن را به درستی اجرا کنیم.

‌وی ادامه داد: امسال برنامه داریم که با در نظر گرفتن نیروی انسانی توانمند و امکانات مناسب در این مدارس یک ظرفیت ۲ میلیون نفری دانش آموزی حافظ قرآن را پرورش دهیم.

باقر زاده اظهارداشت: وزارت آموزش و پرورش طرح دیگری دارد که اگر باقی نهادهای قرآنی کمک کنند این ۲ میلیون نفر دانش آموز می توانند به پنج میلیون نفر افزایش یابند.

وی یکی از اهداف آموزش و پرورش برای برگزاری دوره‌های مسابقات مختلف از جمله مسابقات قرآن را ایجاد موقیعت های تربیتی دانست و ادامه داد: هر فرد با توجه به علاقه و احساس خود باید در این مسابقات شرکت کند و با شناسایی استعدادهای خود با قرآن و معارف انس بگیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش برگزاری این مسابقات را عاملی برای تشویق سایر دانش آموزان برای ارتباط گرفتن با قرآن دانست و گفت: یکی از مهمترین اهداف برگزاری مسابقات قرآنی تربیت دانش آموزان بر اساس آموزه های قرآن و انس با این کتاب آسمانی است.

وی افزود: امروز از مسئولان و داوران درخواست شد که برای تقویت و فراگیری مسابقات قرآنی دانش آموزان بیشتری را در این مسابقات جذب کنند.

باقر زاده تداوم این مسیر را از دیگر برنامه ها و اهداف مسابقات برشمرد و اظهارداشت: دانش آموزانی که در این مسابقات شرکت کرده اند و ارتباط بسیار خوبی با قرآن به دست آورده اند رها شوند و از آنها پشتیبانی مستمری صورت گیرد.

وی ادامه داد: در حال جمع آوری نظرات برای توسعه مسابقات قرآنی در سطح کشور هستیم اما باید در سطوح پایین تر مسابقه، افراد بیشتری جذب کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: در نظر داریم تا خانواده های دانش آموزان را  در مسابقات قرآنی درگیر کنیم؛ باید به دنبال راه اندازی جشنواره قرآنی در کشور باشیم.

در مرحله اول مسابقات قرآنی خوزستان ۴۰۰ هزار نفر  شرکت کردند که ۲۰۰ هزار نفر به مرحله دوم راه یافتند و سه هزار اثر از این دانش آموزان به مرحله سوم ارسال شد.

در مرحله نهایی مسابقات قرآنی خوزستان ۲۸۰ دختر و پسر دانش آموز در ۱۱ رشته شرکت کرده اند که ۷۴ نفر از این تعداد به مسابقات کشوری که در تیرماه و مردادماه در استان های آذربایجان شرقی و خراسان رضوی برگزار می شود حضور خواهند داشت.



گسترش خدمات تبلیغی در مدارس استثنایی مشهد/ پنج‌ هزار دانش‌آموز توان‌یاب در پوشش طرح امین

بازدید دبیرستادهمکاریها از مرکزتربیت معلم مبلغ

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مدرسه مؤثرترین خاستگاه انتقال ارزش‌ها، باورها و هویت ملی است

مشاوروزیرآموزش و پرورش

تربیت نسل آینده‌ساز، نیازمند بهره‌گیری از گنجینه‌ی معارفی  حوزه علمیه است.

تاجدارفردوس در بیان پیامبر رحمت

بهشت از زيبائى چهره فاطمه سلام الله علیها روشن شده است

 ظرفیت تبلیغی و تربیتی حوزه علمیه آستانه‌اشرفیه برای آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

با همکاری مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی حضور روحانیون و مبلغین در مدارس  افزایش می یابد

گسترش خدمات تبلیغی در مدارس استثنایی مشهد/ پنج‌ هزار دانش‌آموز توان‌یاب در پوشش طرح امین

تصاویر/ دوره توانمندسازی طلاب فعال در آموزش و پرورش (معلم تمدن‌ساز)

تصاویر/ دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به همراه معاونین و مشاوران با آیت‌الله اعرافی

مدیرحوزه‌های علمیه در دیدار مسئولان آموزش و پرورش قم مطرح کرد:

شناخت نسل‌های جدید؛ چالشی جدی برای نظام تربیتی / اگر با تحولات منفعلانه برخورد شود موج‌های بیرونی آینده تربیت دینی را شکل خواهند داد

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد:

تعامل با حوزه‌های علمیه و اجرای طرح‌های نوین

وزیر آموزش و پرورش

طرح امین ظرفیت ارزشمند تربیت دینی در مدارس کشور است

تعامل اثربخش حوزه و آموزش‌وپرورش، مسیر تربیت نسل تمدنی را هموار می‌کند

تصاویر / اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان با حضور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاریها

وزیر آموزش و پرورش در اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان

حضور طلاب طرح امین شتاب‌دهنده تحول تربیتی است/ طرح امین نباید مغفول بماند

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها

تربیت نسل مؤمن در گرو نقش‌آفرینی روحانیِ مدرسه است