Print
Zoom In
Zoom Out

نایب رئیس کمیته همکاریهای خراسان شمالی

افتخار میکنیم در مجموعه آموزش و پرورش امامان جماعت طلایه داران هدایت هستند.

شناسه مطلب: 13318
زمان انتشار: دوشنبه 19 اردیبهشت 1401 ساعت 09:44

نشست مدیرکل آموزش و پرورش با نماینده ولی فقیه، و ائمه جمعه درشهر های استان خراسان شمالی برگزار شد..

به گزارش اداره اطلاع رسانی ستاد همکاریها  در هفته بزرگداشت مقام معلم مدیرکل و معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش با ائمه جمعه شهرهای خراسان شمالی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر بجنورد با هدف طرح ها و برنامه های  آموزش و پرورش استان در حوزه های مختلف تعلیم و تربیت دیدار و گفتگو نمودند.

نایب رئیس کمیته همکاریهای استان در این نشست ضمن قدردانی ازحمایت های ائمه جمعه شهر های استان به ویژه نماینده  ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد گفت :  درب آموزش و پرورش به روی همه عزیزان ائمه جمعه و امامان جماعت باز است افتخار میکنیم در مجموعه آموزش و پرورش طلایه داران هدایت ، ائمه جمعه و امامان جماعت هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان؛ در جمع ائمه جمعه شهرستان های استان خراسان شمالی گفت: معلمان فداکار و عزیز برای تدریس هر روز صدها کیلومتر مسافت را طی می‌کند که نشان از فداکاری، عشق و نمود یک انسان کامل بوده و در نتیجه درس بزرگ ایثار و فداکاری را جلوه می‌دهد.

مدیر کل آموزش و پرورش در خصوص جمعیت تحت پوشش آموزش و پرورش استان گفت: در سطح استان 2 هزار و 38 آموزشگاه  در مجموعه آموزش و پرورش فعالیت می کند، که 18 هزار و 800 دانش آموز، حدود 20 هزار نوآموز، 13 هزار و 600 همکار فرهیخته فرهنگی پیمانی و رسمی  و حدود 7 الی 8 هزار معلم در مدارس غیر دولتی در این مجموعه بزرگ  مشغول به فعالیت هستند.

اکبری از معلمان به عنوان بزرگترین سرمایه های اجتماعی عنوان کرد و افزود: 50 درصد کارکنان دولت در سطح استان را آموزش و پرورش تشکیل می دهد و در دورترین روستاهای سطح استان پرسنل دارد  معلمان عزیز مسافت طولانی را طی می کنند تا یک دانش آموز در دورترین نقطه خراسان شمالی بازمانده از تحصیل نشود.

وی ادامه داد: 10 مدرسه شبانه روزی عشایری در سطح استان با حدود 788  دانش آموز  و  108 مدرسه سیار عشایری داریم که معلم پا به پای عشایر کار تعلیم و تربیت را انجام می دهد و سالهای عمر خدمتش را در مدارس عشایری سپری کرده ما می بینیم و قدردان زحماتشان هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش با بیان اینکه سند تحول بنیادین ، دکترین حرکتی و چراغ هدایت حرکت ما در آموزش و پرورش است افزود : طبق سند تحول تربیت تمام ساحتی مد نظر ماست و ارتقا جایگاه و منزلت معلمین در جامعه از برنامه های ما در آموزش و پرورش است.

وی درباره وضعیت فعالیت مربیان پرورشی و کمبود نیروگفت: در مقطع ابتدایی طبق استانداردها و میانگین کشوری مربی پرورشی کم داریم و تعیین مسیر زندگی و تحصیلی دانش آموزان باید از همان اول ابتدایی انجام شود باید این خلا را مدیریت کنیم.

 

ابوالقاسم اکبری با اشاره به شعار سال 1401 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان < سال تولید ، دانش بنیان و اشتغال آفرین > اظهار کرد : باید به سمت ارتقا و قوی کردن هنرستان ها حرکت کنیم رویکرد آموزش در هنرستان های فنی و حرفه ای و کارودانش بر مبنای کار آفرینی است، شخص فارغ التحصیل باید بتواند خود اشتغالی ایجاد کند و ما نیز برای اینکه بتوانیم شغل ایجاد کنیم به سمت گسترش رشته های فنی جدید با نیاز و خواسته های آینده جامعه حرکت کنیم.

وی ابراز داشت: باید از مشارکت و ظرفیت بالای انجمن اولیاء و مربیان استفاده کرد هر کدام از اولیای دانش آموزان دارای توانمندی و تخصص خاصی هستند که مدیران مدارس می توانند از آنها برای برطرف کردن مشکلات کمک بگیرند.

 

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد