Print
Zoom In
Zoom Out

پیام دبیرستاد همکاریهای به مناسبت بزرگداشت روز معلم

شناسه مطلب: 13306
زمان انتشار: دوشنبه 12 اردیبهشت 1401 ساعت 11:25

مشاور وزیر آموزش وپرورش و دبیرستاد همکارها، در پیامی بزرگداشت روز معلم را تبریک گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت‌الاسلام حمید نیکزاد، مشاور وزیر و دبیرستاد همکاریها در پیامی روز بزرگداشت معلم را تبریک گفت.

متن پیام به این شرح است:

شان و جایگاه معلم:

ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت استاد فرزانه آیت الله شهید مرتضی مطهری(ره)، و دعا برای علو درجات آن معلم نمونه، هفته معلم را خدمت  تمامی معلمان عزیز، صدیق و نیک اندیش ایران زمین و تمامی عالم تبریک و تهنیت عرض میکنم.

هرچند خود را کوچکتر از آن میدانم که در مورد شان و جايگاه رفیع معلمی لب به سخن بگشایم اما چند جمله ای از آموخته هایم در محضر اساتید را بیان میکنم:

در حقیقت معلم، خداوند است، اوست که رب عالمیان است و سر منشاء علوم کون و مکان؛ اوست که علم الانسان است ما لم یعلم را، اوست که عَلَّمَ آدَمَ است الْأَسْماءَ کُلَّها را، این وجود اقدس الاهیست که ظهور و بروز علمش دلیل بر حیات اوست.

چنانچه لفظ معلم را برای دیگران استفاده می‌کنیم نه از باب حقیقت است بلکه بجهت مظهریت و نشانه بودن اوست از معلم حقیقی و واقعی؛ همانطور که وجود سایر مخلوقات عالَم و صفات آنها جلوه ای از وجود و صفات خداوند عالم است، اگر قرار باشد بعد از وجود لایزال حضرت حق در بین مخلوقات موجودی معلم اول باشد قویترین جلوه صفات الهی و بارز ترین مظهر آیات رب کریم و در واقع مظهر اتم صفت معلمی، حضرت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می باشد ، و معلم ثانی بهترین شاگرد ایشان حضرت امیرمومنان علی علیه السلام است.

و به اعتبار کلهم نور واحد، میتوان گفت که معلم ثانی، وجود مبارک ائمه معصومین علیهم السلام هستند.

پس نه ارسطو با همه فضل علمیش معلم اول است و نه فارابی با تمام بزرگی معلم ثانی! البته ایشان معلمان با عظمتی بوده اند و قابل تقدیر و تجلیل، اما نه در مرتبه اول و ثانی در عالم خلقت.

در نتیجه همه معلمان در مقایسه با پیامبران الهی که حاملان وحی اند و امامان که خازنان علم، می توانند شاگرد یا شاگردِ شاگرد به حساب آیند.

مسئله دیگر اینکه شأن معلم، شأن الهی و ربانیست زیرا معلم احیاگر است به حیات طیبه؛ و حیات می بخشد به نورانیت علم الهی قلوب تاریک و مرده را، و به اندازه ای که حیات می بخشد، مظهر می شود برای اسم محیی خداوند متعال و بدان جهت نزد عرشیان بزرگ است و مکرم.

چنانچه فردی چنین ویژگی هایی دارد، و در مسیر تزکیه قدم برداشته با توجه به مرتبه ای که در آن قرار دارد، و به میزان علمی که عمل کرده حکیم است و داری مقام خیر کثیر و نورانیت بخش محیط پیرامونی خود.

بنده حقیر سراپا تقصیر افتخار میکنم که دست بوس همه معلمان مطهَر مسلک حق و حقیقت باشم و غبار تحت قدوم آنها را توتیای چشمان کم سویم قرار دهم.

ای غبار خاک پایت توتیای چشم من...

حمید نیک زاد

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

۳۰ ماه مبارک رمضان ۱۴۴۳

تحقق برنامه های همکاریها (11)

توانمند سازی فرهنگیان یزد

تحقق برنامه های ستاد( 10)

نشست توانمندسازی مربیان امین استان کرمانشاه برگزار شد) + تصاویر

تحقق برنامه های همکاریها (9)

دوره توانمندسازی طلاب، روحانیون و ائمه جماعات مدارس آذربایجان شرقی برگزار گردید

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی:

اسلام و ارزش‌های آن را با زبان ساده و شیرین به دانش‌آموزان بگویید

تحقق برنامه های همکاریها (8)

بازدید دانش آموزان از کتابخانه مجتهده "بانوامین"

بسیج در کلام امام خامنه ای

جملاتی ناب از رهبرمعظم انقلاب درباره بسیج

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

گفت وکو با مولف کتاب «مبلغ کودک، تبلیغ با نمک»

گزارشی از فعالیت مبلغین موسسه الزهرای قم در لرستان

تحقق برنامه های همکاریها (7)

فیلم / نگاهی به طرح ملی تعالی پیوند مدرسه، مسجد و منزل "سه میم"

 فیلم/ تحقق برنامه های همکاریها (6)

 آشنایی با مدارس وابسته به حوزه علمیه

تحقق برنامه های همکاریها (5)

نشست طرح پیوند مسجد ،مدرسه و منزل در پاکدشت

تحقق برنامه های همکاریها (4)

برگزاری دوره آموزشی مهارتی« راه نشان تربیت » در شهرستانهای تهران

تحقق برنامه های همکاریها (3)

اجرای آزمایشی طرح "سه میم" دربرخی مدارس 12 استان

با حضور مسئولین شهر سلماس؛

اولین همایش مدارس مجری طرح تربیتی امین شهرستان سلماس برگزار شد

با حضور طلاب و دانشجویان

برگزاری دوره تخصصی تربیت مربی کودک و نوجوان در شهرستان های جنوب استان کرمان