Print
Zoom In
Zoom Out

پیام دبیرستاد همکاریهای به مناسبت بزرگداشت روز معلم

شناسه مطلب: 13306
زمان انتشار: دوشنبه 12 اردیبهشت 1401 ساعت 11:25

مشاور وزیر آموزش وپرورش و دبیرستاد همکارها، در پیامی بزرگداشت روز معلم را تبریک گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت‌الاسلام حمید نیکزاد، مشاور وزیر و دبیرستاد همکاریها در پیامی روز بزرگداشت معلم را تبریک گفت.

متن پیام به این شرح است:

شان و جایگاه معلم:

ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت استاد فرزانه آیت الله شهید مرتضی مطهری(ره)، و دعا برای علو درجات آن معلم نمونه، هفته معلم را خدمت  تمامی معلمان عزیز، صدیق و نیک اندیش ایران زمین و تمامی عالم تبریک و تهنیت عرض میکنم.

هرچند خود را کوچکتر از آن میدانم که در مورد شان و جايگاه رفیع معلمی لب به سخن بگشایم اما چند جمله ای از آموخته هایم در محضر اساتید را بیان میکنم:

در حقیقت معلم، خداوند است، اوست که رب عالمیان است و سر منشاء علوم کون و مکان؛ اوست که علم الانسان است ما لم یعلم را، اوست که عَلَّمَ آدَمَ است الْأَسْماءَ کُلَّها را، این وجود اقدس الاهیست که ظهور و بروز علمش دلیل بر حیات اوست.

چنانچه لفظ معلم را برای دیگران استفاده می‌کنیم نه از باب حقیقت است بلکه بجهت مظهریت و نشانه بودن اوست از معلم حقیقی و واقعی؛ همانطور که وجود سایر مخلوقات عالَم و صفات آنها جلوه ای از وجود و صفات خداوند عالم است، اگر قرار باشد بعد از وجود لایزال حضرت حق در بین مخلوقات موجودی معلم اول باشد قویترین جلوه صفات الهی و بارز ترین مظهر آیات رب کریم و در واقع مظهر اتم صفت معلمی، حضرت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می باشد ، و معلم ثانی بهترین شاگرد ایشان حضرت امیرمومنان علی علیه السلام است.

و به اعتبار کلهم نور واحد، میتوان گفت که معلم ثانی، وجود مبارک ائمه معصومین علیهم السلام هستند.

پس نه ارسطو با همه فضل علمیش معلم اول است و نه فارابی با تمام بزرگی معلم ثانی! البته ایشان معلمان با عظمتی بوده اند و قابل تقدیر و تجلیل، اما نه در مرتبه اول و ثانی در عالم خلقت.

در نتیجه همه معلمان در مقایسه با پیامبران الهی که حاملان وحی اند و امامان که خازنان علم، می توانند شاگرد یا شاگردِ شاگرد به حساب آیند.

مسئله دیگر اینکه شأن معلم، شأن الهی و ربانیست زیرا معلم احیاگر است به حیات طیبه؛ و حیات می بخشد به نورانیت علم الهی قلوب تاریک و مرده را، و به اندازه ای که حیات می بخشد، مظهر می شود برای اسم محیی خداوند متعال و بدان جهت نزد عرشیان بزرگ است و مکرم.

چنانچه فردی چنین ویژگی هایی دارد، و در مسیر تزکیه قدم برداشته با توجه به مرتبه ای که در آن قرار دارد، و به میزان علمی که عمل کرده حکیم است و داری مقام خیر کثیر و نورانیت بخش محیط پیرامونی خود.

بنده حقیر سراپا تقصیر افتخار میکنم که دست بوس همه معلمان مطهَر مسلک حق و حقیقت باشم و غبار تحت قدوم آنها را توتیای چشمان کم سویم قرار دهم.

ای غبار خاک پایت توتیای چشم من...

حمید نیک زاد

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

۳۰ ماه مبارک رمضان ۱۴۴۳



امام جمعه اصفهان خبرداد

فعالیت یکهزار طلبه طرح امین دراصفهان

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد:

روحانیت در آموزش و پرورش، کلید هدایت فرهنگی جوانان است

جذب ۹۸ طلبه طرح امین درخراسان‌شمالی

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان‌شمالی

پیوند «مدرسه، منزل و مسجد» سبب کاهش آسیب اجتماعی می‌شود

امام جمعه اصفهان خبرداد

فعالیت یکهزار طلبه طرح امین دراصفهان

نتایج پایش عملکرد ۵۷۰ مربی طرح امین در استان کرمانشاه اعلام شد.

با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

بیست‌ودومین اجلاسیه مدیران مدارس صدرا در مشهد برگزارشد

آیت‌الله اعرافی در دیدار مدیر مسئول ایکنا:

پیام‌های قرآنی در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش ترویج شود

تصاویر/امام جمعه خوی در میان دانش آموزان دارالقرآن امام خمینی (ره)

در دوره دانش‌افزایی طلاب آموزش ‌وپرورش

تاکیدامام جمعه قزوین بر تقویت همکاری حوزه و آموزش و پرورش

تفاهم نامه های ستاد همکاریها از آغاز تاکنون

به مناسبت آغازامامت حضرت ولیعصر(عج)

درمحضرغایب حاضر/ ازهمه خبرهاى شما آگاهيم!

موشن گرافی نماز / قسمت اول ؛بیمه واقعی

دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌کند؛

چهل و ششمین دوره تربیت مربی کودک و نوجوان

فعالیت‌های تبلیغی مدرسه امام صادق(ع) در مدارس شهر تهران

استاندار سمنان در ششمین اجلاسیه سراسری نماز دانش آموزی تأکید کرد؛

لزوم اهمیت ارتباط با خدا و اقامه نماز/ حسرت یک نماز پس از ۴۰ سال

نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه سمنان 

آموزش و پرورش کلید نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و ارزش‌های اسلامی در جامعه است