Print
Zoom In
Zoom Out

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه شهر یاسوج:

توسعه کشور مستلزم توجه به آموزش وپرورش است

شناسه مطلب: 13276
زمان انتشار: يكشنبه 28 فروردین 1401 ساعت 12:07

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه شهر یاسوج در دیدار مدیر کل آموزش و پرورش ، معاونین و برخی مدیران شهرستان ها و مناطق گفت : از تلاش های مجدانه و دلسوزانه همه معلمین در امر آموزش تقدیر و تشکر می کنم .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، آیت الله سید نصیر حسینی افزود : آموزش و پرورش یکی از مهمترین زیرساخت های توسعه است که آینده کشور به عملکرد این دستگاه آموزشی و تربیتی بستگی دارد .
حسینی ادامه داد : سهل انگاری در امر آموزش و پرورش ، نتایج منفی به بار خواهد آورد و اگر در فکر توسعه کشور هستیم راه آن توجه به آموزش و پرورش است .
وی گفت : دانش آموزان سرمایه مردم و کشور هستند که با اعتماد به آموزش و پرورش آن ها را در اختیار معلمین قرار داده اند که هم به امر آموزش و هم به امر تبیت آن ها بپردازند .
حسینی افزود : آموزش و پرورش در برخی دستگاه های دیگر هم وجود دارد اما در هیچ جا به این گستردگی امر تعلیم و تربیت صورت نمی گیرد به گونه ای که تقریبا همه جامعه به نوعی با آن مرتبط هستند و این امر ایجاب می کند که آموزش و تربیت دانش آموزان با کمترین خطا صورت گیرد .
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به کار خوب فرهنگیان در امر آموزش ، اظهار داشت : معلمین در فضای مجازی برای آموزش دانش آموزان تلاش های زیادی کردند که باید از تلاش های آنان تقدیر کرد هر چند آموزش فضای مجازی نمی تواند جای آموزش حضوری را بگیرد ضمن اینکه برخی مشکلات هم وجود دارد که باید تلاش کرد این مشکلات برطرف شوند .
وی با انتقاد از برخی معدود فرهنگیان گفت : در کنار مجموعه بزرگ فرهنگیان ، متاسفانه تعداد بسیار معدودی از افراد هستند که چندان توجهی به مسائل تربیتی ندارند و اقداماتی انجام می دهند که عملکرد معلمان دلسوز را از بین می برد .
امام جمعه یاسوج ادامه داد : اذهان دانش آموزان و جوانان بسیار صاف و بی آلایش است که ممکن است برخی حرف های نسنجیده بر روی آن تاثیر منفی بگذارد .
آیت الله حسینی افزود : در حوزه تربیت و پرورش باید به سختی کار کرد و فضایی جذاب برای دانش آموزان ایجاد کرد . متاسفانه فضای مجازی در کشور ما بی در و پیکر است و در این فضای بسیاری از محتواهایی توسط دشمنان تولید و عرضه می شود که تاثیر بسیار منفی بر اذهان جامعه خصوصا در حوزه فرهنگی می گذارد .
وی ادامه داد : دشمنان به این نتیجه رسیده اند که با جنگ و موشک به اهداف خود نمی رسند لذا همه توان خود را بر روی حوزه فرهنگی گذاشته اند .
آیت الله حسینی گفت : اولیا در راستای تربیت فرزندان نقش دارند اما نقش آموزش و پرورش بسیار مهم و سنگین تر است .
وی به لزوم توجه به امر نماز در مدارس اشاره کرد و گفت : شان و جایگاه نماز و نمازخانه در مدارس حفظ شود و تلاش شود دانش آموزان را با ایجاد جذابیت هایی مانند برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در این مسیر قرار داد.
وی در پایان به وعیت نامطلوب فضای فیزیکی در استان اشاره کرد و گفت : شهرستان بویراحمد به دلیل مهاجرپذیر بودن با مشکلات متعددی مواجه است که در خصوص رفع این مشکلات همه دستگاه ها باید با آموزش و چرورش همکاری کنند .
مدیر کل آموزش و پرورش هم در این دیدار با ارائه گزارشی کوتاه گفت : روز دوم پس از معارفه خود و همکاران در گلزار شهدا حاضر و با آن ها پیمان بستیم که در راستای اهداف آموزشی و تربیتی نظام تلاش و کوشش کنیم .
حسینعلی عزت خواه افزود : در طی بیش از دو ماه بیش از 65 جلسه و نشست با همه حوزه ها برگزار شد و ضمن بیان برنامه ها در هر حوزه از رهنمودها ، انتقادات و پیشنهادات آن ها برای توسعه در امور استفاده می شود.
وی ادامه داد : فقط روز اول فروردین را در کنار خانواده بودم و از روز دوم با حضور در کنار گروه های جهادی در مناطق مختلف استان ، تلاش شد که امور به نحو مطلوب انجام شود .
عزتخواه گفت : به صورت سرزده در همه مناطق حاضر و از طرح های اسکان ، دیدار با بازنشستگان ، برخی فرهنگیان که در بستر بیماری بودند و بسیاری از صاحبنظران دیدار شد .
وی به 2 دیدار خود با وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت : در کنار این دیدارها با دکتر ستاری فر معاون وزیر آموزش و پرورش هم دیدارهایی داشتیم که لازم است از تلاش های وی برای اختصاص 15 میلیارد جهت توسعه و تجهیز مدارس استان تشکر کرد ضمن اینکه وی قول احداث 50 سالن جدید در استان را داده اند.
عزتخواه گفت : یکی از بهترین روزهای برای مجموعه آموزش و پرورش ، 14 فروردین و بازگشایی حضور مدارس بود که با اعتماد خوب اولیاء که سرمایه واقعی ما هستند و همکاری دستگاه ها این مهم به خوبی انجام شد .
وی ادامه داد : در بازگشایی چالش های زیادی داشتیم از جمله برخی از دانش آموزان مجبور بودند ایستاده در کلاس درس حاضر شوند که خوشبختانه با همکار به موقع نوسازی این مشکل تا حدودی برطرف شد .
مدیر کل آموزش و پرورش در پایان گفت : تلاش می کنیم سربازان خوبی در حوزه فرهنگی و در راستای جهاد تبیین باشیم و پایانی نیکو در سرانجام کار خود داشته باشیم .

 

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»