Print
Zoom In
Zoom Out

دبیرکمیته همکاریهای استان سمنان:

325نفر از طلاب در مدارس آموزش و پرورش استان فعال هستند

شناسه مطلب: 13269
زمان انتشار: چهارشنبه 24 فروردین 1401 ساعت 11:28

دبیرکمیته همکاریهای استان سمنان از فعالیت تبلیغی و علمی 325 نفر از طلاب وفضلای حوزه علمیه در مدارس آموزش و پرورش استان سمنان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، علی‌اکبر عرب خراسانی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان شب گذشته در دیدار با حجت الاسلام مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان، با اشاره به اینکه در بحث پرورشی و فرهنگی به موضوعاتی مانند قرآن و عترت، نماز و مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی و دیگر عرصه‌ها پرداخته می‌شود گفت: اقدامات و برنامه‌ریزی‌های در این زمینه با جدیت دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه پرورشی در استان سمنان ۶۳۷ مربی پرورشی، معاون پرورشی و مشاور در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: مشاور مذهبی، مربیان طرح امین، طرح امیدان، مبلغان مذهبی نیز به تعداد ۳۲۵ نفر از طلاب هستند که مشغول فعالیت هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: تعدادی از دانش‌آموزان نیز در سطح استان سمنان به عنوان رابطین هسته‌های مشاوره و همیاران مشاوره در کنار مربیان و همکاران پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان هستند که در مجموع سرگروه‌های پرورشی ۲۹ دانش‌آموز و سرگروه‌های مشاوره ۳۵ دانش‌آموز هستند.

عرب خراسانی با تاکید بر اینکه ۲ هزار کانال و گروه در «شاد» در سطوح مختلف مدرسه‌ای، شهرستانی و استانی در بحث امور پرورشی و فرهنگی در سطح استان فعالیت دارند افزود: کانال یاریگران زندگی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، قرآن، عترت، نماز، مرجعیت، فرهنگی، هنری، انجمن فعالیت‌های فرهنگی تربیتی، تشکل‌هایی نظیر سازمان دانش‌آموزی، راهیان نور، خبرگزاری پانا و همه و همه در بحث تولید محتوا از دیگر این فعالیتها است.

وی با اشاره به اینکه ۶۹۹ نمازخانه در سطح مدارس استان سمنان وجود دارد افزود: از این تعداد ۳۰۵ نمازخانه مستقل و ۳۸۷ نمازخانه چند منظوره هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به تشکیل ۳۱۷ تشکل امر به معروف و نهی از منکر دانش‌آموزی و فرهنگیان در سطح مدارس استان سمنان متذکر شد: در سالی که گذشت ما میزبان دو رویداد مهم قرآنی (مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر بین‌المللی و کشوری و مسابقات هم‌خوانی و مدیحه‌سرایی دارالقرآن در سراسر کشور) در استان سمنان بودیم که برای نخستین بار بی‌نظیر بود.

به گفته عرب خراسانی؛  ۱۲ اجلاسیه نماز شهرستانی و استانی در سالی که گذشت با ۲۵ هزار مخاطب با توجه به شرایط کرونایی به صورت حضوری و غیرحضوری برگزار شد.

وی با تأکید بر اینکه پرداخت به موضوع تربیت اسلامی در ابعاد اجتماعی رویکرد بارز انقلاب اسلامی است اظهار کرد: تحول در آموزش و پرورش بر پایه تربیت اسلامی به دست خواهد آمد که در این راستا در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن آموزش و پرورش برای تعالی اهداف اسلامی جامعه تأکید بر موضوع تربیت اسلامی است.

انتهای پیام

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»

ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»