Print
Zoom In
Zoom Out

دبیر ستاد در جمع نمایندگان 11حوزه یادگیری:

طرح‌ها و برنامه‌ها باید از مبانی نظری به عملی تبدیل شوند

شناسه مطلب: 13261
زمان انتشار: دوشنبه 22 فروردین 1401 ساعت 12:04

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح‌ها و برنامه‌ها در قالب مبانی نظری نماند و باید به عمل و کارکرد تبدیل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت‌الاسلام حمید نیک‌زاد امروز 22فروردین‌ماه در جمع نمایندگان یازده حوزه یادگیری حوزه علمیه در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش که در دبیرخانه ستادهمکاریها، برگزار شد، اظهارکرد: برپایی چنین نشستی با هدف هم‌افزایی، تعامل و هم‌گرایی بیشتر فعالین عرصه تعلیم و تربیت در دبیرخانه ستاد همکاریها به عنوان حلقه اتصال میان حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش است.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش افزود: امروز بیش از گذشته وزیر آموزش و پرورش پای کار است و با انگیزه و روحیه انقلابی و جهادی به دنبال پیاده سازی اهداف سند تحول بینادین و اسناد بالادستی همچنین برنامه‌های همکاری میان حوزه و آموزش و پرورش است.

حجت‌الاسلام نیک‌زاد در ادامه با اشاره به اهتمام وزیر در استفاده از ظرفیت‌های بی بدیل حوزه و روحانیت برای تحقق هر بیشتر سند تحول بینادین، اظهار کرد: آموزش و پرورش با افتخار از حضور حوزه و روحانیت در برنامه های آموزشی، پژوهشی و تربیتی استقبال می کند و از برنامه های اصلی وزیر تأکید بر این موضوع علی‌رغم همه مشکلات پیش رو است.

وی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش معتقد است برای پاسداری و اجرایی شدن ارزشهای دینی و انقلابی از جمله حضور روحانیت در آموزش و پرورش باید بدون مسامحه و یا هیچ‌گونه اکراهی پیگیر این مسأله بود، گفت: قاطبه جامعه فرهنگیان دغدغه مند و نیز اولیا و مربیان از این حضور استقبال می کنند، زیرا روحانیت همواره خیرخواه و هدایت کننده جامعه به سعادت و سلامت است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حضور مؤثر نمایندگان حوزه علمیه در 11حوزه یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی، تصریح کرد: انتظار می رود، اساتید، صاحب‌نظران و فضلای عضو گروه‌های 11 گانه با حضور منظم در جلسات کارشناسی و نیز مشورت گیری از دیگر ارکان حوزه علمیه با تشکیل کارگروه‌های تخصصی، کرسی‌های علمی، نشست‌های اندیشه ورزانه طرح‌ها و برنامه ها را در قالب مبانی نظری به وزارت آموزش و پرورش ارائه نموده تا پس از طی فرایندهای قانونی و سازمانی، این ایده‌های نو عملیاتی شود.

گفتنی است، یازده حوزه یادگیری که نمایندگان حوزه علمیه در آن حضور دارند، شامل؛«قرآن و عربی»، «کار و فناوری»، «ریاضی»، «علوم انسان»،« ادبیات فارسی»، «پیش دبستانی»، «علوم تجربی»، «فرهنگ و هنر»، «مهارت های زندگی»، «سلامت و تربیت بدنی» و «حکمت ومهارت فکر» است.

 



جذب ۹۸ طلبه طرح امین درخراسان‌شمالی

آیت‌الله اعرافی در دیدار مدیر مسئول ایکنا:

پیام‌های قرآنی در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش ترویج شود

جذب ۹۸ طلبه طرح امین درخراسان‌شمالی

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان‌شمالی

پیوند «مدرسه، منزل و مسجد» سبب کاهش آسیب اجتماعی می‌شود

امام جمعه اصفهان خبرداد

فعالیت یکهزار طلبه طرح امین دراصفهان

نتایج پایش عملکرد ۵۷۰ مربی طرح امین در استان کرمانشاه اعلام شد.

با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

بیست‌ودومین اجلاسیه مدیران مدارس صدرا در مشهد برگزارشد

آیت‌الله اعرافی در دیدار مدیر مسئول ایکنا:

پیام‌های قرآنی در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش ترویج شود

تصاویر/امام جمعه خوی در میان دانش آموزان دارالقرآن امام خمینی (ره)

در دوره دانش‌افزایی طلاب آموزش ‌وپرورش

تاکیدامام جمعه قزوین بر تقویت همکاری حوزه و آموزش و پرورش

تفاهم نامه های ستاد همکاریها از آغاز تاکنون

به مناسبت آغازامامت حضرت ولیعصر(عج)

درمحضرغایب حاضر/ ازهمه خبرهاى شما آگاهيم!

موشن گرافی نماز / قسمت اول ؛بیمه واقعی

دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌کند؛

چهل و ششمین دوره تربیت مربی کودک و نوجوان

فعالیت‌های تبلیغی مدرسه امام صادق(ع) در مدارس شهر تهران

استاندار سمنان در ششمین اجلاسیه سراسری نماز دانش آموزی تأکید کرد؛

لزوم اهمیت ارتباط با خدا و اقامه نماز/ حسرت یک نماز پس از ۴۰ سال

نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه سمنان 

آموزش و پرورش کلید نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و ارزش‌های اسلامی در جامعه است