Print
Zoom In
Zoom Out

دبیر ستاد در جمع نمایندگان 11حوزه یادگیری:

طرح‌ها و برنامه‌ها باید از مبانی نظری به عملی تبدیل شوند

شناسه مطلب: 13261
زمان انتشار: دوشنبه 22 فروردین 1401 ساعت 12:04

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح‌ها و برنامه‌ها در قالب مبانی نظری نماند و باید به عمل و کارکرد تبدیل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت‌الاسلام حمید نیک‌زاد امروز 22فروردین‌ماه در جمع نمایندگان یازده حوزه یادگیری حوزه علمیه در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش که در دبیرخانه ستادهمکاریها، برگزار شد، اظهارکرد: برپایی چنین نشستی با هدف هم‌افزایی، تعامل و هم‌گرایی بیشتر فعالین عرصه تعلیم و تربیت در دبیرخانه ستاد همکاریها به عنوان حلقه اتصال میان حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش است.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش افزود: امروز بیش از گذشته وزیر آموزش و پرورش پای کار است و با انگیزه و روحیه انقلابی و جهادی به دنبال پیاده سازی اهداف سند تحول بینادین و اسناد بالادستی همچنین برنامه‌های همکاری میان حوزه و آموزش و پرورش است.

حجت‌الاسلام نیک‌زاد در ادامه با اشاره به اهتمام وزیر در استفاده از ظرفیت‌های بی بدیل حوزه و روحانیت برای تحقق هر بیشتر سند تحول بینادین، اظهار کرد: آموزش و پرورش با افتخار از حضور حوزه و روحانیت در برنامه های آموزشی، پژوهشی و تربیتی استقبال می کند و از برنامه های اصلی وزیر تأکید بر این موضوع علی‌رغم همه مشکلات پیش رو است.

وی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش معتقد است برای پاسداری و اجرایی شدن ارزشهای دینی و انقلابی از جمله حضور روحانیت در آموزش و پرورش باید بدون مسامحه و یا هیچ‌گونه اکراهی پیگیر این مسأله بود، گفت: قاطبه جامعه فرهنگیان دغدغه مند و نیز اولیا و مربیان از این حضور استقبال می کنند، زیرا روحانیت همواره خیرخواه و هدایت کننده جامعه به سعادت و سلامت است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حضور مؤثر نمایندگان حوزه علمیه در 11حوزه یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی، تصریح کرد: انتظار می رود، اساتید، صاحب‌نظران و فضلای عضو گروه‌های 11 گانه با حضور منظم در جلسات کارشناسی و نیز مشورت گیری از دیگر ارکان حوزه علمیه با تشکیل کارگروه‌های تخصصی، کرسی‌های علمی، نشست‌های اندیشه ورزانه طرح‌ها و برنامه ها را در قالب مبانی نظری به وزارت آموزش و پرورش ارائه نموده تا پس از طی فرایندهای قانونی و سازمانی، این ایده‌های نو عملیاتی شود.

گفتنی است، یازده حوزه یادگیری که نمایندگان حوزه علمیه در آن حضور دارند، شامل؛«قرآن و عربی»، «کار و فناوری»، «ریاضی»، «علوم انسان»،« ادبیات فارسی»، «پیش دبستانی»، «علوم تجربی»، «فرهنگ و هنر»، «مهارت های زندگی»، «سلامت و تربیت بدنی» و «حکمت ومهارت فکر» است.

 

تحقق برنامه های همکاریها (11)

توانمند سازی فرهنگیان یزد

تحقق برنامه های ستاد( 10)

نشست توانمندسازی مربیان امین استان کرمانشاه برگزار شد) + تصاویر

تحقق برنامه های همکاریها (9)

دوره توانمندسازی طلاب، روحانیون و ائمه جماعات مدارس آذربایجان شرقی برگزار گردید

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی:

اسلام و ارزش‌های آن را با زبان ساده و شیرین به دانش‌آموزان بگویید

تحقق برنامه های همکاریها (8)

بازدید دانش آموزان از کتابخانه مجتهده "بانوامین"

بسیج در کلام امام خامنه ای

جملاتی ناب از رهبرمعظم انقلاب درباره بسیج

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

گفت وکو با مولف کتاب «مبلغ کودک، تبلیغ با نمک»

گزارشی از فعالیت مبلغین موسسه الزهرای قم در لرستان

تحقق برنامه های همکاریها (7)

فیلم / نگاهی به طرح ملی تعالی پیوند مدرسه، مسجد و منزل "سه میم"

 فیلم/ تحقق برنامه های همکاریها (6)

 آشنایی با مدارس وابسته به حوزه علمیه

تحقق برنامه های همکاریها (5)

نشست طرح پیوند مسجد ،مدرسه و منزل در پاکدشت

تحقق برنامه های همکاریها (4)

برگزاری دوره آموزشی مهارتی« راه نشان تربیت » در شهرستانهای تهران

تحقق برنامه های همکاریها (3)

اجرای آزمایشی طرح "سه میم" دربرخی مدارس 12 استان

با حضور مسئولین شهر سلماس؛

اولین همایش مدارس مجری طرح تربیتی امین شهرستان سلماس برگزار شد

با حضور طلاب و دانشجویان

برگزاری دوره تخصصی تربیت مربی کودک و نوجوان در شهرستان های جنوب استان کرمان