Print
Zoom In
Zoom Out

دبیر ستاد در جمع نمایندگان 11حوزه یادگیری:

طرح‌ها و برنامه‌ها باید از مبانی نظری به عملی تبدیل شوند

شناسه مطلب: 13261
زمان انتشار: دوشنبه 22 فروردین 1401 ساعت 12:04

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح‌ها و برنامه‌ها در قالب مبانی نظری نماند و باید به عمل و کارکرد تبدیل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت‌الاسلام حمید نیک‌زاد امروز 22فروردین‌ماه در جمع نمایندگان یازده حوزه یادگیری حوزه علمیه در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش که در دبیرخانه ستادهمکاریها، برگزار شد، اظهارکرد: برپایی چنین نشستی با هدف هم‌افزایی، تعامل و هم‌گرایی بیشتر فعالین عرصه تعلیم و تربیت در دبیرخانه ستاد همکاریها به عنوان حلقه اتصال میان حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش است.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش افزود: امروز بیش از گذشته وزیر آموزش و پرورش پای کار است و با انگیزه و روحیه انقلابی و جهادی به دنبال پیاده سازی اهداف سند تحول بینادین و اسناد بالادستی همچنین برنامه‌های همکاری میان حوزه و آموزش و پرورش است.

حجت‌الاسلام نیک‌زاد در ادامه با اشاره به اهتمام وزیر در استفاده از ظرفیت‌های بی بدیل حوزه و روحانیت برای تحقق هر بیشتر سند تحول بینادین، اظهار کرد: آموزش و پرورش با افتخار از حضور حوزه و روحانیت در برنامه های آموزشی، پژوهشی و تربیتی استقبال می کند و از برنامه های اصلی وزیر تأکید بر این موضوع علی‌رغم همه مشکلات پیش رو است.

وی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش معتقد است برای پاسداری و اجرایی شدن ارزشهای دینی و انقلابی از جمله حضور روحانیت در آموزش و پرورش باید بدون مسامحه و یا هیچ‌گونه اکراهی پیگیر این مسأله بود، گفت: قاطبه جامعه فرهنگیان دغدغه مند و نیز اولیا و مربیان از این حضور استقبال می کنند، زیرا روحانیت همواره خیرخواه و هدایت کننده جامعه به سعادت و سلامت است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حضور مؤثر نمایندگان حوزه علمیه در 11حوزه یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی، تصریح کرد: انتظار می رود، اساتید، صاحب‌نظران و فضلای عضو گروه‌های 11 گانه با حضور منظم در جلسات کارشناسی و نیز مشورت گیری از دیگر ارکان حوزه علمیه با تشکیل کارگروه‌های تخصصی، کرسی‌های علمی، نشست‌های اندیشه ورزانه طرح‌ها و برنامه ها را در قالب مبانی نظری به وزارت آموزش و پرورش ارائه نموده تا پس از طی فرایندهای قانونی و سازمانی، این ایده‌های نو عملیاتی شود.

گفتنی است، یازده حوزه یادگیری که نمایندگان حوزه علمیه در آن حضور دارند، شامل؛«قرآن و عربی»، «کار و فناوری»، «ریاضی»، «علوم انسان»،« ادبیات فارسی»، «پیش دبستانی»، «علوم تجربی»، «فرهنگ و هنر»، «مهارت های زندگی»، «سلامت و تربیت بدنی» و «حکمت ومهارت فکر» است.

 



تصاویر/ دیدار معاون وزیر آموزش و پرورش با نماینده ولی فقیه در فارس

گزارشی از فعالیت های فرهنگی تربیتی بانوان طلبه خراسانی در قالب طرح امین

از کاهش چشمگیر رفتارهای ناهنجار تا تربیت نسلی متعهد با ارائه الگوهای مناسب

نیم نگاهی به کتاب «تعلیم و تربیت در نهج‌البلاغه»

معاون وزیرآموزش و پرورش دردیداربا آیات حسینی بوشهری واعرافی

استعدادهای برتر باید در مسیر حل مسائل راهبردی کشور قرارگیرند/ به دنبال تربیت نخبه‌ای هستیم عمیق بیندیشد و متعهدانه عمل کند

آیت الله حسینی بوشهری در دیدار رئیس سمپاد

کشوربیش ازهرجای دیگربه استعدادهای برتر نیاز دارد.

در دیدار رئیس سازمان ملی استعداهای درخشان:

تقدیرآیت الله اعرافی ازتوجه رئیس جمهوربه آموزش و پرورش

گزارش تصویری

همایش تخصصی طلاب شاغل در آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان مشهد

رئیس بنیاد نهج البلاغه خبر داد

  شرکت ۳۰۰هزار دانش آموز در طرح فراگیر "قرار نهج البلاغه "

در کرمان

دوره آموزشی اردو داری مربیان کودک و نوجوان

درقم برگزارشد

دوره توانمندسازی طلاب در پاسخ به شبهات اعتقادی

عضو شورای سیاستگذاری ستاد همکاریها:

تحقق تربیت تراز انقلاب اسلامی، نیازمند طرح‌های تازه است

مدیرحوزه های علمیه

ارتباط و تعامل  چشمگیر روحانیون با دانش‌آموزان از مهم‌ترین جلوه‌های تبلیغ حوزه علمیه است

درکتاب آموزشی احکام دختران بخوانید

نگاهی متفاوت برای آشنایی دختران با احکام شرعی

دبیر ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش

خدمات رئیس جمهور شهید تا سالیان متمادی در کشور جاری و ساری خواهد بود.

امام جمعه همدان:

مبلغ طرح امینی موفق است که ملجا همه دانش‌آموزان باشد

به همت نشر معارف

کتاب «شیخ بهایی» ویژه گروه سنی کودک و نوجوان منتشر شد

در حاشیه دیدار با معلمان و فرهنگیان

تفقد رهبرمعظم انقلاب ازافتخارآفرینان کاروان دانش‌آموزی امید ایران