به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،
سید اصغر سادات حسینی گفت: پایش آسیب های اجتماعی دانش آموزان، دیگر تنها یک انتخاب نیست، هر چند مدارس با نگاه دلسوزانه و اخلاقی، وضعیت آسیب های اجتماعی و رفتارهای پرخطر دانش آموزان مدرسه خود را رصد کرده و کوشش می کنند تا مداخلات لازم را در این زمینه انجام دهند، اما به خاطر داشته باشیم که رصد و پایش وضعیت آسیب های اجتماعی و رفتارهای پرخطر دانش آموزان، دیگر یک انتخاب نیست.
وی افزود: به موجب قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، والدین و سازمان ها، وظایفی را در مورد پایش وضعیت خطرپذیری کودکان و نوجوانان و اعلام به موقع این مخاطرات و در صورت امکان، برخی از مداخلات ضروری در این زمینه، به عهده دارند که در صورت عدم انجام درست این وظایف قانون، مجازات هایی را در این زمینه در نظر گرفته است.
سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: در مورد نهاد مدرسه نیز قانون، به طور مشخص به اعلام موارد خطر به نهادهای ذیربط، اشاره کرده، سامانه «نماد» و برنامه های مداخله ای وزارت آموزش و پرورش در این زمینه، به ویژه خط تلفنی 1570 و دیگر خطوط کمک، مانند خط 123 و خط 110 می توانند در موارد اورژانس کمک کنند.