Print
Zoom In
Zoom Out

پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال 1401

شناسه مطلب: 13240
زمان انتشار: سه شنبه 02 فروردین 1401 ساعت 17:14

وزیر آموزش و پرورش، با صدور پیامی در آغاز سال 1401 هجری شمسی، ضمن تبریک فرارسیدن بهار طبیعت به ملت شریف ایران به ویژه جامعه فرهنگی کشور، دانش آموزان و خانواده های آنان از زحمات و تلاش فرهنگیان قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، متن پیام نوروزی یوسف نوری به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ

فصل بهار و آغاز سال نو ایرانیان که با دگرگونی و تحول درطبیعت همراه است، فرصتی مغتنم برای اندیشیدن و تدبّر در نعمت های بیکران خالق یکتا و برنامه ریزی هدفمند برای تحول و نوشدن است.

این تغییر و تحول در مسیر آینده ای روشن و متعالی نیازمند؛ دانش، مهارت، خلاقیّت، نوآوری و حرکتِ رو به جلو، همراه با درک نیازهای جامعه و اعتماد به سرمایه انسانی جوان و ایده های دانش بنیان است.

در دنیای امروز، «دانایی» و «توانایی» مولفه اصلی ترسیم چشم اندازی روشن و منطقی از شرایط مطلوب جوامع است و «اصحاب اندیشه و خلاق» در علوم مختلف، سرمایه های بی بدیل جلوه های عزت و افتخار آن به شمار می آیند.

در این مسیر، بی گمان یکی از مهم ترین و ارزش افزوده ترین کانون های هدف گذاری برای دست یابی به اهداف و آرمان های مقدس انقلاب اسلامی، توسعه پایدار و پیشرفت های ماندگار؛ تعلیم و تربیت پویا و ایجاد مدارس با نشاط به شمار می آید.

بدون تردید، اعتلای امروز و توسعه ایران اسلامی که در پیشرفت های افتخار آمیز علمی و فرهنگی فرزندان این مرز و بوم نمایان شده است، بیش از همه ثمره تلاش سازنده و کارآمد معلمان شریف و متعهدی است که سربلندی وطن را سرلوحه جهاد الهی خویش قرار داده اند.

درسال 1400 با وجود تداوم جهانی شیوع بیماری کرونا و محدودیت های بهداشتی و سلامتی اعمال شده، تلاش و کوشش چشمگیر معلمان عزیز، دانش آموزان تلاشگر و اولیای دلسوز، سبب شد تا به عنایت و لطف خداوند، کماکان شاهد فعالیت ها و اقدامات ارزنده در راستای تربیت تمام ساحتی، پویایی نظام آموزشی و افتخار آفرینی دانش آموزان عزیزمان باشیم.

اکنون اینجانب با استعانت از آفریدگار جهان و به انگیزه رستاخیز طبیعت و فرا رسیدن بهار شکوهمند؛ بدینوسیله ضمن تبریک نوروز و آغازسال 1401 به ملت شریف ایران، صمیمانه ترین مراتب تقدیر و تشکر خود را تقدیم فرهنگیان فرهیخته، دانش آموزان عزیز و اولیای گرامی نموده و سلامتی و توفیق روزافزون شما را از پروردگار متعال مسئلت دارم.

امید است با عنایت حضرت حق و در ظلّ توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و با استعانت از رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در سالی که مزین به نام «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» است، بیش از همیشه در خدمت  به نظام مقدس و تعلیم و تربیت اسلامی و در راستای اجرایی سازی اسناد تحولی بالادستی گام های استوار و ثمر بخش برداشته شود.

 

آیت‌ الله اعرافی در جمع خیرین مدرسه ساز:

آموزش و پرورش هسته اصلی و کانون تربیت و آینده سازی است

با حضور وزیر و مشاور وزیر

میز خدمت آموزش و پرورش در نماز جمعه تهران برپا شد

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (75) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

بارویکرد دانش آموزی

کتاب "سفیر محبت" منتشر شد

دهمین دوره توانمندسازی طلاب امین شهرستان‌های تهران برگزار شد

درقم برگزارشد

آیین رونمایی از مجموعه کتاب‌های «پرسش و پاسخ دانش آموزی» با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش

تصاویر/ رونمایی از دوره ۵ جلدی کتاب «پرسش و پاسخ های دانش آموزی»

با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش

از مجموعه کتاب‌های "پرسش و پاسخ دانش آموزی" رونمایی شد

وزیر آموزش و پرورش:

راه رسیدن به قله؛ تربیت دانش آموزان فکور و چند ساحتی نه تست زن!

گفتاری از آیت الله العظمی جوادی آملی

چرا بهای زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها بهشت است

به همت مؤسسه بوستان کتاب؛

کتاب «پرسش و پاسخ‌های دانش‌آموزی(اخلاق)» روانه بازار نشر شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مشرف خبر داد:

برگزاری جشن تکلیف ۵ هزار دختر نومکلف در حرم بانوی کرامت

به مناسبت ولادت حضرت فاطمه معصومه(س)؛

شعبه ای ازشفاخانه اهل بیت علیهم السلام

زیارت نامه حضرت معصومه(س) و شاخص‌های حیات طیبه

رضامراد صحرایی در دیدار با خانواده شهید عسگری جمکرانی:

۱۳۷۴ فرزند شهید در مدارس شاهد کشور تحصیل می‌کنند/امروز اصلی ترین قدرت فرهنگی ما شهدا هستند