Print
Zoom In
Zoom Out

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش:

تشکیل کلاس اخلاق برای معلمان با حمایت حوزه شکل گیرد

شناسه مطلب: 13218
زمان انتشار: شنبه 21 اسفند 1400 ساعت 11:31

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: راه‌اندازی کلاس اخلاق ویژه معلمان و مربیان پرورشی و تربیتی ضروری است تا اخلاق مربی گری گسترش یابد و حوزه علمیه با حمایت خود می تواند کمک شایانی داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، رئیس کمیته همکاریهای استان بوشهر در دیدار با سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در عرصه هندسی یک نظام، مهم‌ترین رکن در ایجاد زیرساخت تمدنی، آموزش و پرورش است چون این دستگاه مسئولیت تولید انسان تراز و تولید علم و دانش تراز دارد.

وی افزود: اگر دستگاه تعلیم و تربیت دارای شاخص‌ها و ابعاد شایسته باشد، امکان پیشرفت جامعه فراهم می شود، به این دلیل آموزش و پرورش یک وزارت خانه راهبردی و کلیدی است.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه دستگاه تعلیم و تربیت دارای دو رکن آموزش و پرورش است، افزود: نونهالی که آموزش خود را از دوره پیش دبستانی شروع کرده و تا تحصیلات عالی ادامه می‎دهد، باید افق او به عنوان یک فرد نخبه ترسیم شده تا بتواند به سمت تولید علم و مرجعیت علمی حرکت کند.

آیت الله صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: اگر  فقط به جنبه آموزش توجه شود شاید به مرجعیت و خودکفایی علمی برسیم اما این علم نمی تواند در بستر تمدن ساز قرار گیرد و هویت دینی و ملی ما را حفظ کند.

 نماینده ولی فقیه در استان  عنوان کرد: چون آموزش و پرورش نقطه آغاز تمدنی است به همین دلیل باید در حوزه آموزش دارای اندیشه بلند و در حوزه مهندسی شخصیت دانش آموز تراز، دارای راهبرد باشد.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش در مسیر تحقق این اهداف در نبرد نرم خاموش با صدها معارض است و در خط مقدم مبارزه با تهاجم پرورشی و علمی قرار دارد.

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: کار آموزش و پرورش یک فعالیت بنیادی و حیاتی در حوزه امنیتی است، لذا باید دارای مدارس، کتب درسی، روش تدریس و معلمان ممتاز باشد تا بتواند شخصیت علمی و تربیتی در سطح تراز پرورش دهد.

آیت الله صفایی بوشهری اظهار کرد: اگر علم در بستر پرورش شخصیت غیر تراز رفت، هم علم از بین می رود و هم در تربیت شکست می خوریم به این دلیل باید اعتبار و بودجه لازم در اختیار حوزه پرورشی قرار داده شود تا بتواند فعالیت‌های خود را به خوبی اجرا کند.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: با وجود اینکه مهمترین عامل برای تحقق مرجعیت علمی و تربیت شخصیت تراز انقلاب، نیروی انسانی است اما با کمبود تعداد نیروهای تربیتی و مربیان پرورشی در کشور مواجه هستیم.

اصغر باقرزاده خاطرنشان کرد: برای اجرای فعالیت‌های پرورشی نیازمند هدایت و راهنمایی عالمان دین و ائمه جمعه هستیم.

وی با اشاره به پیشنهاد ارائه شده توسط آیت الله صفایی در دیدار هفته گذشته ستاد استانی هفته تربیت اسلامی مبنی برای راه اندازی کلاs اخلاق دانش‌آموزی در شبکه شاد گفت: آماده اجرای این طرح خلاقانه در سطح ملی با محوریت استان بوشهر هستیم و تولیدات این کلاس را در سطح ملی توزیع و منتشر می کنیم.

باقرزاده تاکید کرد: همچنین راه‌اندازی کلاس اخلاق ویژه معلمان و مربیان پرورشی و تربیتی ضروری است تا اخلاق مربی گری گسترش یابد.

وی در پایان گفت: با تغییرات انجام شده در وزارت آموزش و پرورش، دستگاه و تعلیم در دوره جدید آماده تغییر و تحول جدی در حوزه کتب درسی است.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در ابتدای سفر خود به استان بوشهر با حضور در گلزار بهشت صادق مرکز استان، به مقام شامخ شهدای فرهنگی و امور تربیتی ادای احترام کرد.

دیدار با آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، افتتاح خط ملی نماد، افتتاح نمایشگاه دستاوردهای امور تربیتی و شرکت در نشست در اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه اصغر باقرزاده به استان بوشهر است.

همچنین باقرزاده با حضور کانون تربیتی کوثر بوشهر، نمایشگاه دستاوردهای معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر را افتتاح کرد.

در این نمایشگاه دانش‌آموز محور،  دستاوردهای انجمن‌های 22 گانه کانون تربیتی کوثر، هنرجویان هنرستان‌های ام ابیها و فرزنگان و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری به نمایش گذاشته شده داست.

 گفتنی است این نمایشگاه به مناسبت هفته امور تربیتی برگزار شده است.

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»

ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»