Print
Zoom In
Zoom Out

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:

آموزش و پرورش نقطه آغاز تولید و تجلی تمدن است

شناسه مطلب: 13214
زمان انتشار: چهارشنبه 18 اسفند 1400 ساعت 12:32

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: چون آموزش و پرورش نقطه آغاز تمدنی است به همین دلیل باید در حوزه آموزش دارای اندیشه بلند و در حوزه مهندسی شخصیت دانش آموز تراز، دارای راهبرد باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، پیش از ظهر امروز در دیدار با سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: در عرصه هندسی یک نظام، مهم‌ترین رکن در ایجاد زیرساخت تمدنی، آموزش و پرورش است چون این دستگاه مسئولیت تولید انسان تراز و تولید علم و دانش تراز دارد.

امام جمعه بوشهر افزود: اگر دستگاه تعلیم و تربیت دارای شاخص‌ها و ابعاد شایسته باشد، امکان پیشرفت جامعه فراهم می شود، به این دلیل آموزش و پرورش یک وزارت خانه راهبردی و کلیدی است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه دستگاه تعلیم و تربیت دارای دو رکن آموزش و پرورش است، افزود: نونهالی که آموزش خود را از دوره پیش دبستانی شروع کرده و تا تحصیلات عالی ادامه می‎دهد، باید افق او به عنوان یک فرد نخبه ترسیم شده تا بتواند به سمت تولید علم و مرجعیت علمی حرکت کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خاطرنشان کرد: اگر فقط به جنبه آموزش توجه شود شاید به مرجعیت و خودکفایی علمی برسیم اما این علم نمی تواند در بستر تمدن ساز قرار گیرد و هویت دینی و ملی ما را حفظ کند.

امام جمعه بوشهر عنوان کرد: چون آموزش و پرورش نقطه آغاز تمدنی است به همین دلیل باید در حوزه آموزش دارای اندیشه بلند و در حوزه مهندسی شخصیت دانش آموز تراز، دارای راهبرد باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری تاکید کرد: آموزش و پرورش در مسیر تحقق این اهداف در نبرد نرم خاموش با صدها معارض است و در خط مقدم مبارزه با تهاجم پرورشی و علمی قرار دارد.

وی ادامه داد: کار آموزش و پرورش یک فعالیت بنیادی و حیاتی در حوزه امنیتی است، لذا باید دارای مدارس، کتب درسی، روش تدریس و معلمان ممتاز باشد تا بتواند شخصیت علمی و تربیتی در سطح تراز پرورش دهد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اظهار کرد: اگر علم در بستر پرورش شخصیت غیر تراز رفت، هم علم از بین می رود و هم در تربیت شکست می خوریم به این دلیل باید اعتبار و بودجه لازم در اختیار حوزه پرورشی قرار داده شود تا بتواند فعالیت‌های خود را به خوبی اجرا کند.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: با وجود اینکه مهمترین عامل برای تحقق مرجعیت علمی و تربیت شخصیت تراز انقلاب، نیروی انسانی است اما با کمبود تعداد نیروهای تربیتی و مربیان پرورشی در کشور مواجه هستیم.

اصغر باقرزاده خاطرنشان کرد: برای اجرای فعالیت‌های پرورشی نیازمند هدایت و راهنمایی عالمان دین و ائمه جمعه هستیم.

وی با اشاره به پیشنهاد ارائه شده توسط امام جمعه بوشهر در دیدار هفته گذشته ستاد استانی هفته تربیت اسلامی مبنی برای راه اندازی کلاس اخلاق دانش‌آموزی در شبکه شاد گفت: آماده اجرای این طرح خلاقانه در سطح ملی با محوریت استان بوشهر هستیم و تولیدات این کلاس را در سطح ملی توزیع و منتشر می کنیم.

باقرزاده تاکید کرد: همچنین راه‌اندازی کلاس اخلاق ویژه معلمان و مربیان پرورشی و تربیتی ضروری است تا اخلاق مربی گری گسترش یابد.

وی در پایان گفت: با تغییرات انجام شده در وزارت آموزش و پرورش، دستگاه و تعلیم در دوره جدید آماده تغییر و تحول جدی در حوزه کتب درسی است.

انتهای پیام/

معاون پرورشی آموزش و پرورش اصفهان:

حفظ و تقویت سنگر آموزش و پرورش توصیه شهید زاهدی بود

مسئول هماهنگی کننده عقیدتی سیاسی ارتش منطقه اصفهان:

ایفای نقش تبلیغ دینی در بستر تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ است

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه اصفهان:

لزوم حضور طلاب و روحانیون در شوراهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌ساز آموزش و پرورش

نایب رئیس شورای همکاری استان اصفهان:

رسالت مشترک معلمان، طلاب و روحانیون انسان‌سازی است

تصاویر/ گردهمایی طلاب و روحانیون شاغل در آموزش و پرورش اصفهان

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دکتر نیکزاد در جمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی