Print
Zoom In
Zoom Out

سرپرست معاونت پژوهش ستاد همکاریها:

هدف از تبیین بیانیه گام دوم انقلاب شناخت نفوذ دشمن است

شناسه مطلب: 13200
زمان انتشار: يكشنبه 15 اسفند 1400 ساعت 08:38

سرپرست معاونت پژوهش ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش عنوان کرد هدف از برگزاری نشست تربیت مدرس بیانیه گام دوم انقلاب، دشمن‌شناسی درونی و بیرونی، شناخت نفوذ دشمن و راه‌های نفوذ در دل دشمن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،حجت الاسلام حسین درودی معاون استان های ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش و سرپرست معاونت پژوهش این ستاد، در این دوره کشوری تربیت مدرس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار داشت: یاد و خاطره 5 هزار معلم و 36 هزار دانش آموز شهید کشور را گرامی میداریم و انشاءالله با تلاش های فراگیران دوره، پیام انقلاب اسلامی با سرافرازی تمام در جهان منتشر بشود.

وی افزود: این نشست دارای مراحل مقدماتی، تمهیدی، تکمیلی و تخصصی است و از توانمندی افرادی که به دوره تکمیلی می رسند، بهره مند خواهیم شد.

درودی ادامه داد:تبیین  بیانیه گام دوم انقلاب مطالبه رهبری، رییس جمهورو وزیر آموزش و پرورش است و باید به این مطالبه به نحو شایسته ای پاسخ داده شود.

وی با تاکید بر اینکه موضوع جهاد تبیین مورد تاکید رهبر عزیز انقلاب اسلام و باید همه جا مطرح شود، گفت: هر تلاشی جهاد نیست چون این جهاد است که دشمن را ناامید می کند و تبیین هم بین حق و باطل مطرح می شود.

معاون استان های ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به روش های تدریس بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد: رونویسی با قلم و تایپ، روخوانی به صورت فردی، مشارکتی و جمع خوانی، روایتگری بر اساس منابع وثیقی همچون انسان 250 ساله، صعود 40 ساله و پایگاه اطلاع رسانی رهبری و با کمک ابزارها و شناخت مخاطب، بخشی از ضرورت های آشنایی بیشتر با متن و محتوای بیانیه گام دوم انقلاب و تدریس موفق آن است.

وی ادامه داد: روشنگری پیرامونی با استفاده از گفتمان سازی و مناظرات علمی و افشاگری عالمانه و عاقلانه بخشی دیگر از راهکارهای آشنایی با محتوای بیانیه به منظور تدریس و انتقال مطالب آن است.

حجت الاسلام درودی هدف از برگزاری نشست بیانیه گام دوم انقلاب را دشمن شناسی درونی و بیرونی(مفهوم و مصداق)، شناخت نفوذ دشمن و راه های نفوذ در دل دشمن دانست و افزود: هدف این نیست که فراگیران اطلاعاتی را ذخیره کنند بلکه باید از رهگذر این نشست، به نفوذشناسی دشمن برسیم.

سرپرست معاونت پژوهش ستاد همکاری ها ادامه داد: شرکت کنندگان در این دوره بایستی با دسته بندی، قفسه گذاری و فهرست بندی مطالب، بتوانند آنها را در نزد امام جمعه یا مدیرکل آموزش و پرورش ارائه دهند تا مجاز باشند در مدارس، اداره جات، مساجد و دانشگاه فرهنگیان ارائه کنند.

وی تاکید کرد: در فهرست بندی بیانیه گام دوم انقلاب باید توجه داشت که گام اول و دوم هر کدام در 7 موضوع و کلا 24 صفحه، مطرح شده و اولین ارائه کننده جهاد تبیین، در خود بیانیه است.

حجت الاسلام درودی تصریح کرد: فهرست نویسی، پاسخ به سوالات و شبهه شناختی موضوعات مهمی است که باید به آن تسلط پیدا کنیم.

وی با اشاره به ضرورت پیام خوانی و پیامدخوانی در ارائه بیانیه گام دوم انقلاب گفت: در فرم نظر سنجی به دنبال تایید یا تکذیب هستیم اما در پیام خوانی و پیامدخوانی به دنبال این هستیم که چقدر توانسته ایم دشمن را تضعیف و دوستان را تقویت کنیم.

وی توجه به راهبردها را موضوعی اساسی دانست و گفت: اگر از این راهبرد غفلت شود، دروغ به جای حقیقت، جلاد به جای شهید و دشمن به جای دوست می نشیند.

وی با بیان اینکه بسیاری به دنبال کارهای تاسیسی، موازی کاری و فربه شدن مباحث نظری هستند، می خواهند یک چیزی را از پایه بسازند و به اقدامات از قبل انجام شده کاری ندارند در حالی که در کارهای تکمیلی، تکریم هست و هیچ کس از کار تاسیسی استقبال نمی کند.

نخستین دوره کشوری تربیت مدرس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با حضور 100 معلم برگزیده و روحانی مجری طرح امین مدارس از 32 استان کشور در سالن همایش های مجتمع آموزشی یاوران حضرت مهدی(عج) جمکران به مدت سه روز در حال برگزاری است.

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد