Print
Zoom In
Zoom Out

وزیر آموزش‌وپرورش:

در تلاش برای ایجاد عدالت آموزشی هستیم

شناسه مطلب: 13198
زمان انتشار: شنبه 14 اسفند 1400 ساعت 12:59

وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه در تلاش برای ایجاد عدالت آموزشی هستیم، گفت: با اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان از بودجه سال آینده و با همراهی خیرین نیک‌اندیش کلیه مدارس کانکسی جمع‌آوری می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، یوسف نوری، وزیر آموزش‌وپرورش،  در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌ها که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، ضمن تبریک عید بزرگ مبعث، اظهار کرد: مدارس کانکسی با توجه به شرایط یک دوره زمانی و با توجه به‌ ضرورت توسعه عدالت آموزشی در مناطق محروم راه‌اندازی شدند.

وی، با بیان اینکه با اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان از بودجه سال آینده و با همراهی خیرین نیک‌اندیش کلیه مدارس کانکسی جمع‌آوری می‌شوند، افزود: اما امروز تلاش دولت مردمی بر آن است تا شرایط یکسان آموزشی در سراسر کشور حتی در دورترین و صعب‌العبورترین مناطق ایجاد کند.

وزیر آموزش‌وپرورش، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی‌بر اهمیت توجه به دانش‌آموزان و شرایط تحصیلی آن‌ها، بیان کرد: شوق به آموختن از رویکردهای آموزش‌وپرورش است که مستلزم ایجاد شرایط مناسب تحصیلی برای دانش‌آموز می‌باشد.

نوری، با اشاره به سند تحول بنیادین و تأکید بر اهمیت تعلیم و تربیت در ساحت‌های شش گانه و تأثیر آموزگاران بر این مهم، تأکید کرد: آموزگاران نه‌تنها وظیفه تعلیم را به نحو احسنت انجام می‌دهند بلکه با هوشیاری وظیفه تربیت اسلامی متربی را نیز بر عهده دارند که در هر دوره‌ای با بروز هرگونه بحران اعم از بلایای طبیعی می‌بینم که چطور برخی از افراد بدون اینکه چشم‌داشت مالی داشته باشند به همنوعانشان کمک می‌کنند و این نوعی از حکمت است.

وزیر آموزش‌وپرورش در ادامه اضافه کرد: یادگیری تنها بخشی از رسالت آموزش‌وپرورش است و بخش عظیم آن تربیت نیرویی است در تراز اسلام و حکمت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام است که در اوج مهربانی و عطوفت فرمانده بزرگ جهان اسلام بود.

وی خاطرنشان کرد: تأسیس نهاد مقدس امور تربیتی و تصویب سند تحول بنیادین در جمهوری اسلامی نیز پیرو همین تفکر اجرایی شد.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به‌ضرورت ایجاد عدالت اجتماعی از منظر اسلام، تصریح کرد: ایجاد عدالت آموزشی بخشی از عدالت اجتماعی است که تلاش مجموعه وزارتخانه با ایجاد فضای کلاسی مناسب و آموزش آموزگاران دستیابی به این مهم است.

نوری، بهره‌مندی از روش‌های نوین در آموزش‌وپرورش را از رویکردهای این وزارتخانه عنوان و مطرح کرد: نشست‌های هم‌اندیشی با صاحب‌نظران حوزه امور تربیتی و اجرای روش‌های نوین در این راستا انجام می‌شود.

وی، تأکید بر وظیفه مهم آموزگاران در اجرای سند تحول بنیادین، ادامه داد: آموزگاران نقش اساسی در اجرای این سند مهم را دارند و لازم است که برای اجرای سند تمامی عناصر تربیتی از بسته‌های توانمندسازی که توسط مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی طراحی شده، استفاده کنند.

وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه سند تحول بنیادین ایجاد تحول در مفاهیم را در پی دارد، گفت: در سند راهبردی-عملیاتی وزارت آموزش‌وپرورش اهداف کلانی برنامه‌ریزی شده و با تمام توان اجرا خواهد شد.

وی در ادامه از احداث و نوسازی سرویس‌های بهداشتی مدارس خبر داد و افزود: اعتبار احداث و نوسازی ۱۰ هزار سرویس بهداشتی تا شروع سال تحصیلی آینده تأمین شده است.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به تأمین نیروی انسانی متخصص برای آموزش‌وپرورش گفت: برای ۲۰ سال آینده برنامه‌ریزی لازم برای تأمین نیروی انسانی در نظر گرفته شده است.

ظهر امروز انجام می شود:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی می‌شود

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد

تقدیر مدیرکل آموزش و پرورش قم از فعالیت‌های طلاب طرح امین

اللهم اهل الکبریا و العظمه...

بشارت های اهل بیت در روز عید فطر