Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس کمیته همکاریهای استان ایلام

پیوند مدارس و مساجد زمینه ساز تربیت دانش آموز تراز انقلاب اسلامی است

شناسه مطلب: 13195
زمان انتشار: شنبه 14 اسفند 1400 ساعت 11:29

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه پیوند مدارس و مساجد زمینه ساز تربیت دانش آموز تراز انقلاب اسلامی است، گفت: با برنامه ریزی منسجم و جهاد تبیین باید تلاش کرد دانش آموز تراز انقلاب اسلامی در کشور تربیت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ، از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام،  در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان و  جمعی از مربیان امور تربیتی، ، اظهار کرد: فرصتی که امروز به عنوان معلم و ادامه دهنده راه انبیاء الهی در اختیار فرهنگیان عزیز قرار گرفته، بسیار ارزشمند و مغتنم است.

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با اشاره به اینکه شهدای بسیاری از صدر اسلام تا انقلاب اسلامی به فیض شهادت نائل آمدند تا نظام آموزشی ما آموزش و پرورش شود، ابراز کرد: یکی از محورهای نظام اسلامی این است که آموزش بر مبنای پرورش باشد، آموزش ما خدا محور باشد و انسان خدامحور تربیت کنیم و امروز این ظرفیت در اختیار معلمان عزیز قرار گرفته است.

رئیس کمیته همکاریهای استان ایلام  یادآور شد: معلمی، کاری در ادامه راه انبیاء الهی و در راستای تربیت انسان خدامحور است، امروز شرایط لازم فراهم است و در نظام اسلامی ظرفیتی ایجاد شده است که در راستای تعلیم همراه با تربیت گام برداشته شود و این فرصت برای ما تکلیف ایجاد کرده است، چرا که شرایط لازم در نظام اسلامی مهیا است.

امام جمعه ایلام گفت: دشمنان نظام و اسلام سرمایه گذاری گسترده ای در راستای ضربه زدن به ارزش ها و باورهای جامعه اسلامی کرده اند، بنیان خانواده را مورد هجمه قرار داده اند،  شان پدر و مادر را  و نظام آموزشی را هدف قرار داده اند، باید تلاش کنیم رابطه دانش آموزان را با خداوند متعال برقرار کنیم و در این صورت خیلی از مشکلات جامعه مرتفع می شود

رئیس کمیته همکاریهای استان ایلام  گفت ؛ یکی از نکاتی که باید امروز باید مورد توجه قرار گیرد این است که امور تربیتی بیش از گذشته در نظام آموزشی ما مورد توجه باشد، در نظام آموزش و پرورش ما، باید انسان سازی شود و افراد متخصص در این زمینه به کار گیری شوند که تفکر ولایی داشته باشد، تعهد و تخصص داشته باشد.

وی ابراز کرد: نقش نماز در سطح مدارس بسیار مهم است، اگر می خواهیم آسیب های جامعه کاهش بیابد، باید در ترویج فرهنگ نماز سرمایه گذاری کنیم،  بسیاری از مشکلات ما ناشی از این است که از نماز فاصله گرفته ایم.

امام جمعه ایلام با تاکید بر نهادینه کردن جهاد تبیین در بین دانش آموزان، افزود: حمله روسیه به اوکراین نشان داد که آمریکا و غرب قابل اعتماد نیستند که مقام معظم رهبری بارها این موضوع را مورد تاکید قرار داده بود و باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی، در این دنیا طوفانی کشور را هدایت می کند.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه امروز دشمن خود به احیای تمدن نوین ایرانی اسلامی اقرار می کند، گفت: دانش آموز، نوجوان و جوان ما،  در  ۱۲ سال در مقاطع تحصیلی مختلف در آموزش و پرورش حضور دارد، بنابر این  از این ظرفیتی که خدا در اختیار ما قرار داده است باید استفاده کرد.

وی بیان کرد: پیوند مدارس با مساجد  لازم است که مورد توجه قرار گیرد، مساجد باید برای دانش آموزان هم از نظر ظاهر و هم به لحاظ برنامه های معنوی و فرهنگی جذبه داشته باشد که  زمینه جذب دانش آموزان  فراهم شود و معلمان می توانند در این زمینه نقش محوری داشته باشند.

امام جمعه ایلام بیان کرد: طیف دانش آموزان امروز باید هسته محوری مساجد باشند، امروز باید این زمینه را فراهم کرد که امور تربیتی در این عرصه، نقش مهمی ایفا می کند، در نظام اسلامی علم با تربیت دینی و اسلامی همراه است که موجب ایجاد تعهد در افراد در کنار علم  می شود، باید تلاش کرد   دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی تربیت شوند.

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: خون هایی  زیادی در این راه ریخته شده  تا این زمینه را فراهم  کنند، امروز در فضای مجازی نیز باید مراقبت لازم را از دانش آموزان کرد، در شرایط کرونا که هر دانش آموزی امروز یک گوشی هوشمند دارد باید کنترل ها های لازم صورت گیرد و خطرات فضای مجازی برای دانش آموزان تبیین شود.

 

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»

ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»