به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، یوسف نوری؛ در دیدار با جمعی از مسئولان سازمان مدارس صدرا، که در سالن جلسات دفتر وزیر برگزار شد، با اشاره به این که سند تحول بنیادین، نقشه راه آموزش و پرورش است، اظهار کرد: بر اساس سندتحول بنیادین، هدف نهایی نظام تعلیم و تربیت، پرورش دانش آموزان واجد ساحت های ششگانه است؛ لذا باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که خروجی مدارس، دانش آموزانی شش ساحتی باشد.
وی افزود: در اجرای سند تحول باید به طور دائم، نظارت، سنجش و ارزیابی صورت گیرد تا مشخص شود؛ اهداف این سند در هر مرحله تا چه اندازه در دسترس قرار گرفته و تا چه مقدار در اجرای آن، پیشرفت داشته ایم.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تا زمانی که جامعه، نمونه ای از محقق شدن سند تحول را مشاهده نکند، اجرای آن را باور نمی کند؛ لذا باید بخشی از مدارس را به عنوان الگوی اجرای سند معرفی کنیم و در آن مدارس، برای تحقق سند تلاش کنیم.
نوری، گفت: روش های آموزشی ما در مدارس باید اصلاح شود تا بتوانیم زمینه های «خلاقیت» دانش آموزان را مهیا کنیم.
عضو کابینه دولت مردمی، تصریح کرد: در بحث سند تحول باید چند گروه از مدارس از جمله مدارس «راهیان کوثر»، «شاهد» و «صدرا» را انتخاب و در حوزه اجرای سند تحول، برای مدارس منتخب، برنامه ریزی کنیم و پس از تحقق سند، آن مدارس را به سایر مدارس معرفی کرده و خروجی ها را بسنجیم.
وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به این که در گردشگری و اردوها باید به دنبال حل یک مسئله به وسیله دانش آموز باشیم، گفت: با برنامه ریزی های صحیح برای اردوهای دانش آموزی، می توانیم دانش آموزان خلاق و کارآفرین تربیت کنیم؛ کار آفرینی، موضوع مهمی است که در مدارس منتخب برای اجرای سند باید در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: والدین بهترین سرمایه شان را در اختیار آمورش و پرورش قرار می دهند، لذا خودشان باید در برنامه ریزی ها دخیل باشند؛ البته در حال حاضر، برنامه های درسی نیز مانند سند تحول نیازمند بازنگری است.
نوری در پایان گفت: برای این منظور، اساسنامه مدارس صدرا، ابتدا باید به تصویب برسد سپس این سازمان تفاهم نامه ای با آمورش و پرورش امضا کند.