Print
Zoom In
Zoom Out

وزیر آموزش و پرورش

مدارس «صدرا»، «راهیان کوثر» و «مدارس شاهد»، الگوی مناسبی برای اجرای آزمایشی سند تحول بنیادین هستند

شناسه مطلب: ۱۳۱۴۸
زمان انتشار: دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۰

وزیر آموزش و پرورش در دیدار با جمعی از مسئولان سازمان مدارس صدرا، گفت: مدارس «صدرا»، «راهیان کوثر» و «مدارس شاهد» الگوی مناسبی برای اجرای آزمایشی سند تحول بنیادین هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، یوسف نوری؛ در دیدار با جمعی از مسئولان سازمان مدارس صدرا، که در سالن جلسات دفتر وزیر برگزار شد، با اشاره به این که سند تحول بنیادین، نقشه راه آموزش و پرورش است، اظهار کرد: بر اساس سندتحول بنیادین، هدف نهایی نظام تعلیم و تربیت، پرورش دانش آموزان واجد ساحت های ششگانه است؛ لذا باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که خروجی مدارس، دانش آموزانی شش ساحتی باشد.

وی افزود: در اجرای سند تحول باید به طور دائم، نظارت، سنجش و ارزیابی صورت گیرد تا مشخص شود؛ اهداف این سند در هر مرحله تا چه اندازه در دسترس قرار گرفته و تا چه مقدار در اجرای آن، پیشرفت داشته ایم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تا زمانی که جامعه، نمونه ای از محقق شدن سند تحول را مشاهده نکند، اجرای آن را باور نمی کند؛ لذا باید بخشی از مدارس را به عنوان الگوی اجرای سند معرفی کنیم و در آن مدارس، برای تحقق سند تلاش کنیم.

نوری، گفت: روش های آموزشی ما در مدارس باید اصلاح شود تا بتوانیم زمینه های «خلاقیت» دانش آموزان را مهیا کنیم.

عضو کابینه دولت مردمی، تصریح کرد: در بحث سند تحول باید چند گروه از مدارس از جمله مدارس «راهیان کوثر»، «شاهد» و «صدرا» را انتخاب و در حوزه اجرای سند تحول، برای مدارس منتخب، برنامه ریزی کنیم و پس از تحقق سند، آن مدارس را به سایر مدارس معرفی کرده و خروجی ها را بسنجیم.

وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به این که در گردشگری و اردوها باید به دنبال حل یک مسئله به وسیله دانش آموز باشیم، گفت: با برنامه ریزی های صحیح برای اردوهای دانش آموزی، می توانیم دانش آموزان خلاق و کارآفرین تربیت کنیم؛ کار آفرینی، موضوع مهمی است که در مدارس منتخب برای اجرای سند باید در دستور کار قرار گیرد.

 وی افزود: والدین بهترین سرمایه شان را در اختیار آمورش و پرورش قرار می دهند، لذا خودشان باید در برنامه ریزی ها دخیل باشند؛ البته در حال حاضر، برنامه های درسی نیز مانند سند تحول نیازمند بازنگری است.

نوری در پایان گفت: برای این منظور، اساسنامه مدارس صدرا، ابتدا باید به تصویب برسد سپس این سازمان تفاهم نامه ای با آمورش و پرورش امضا کند.



ره آورد مقاومت

اجابت آه و اشک کودکان یتیم غزه!

درکتاب آموزشی احکام دختران بخوانید

نگاهی متفاوت برای آشنایی دختران با احکام شرعی

ما ملت امام حسینیم

امیدبخشی در دل مستضعفان از آثار توجه به ماه محرم است

به کدامین گناه!

پاسخ به چند سئوال دانش اموزی

چرا خدا رژیم صهیونیستی را گرفتار عذاب نمی‌کند

ره آورد مقاومت

اجابت آه و اشک کودکان یتیم غزه!

در پی شهاد سردارکاظمی

تسلیت مدیر حوزه های علمیه به وزیر آموزش و پرورش

کارشناس حوزوی تعلیم و تربیت بیان کرد

توصیه هایی برای تربیت فرزندان شجاع و سلحشور در شرایط جنگی

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

تقویت همکاری‌ حوزه‌علمیه و آموزش وپرورش یک ضرورت است

دیدارمسئولان مدارس علوم و معارف اسلامی با مدیرکل آموزش‌وپرورش زنجان

با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش؛

هفدهمین مدرسه خیرساز آیت‌الله نورمفیدی افتتاح شد

غدیر؛ بزرگترين عيد خدا

فیلم

نشست مدیر حوزه‌ علمیه خراسان با رابطین طلاب شاغل در آموزش و پرورش

فیلم/ همایش تخصصی طلاب وظیفه آموزش و پرورش خراسان رضوی

قابل توجه فرهنگیان و دانش اموزان

مسابقه کتابخوانی «از غدیر تا ظهور» برگزار می‌شود

مشاور وزیر آموزش و پرورش:

نقش‌آفرینی طلاب در سنگر تعلیم و تربیت قابل تقدیر است

نیم نگاهی به کتاب «تعلیم و تربیت در نهج‌البلاغه»