Print
Zoom In
Zoom Out

معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌ها:

جهاد تبیین با هدف روشنگری و گفتمان‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب است

شناسه مطلب: 13131
زمان انتشار: سه شنبه 19 بهمن 1400 ساعت 12:31

معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش جهاد تبیین با هدف روشنگری و گفتمان‌سازی بیانیه گام دوم را یکی از راه‌های دفع وخنثی سازی توطئه دشمنان دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،در ایام دهه فجر نشست گفتمان‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب با حضور حجت‌الاسلام حسین درودی؛معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، ابوالقاسم حدادی؛ مدیر منطقه، فاطمه سید مومن؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی، معاونین آموزشی، کارشناسان، سایر مسئولین اداری و معاونین و مربیان پرورشی مدارس در دبیرستان فراست آموزش و پرورش منطقه یک برگزار شد.

حسین درودی ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر گفت: به مناسبت آغاز دهه فجر و پیرو امر مقام معظم رهبری به جهاد با هدف روشنگری و گفتمان سازی بیانیه گام دوم و به خصوص در این نشست با توجه به تقارن آن با دهه فجر، به مبحث ‌دشمن شناسی، دروغ شناسی و راه‌های مقابله، دفع و خنثی سازی آن می‌پردازم.

وی با اشاره به تعریف جهاد از بیانات مقام معظم رهبری اظهار کرد: هر تلاشی جهاد نیست، تلاشی که دشمن در آن شناسایی و رصد و موقعیت او شناسی شود و متناسب دشمنی او اقدام و فعالیت صورت پذیرد و دشمنان را ناامید و دوستان را امیدوار کند؛ این یک جهاد پیش برنده برای جبهه خودی و یک شکست راهبردی برای دشمن محسوب می شود.

معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در ادامه تاکید کرد: جهاد حقیقی جهادی است که با دشمن درونی و بیرونی توأمان در نبرد بی وقفه باشد تا با خودسازی به سوی جامعه پردازی در حرکت باشیم و بتوانیم با نگاه خوشبینانه جاده تمدن سازی نوین را با شتاب لازم پشت سر بگذاریم.

وی افزود: جمهوری اسلامی با خطوط اصلی خود هرگز بی مبالاتی نمی کند و برایش مهم است که چرا باید بماند و چگونه بماند.

حجت الاسلام حسین درودی در بخش دیگری از صحبت ها با اشاره به اهمیت شناخت درست گذشته برای برداشتن گام‌های استوار در آینده اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم برای برداشتن گامهای استوار در آینده تاکید کردند که باید حتما گذشته را درست شناخت و از تجربه ها درس گرفت و اگر از این راهبرد غفلت شود دروغ‌ها به جای حقیقت خواهند نشست و آینده مورد تهدیدهای ناشناخته قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه افزود: دشمنان انقلاب با انگیزه ای قوی تحریف و دروغ پردازی درباره گذشته و حتی زمان حال را دنبال می کنند. آنها از پول و همه ابزارها برای آن بهره می گیرند.

معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به دستاورد های بزرگ انقلاب گفت: عظمت پیشرفت چهل ساله‌ ملت ایران زمانی به درستی دیده می شود که این مدت با مدت های مشابه در انقلاب های بزرگی همچون انقلاب فرانسه و انقلاب اکتبر شوروی و انقلاب هند مقایسه شود.

درودی با اشاره به اصل ما می توانیم تصریح کرد: مدیریت جهادی و اعتقاد به اصل ما می توانیم عامل عزت و پیشرفت ایران در همه عرصه‌ها است؛ مدیریت های جهادی الهام گرفته از ایمان اسلامی و اعتقاد به اصل ما می توانیم است که امام به همه ما آموخت تا ایران را به عزت و پیشرفت در همه عرصه‌ها رسانید.

در این نشست فاطمه سید مومن؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه هم ضمن خیر مقدم به مدعوین و اظهار مسرت از برگزاری و استقبال همکاران از این سلسله نشست ها گفت: دهه فجر انقلاب اسلامی فرصت مناسبی برای جریان شناسی انقلاب اسلامی است، چون مهمترین کاری که دشمن می خواهد انجام دهد تصویرسازی غلط از وضع کنونی جمهوری اسلامی در کشور است.

وی افزود: هدف دشمن سیاه نمایی و ترویج ناامیدی از وضعیت ایران اسلامی و ساخت تصویری سفید و آرمانی از کشورهای توسعه یافته است تا مردم به سمت توسعه یافتگی رویگردان شوند و به یکی از این کشورها مثل آمریکا وابسته شوند.

معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه با اشاره به جهاد تبیین تصریح کرد: جهاد تبیین با پاسخگویی حکیمانه رهبر انقلاب به سوالات، شبهات و مطالبات‌‌ و با روشنگری دشمنان را ناامید و دوستان را امیدوارخواهد کرد.

در همین راستا مدیریت منطقه با تاکید بر جهاد تبیین در سطح مخاطبین خاص و اعم از مدیران، معاونین، دبیران و آموزگاران، برنامه ریزی جهت این مهم را بر عهده معاونت پرورشی گذاشتند که تاکنون 3جلسه و در نهایت 6 جلسه بطور مجازی و حضوری تا پایان 1400 برگزار خواهد شد.

تصاویر/ آشنایی دانش آموزان بیجاری با مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار

نشست معرفی کتاب شش جلدی «معجزه تربیت» برگزار شد

گزارشی از هم اندیشی معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با مسئولان دفتر تبلیغات

استاد حوزه علمیه قم:

آموزش و پرورش مهمترین و موثرترین سنگر تربیتی کشور است

نماینده ولی فقیه در کاشان؛

فضیلت های یک امت را در کارنامه معلم ثبت می‌کنند

جلسه کارگروه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش اردکان برگزار شد + عکس

انسان‌سازی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، رسالت مهم آموزش و پرورش است

استاد حوزه علمیه کردستان:

آموزش و پرورش به مقوله آموزش قرآن در مدارس توجه لازم را داشته باشد

معاون پرورشی آموزش و پرورش اصفهان:

حفظ و تقویت سنگر آموزش و پرورش توصیه شهید زاهدی بود

مسئول هماهنگی کننده عقیدتی سیاسی ارتش منطقه اصفهان:

ایفای نقش تبلیغ دینی در بستر تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ است

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه اصفهان:

لزوم حضور طلاب و روحانیون در شوراهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌ساز آموزش و پرورش

نایب رئیس شورای همکاری استان اصفهان:

رسالت مشترک معلمان، طلاب و روحانیون انسان‌سازی است

تصاویر/ گردهمایی طلاب و روحانیون شاغل در آموزش و پرورش اصفهان

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش