Print
Zoom In
Zoom Out

وزیر آموزش و پرورش در همایش گرامیداشت «مقام مادر»:

مهم ترین وظیفه تربیتی وزارت آموزش و پرورش، آشناکردن دانش آموزان با سیره حضرت زهرا(س)، است

شناسه مطلب: 13097
زمان انتشار: سه شنبه 05 بهمن 1400 ساعت 15:05

وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز در نظام تعلیم و تربیت پرداختن به سیره تربیتی حضرت زهرا (سلام الله علیها) و آشناکردن دانش آموزان و جوانان با سیره این بانوی بزرگ اسلام، مهم ترین وظیفه ای است که بر دوش ما نهاده شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری؛ در همایش گرامیداشت «مقام شامخ زن» و «روز مادر» که به مناسبت میلاد با سعادت یگانه بانوی نمونه عالم، حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) و میلاد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره)، با حضور «انسیه خزعلی»؛ معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور، در سالن حجاب برگزار شد، اظهار کرد: میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، بی تردید یکی از اعیاد بزرگ و ارزشمند دینی ماست. در تمام  آنچه که ما آموزش دیده ایم و شنیده ایم؛ محور «آیه تطهیر»، حضرت زهرای مرضیه(سلام الله علیها) است که بارها در روایات مختلف به آن اشاره شده است .

نوری با بیان این که پیامبر اکرم(ص) بر دستان حضرت زهرا(س) بوسه می زد و او را تکریم می کرد، افزود: اگر حضور مقدس رسول اعظم(ص) علت مخلصه دین مبین اسلام، به عنوان دین خاتم و جامع بود؛ بی تردید حضرت زهرای مرضیه در تداوم آن مهم ترین نقش را داشت.

وی با اشاره به این که امروز در نظام تعلیم و تربیت پرداختن به سیره تعلیم و تربیت حضرت زهرا (سلام الله علیها) و آشناکردن دانش آموزان و جوانان با سیره این بانوی بزرگ اسلام، مهم ترین وظیفه ای است که بر دوش ما نهاده شده است، گفت: در سیره تربیتی، حضرت امام خمینی(ره)،  «تهذیب» بالاتر از همه امور قرار دارد و ایشان تذکر می‌دهند اگر «تهذیب» در کار نباشد، علم «توحید» هم به کار نخواهد آمد و تنها اگر ما بتوانیم در این مسیر، انسان، تربیت کنیم، می توانیم مطمئن باشیم که انسان های در «تراز» نظام مقدس جمهوری اسلامی، تربیت کرده ایم؛ لذا شهدای ما اینگونه بودند.

وزیر آموزش و پرورش با گرامیداشت یاد و خاطره بانوان شهید دوران دفاع مقدس، گفت: حدود ۶هزار شهیده دختر و زن در دفاع مقدس داریم که ۵۰۰نفر از این شهیدان، در خط مقدّم به شهادت رسیده اند. شهدایی که نام پیدا کرده و جهانی شده اند، انسان‌های بزرگی چون حضرت امام(ره) که پدیده قرن شدند و از «تهذیب» و «جهاد اکبر» به قلّه های ایمان، رسیدند.

 نوری با اشاره به 4 روش تربیتی حضرت زهرا(س)، ادامه داد: روش اول این بانوی مکرمه؛ «روش الگویی» است که انفاق و دعا در حق دیگران، مصداق بارز این روش است.

وی روش «موعظه حسنه» را دومین روش تربیتی بانوی بزرگ اسلام دانست و گفت: زهرای مرضیه(س)، تربیت را برای فرزندانش، در قالب «موعظه حسنه» و به صورت بازی به همراه الگو های آموزشی، معنادار کرده بود.

نوری تصریح کرد: روش «محبت ورزی» و «تمثیل و قصه گویی»، سومین و روش «آداب‌های صحیح»،  چهارمین روش‌ تربیتی ایشان بود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد:  نیمی از  مجموع یک میلیون و ۸۰۰هزار نفر همکار شاغل و پیشکسوت دستگاه تعلیم و تربیت، را بانوان تشکیل می دهند؛ چنانچه نیمی از مجموع حدود ۱۵میلیون دانش‌آموز  را نیز  دانش آموزان دختر  تشکیل می دهند.



معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران

انتصاب دبیر جدیدستاد همکاریها،نویدبخش فصلی تازه در تعامل مؤثر میان حوزه و آموزش و پرورش است.

تصاویر

دوره توانمندسازی کارشناسان قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان کرمان در ماهان

گزارش

 مدرسه امام حسین(ع) همدان؛ الگویی موفق در تربیت نسلی متعهد و با نشاط

توسط مؤسسه دارالزهراء (سلام الله علیها)

اجرای درسنامه‌های فاطمیه در بیش از ۵۰ مدرسه قم

مدیر حوزه علمیه خراسان

تحول در آموزش و پرورش به آینده کشور گره خورده است

دیداردبیر جدید ستاد همکاریها با مدیر حوزه علمیه خراسان

تصاویر/ اردوی شبی در حوزه علمیه ویژه دانش آموزان سلماس

درمشهد برگزارشد

دوره جامع و مهارتی «تربیت مبلغان کودک و نوجوان»

برگزاری گفتمان دینی با موضوع حجاب و عفاف در مدارس ایرانشهر

یادداشت/ کریم دلفانی؛

سهم حوزه علمیه از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دولت اسناد محور چهاردهم

گزارش

تربیت دینی و اجتماعی پایدار با اجرای طرح سه میم

اپلیکیشن قطار قرآنی

آموزش مفاهیم دینی به زبان کودکانه با فناوری تعاملی

به همت مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی

 فضلا و کارشناسان حوزوی در میان دانش اموزان برای پاسخ به سئوالات گوناگون

نماینده ولی فقیه در استان یزد

آموزش و پرورش نیازمند بازگشت به سه اصل بنیادین تدیّن، تفکر و تعقل است

دوره تربیت مربی کودک و نوجوان ویژه مبلغین و روحانیون شهرستان دلگان

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی:

آموزش و پرورش زمینه‌ ساز انتقال مفاهیم اخلاقی و قرآنی باشد

مدیر حوزه علمیه گیلان

ارتباط مؤثر حوزه و آموزش و پرورش موجب ارتقای معنویت نوجوانان می شود