Print
Zoom In
Zoom Out

روحانی مدارس طرح امین، رئیس هیئت وزنه برداری همدان شد

شناسه مطلب: 13087
زمان انتشار: شنبه 02 بهمن 1400 ساعت 09:46

روحانی مدارس طرح امین و هجرت شهر فرسفج با اشاره به انتخاب خود به عنوان رئیس هیئت وزنه برداری استان، گفت: روحانی بودن تضادی با ورزش نداشته و ندارد و بنده قبل از آن که وارد حوزه شوم به ورزش مشغول بودم.

حجت‌الاسلام علیرضا همیدوند، روحانی طرح امین و هجرت شهر فرسفج از توابع شهرستان تویسرکان، در گفت‌وگویی در همدان، با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی خود، اظهار داشت: شهر فرسفج از مناطق گردشگری و تاریخی استان همدان و شهرستان تویسرکان محسوب می‌شود که دارای مردمی آرام و دیندار است.

وی با بیان اینکه مردم این منطقه همراهی خوبی با روحانیون و علما داشته و دارند، گفت: بنده مدت ۷ سال به عنوان مبلغ طرح امین در مدارس و ۶ سال نیز در طرح هجرت در مناطق محروم افتخار تبلیغ را داشته و دارم و در تمام این سال‌ها بر این باور هستم که مهم‌ترین تلاش یک روحانی باید تحقق "طَبِیبٌ دَوَّارٌ بِطِبِّهِ" باشد.

حجت الاسلام همیدوند افزود: در مباحث تبلیغی، خصوصاً زمانی که با جوانان باید ارتباط برقرار شود، نیازمند تنوعی در فعالیت‌ها هستیم، بنابراین یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌ها برای جذب جوانان، تشویق و همراهی آنها در امر ورزش است.

وی با اشاره به اینکه امر به ورزش، امر به معروف است، مطرح کرد: با همت و همراهی اهالی منطقه، شهر فرسفج دارای دو تیم فوتبال است و در کنار آن نیز پس از اقامه نماز جمعه هر هفته مراسم کوه پیمایی با حضور پرشور جوانان برگزار می‌شود.

این روحانی طرح هجرت با تاکید بر اینکه انجام چنین اقداماتی همبستگی و اتحاد خوبی را در بین جوانان ایجاد کرده است، خاطر نشان کرد: متأسفانه این منطقه، جزو مناطق محروم محسوب می‌شود و نیازمند حرکتی جهادی در حوزه اشتغال‌زایی و رفع محرومیت از چهره شهر و استفاده از ظرفیت و نیروی جوانی جوانان این منطقه هستیم.

وی با بیان اینکه اگر جوانی به سمت کار و ورزش سوق پیدا نکند، همه ما ضرر کرده‌ایم، گفت: روحانی باید همراه با مردم باشد و خود را تافته جدا بافته نداند و البته به یاد داشته باشد که هر جا انسان با دل کار کرد و خود را وقف مردم و کار خیر کرد، پیروز شده است.

وی به تشریح دیگر اقدامات صورت گرفته در شهر فرسفج پرداخت و یادآور شد: برخی از جوانانی که متأسفانه به دام اعتیاد گرفتار شده بودند را توانستیم با همراهی بزرگان منطقه، راهنمایی و به کمپ‌ها معرفی کنیم.

حجت الاسلام همیدوند تصریح کرد: در کنار فعالیت‌های تبلیغی همچون اقامه نماز و برگزاری مراسم‌های مذهبی، بنای یک مرکز نیکوکاری در منطقه با استفاده از ظرفیت افراد بومی ایجاد شد و تا امروز نیز برکات بسیاری حاصل روستا و مردم منطقه شده است.

وی همچنین با اشاره به حضور خود به عنوان رئیس هیئت وزنه برداری استان همدان، گفت: هیچ گاه روحانی بودن تضادی با ورزش نداشته و ندارد و بنده قبل از آن که وارد حوزه شوم به ورزش مشغول بودم و پس از ملبس شدن به لباس مقدس روحانیت، همین مسیر را البته با تلاش بیشتر ادامه داده‌ام.

روحانی طرح هجرت شهر فرسفج با بیان اینکه از ۱۴ رأی، بنده با ۱۳ رأی به عنوان رئیس هیئت وزنه برداری استان همدان انتخاب شدم، گفت: در شروع کار بسیاری از رسانه‌های بیگانه و معاند نسبت به این اتفاق و حضور یک روحانی، موضع گیری کردند و در تلاش بودند تا روحانیت را زیر سوال ببرند.

رئیس هیئت وزنه برداری استان همدان با اشاره به اینکه نتایج این انتخابات نشان داد که جامعه از حضور روحانیت در مسائل ورزشی استقبال می‌کند، اظهار داشت: البته این موضوع، اتفاق تازه‌ای نبود و ورزشکاران بسیاری در رشته‌های مختلف ملبس به لباس مقدس روحانیت هستند.

وی ادامه داد: آنچه برای یک طلبه مهم است خدمت رسانی به مردم، جامعه و اسلام است و با وجود آنکه مسیر تحقق این اهداف در جایگاه‌های خاص متفاوت است اما هدف آن یکسان می‌باشد.

روحانی طرح هجرت شهر فرسفج با تاکید بر اینکه نیازمند زبان مشترکی برای ارتباط گیری با جامعه و خصوصاً قشر جوان هستیم، مطرح کرد: در یکی از جلسات، مدیرکل ورزش جوانان استان از لزوم حضور طلاب در اماکن ورزشی و ارتباط با جوانان تاکید داشت و این یعنی روحانیت در این عرصه توانسته نقش خود را به خوبی ایفا کند.

وی با بیان اینکه جوانان نخبه و با استعداد در هر قسمت و رشته‌ای باید حمایت شوند، گفت: زمانی که در کاری شاهد استقبال جوانان و جامعه و عصبانیت دشمن باشیم این یعنی کار درست بوده است و باید همان مسیر را ادامه دهیم.

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد