Print
Zoom In
Zoom Out

مدیر حوزه های علمیه خواهران در خرم آباد:

حوزه علمیه خواهران نگاه جدی به موضوع تعلیم و تربیت دارد/بانوان طلبه یاریگر آموزش و پرورش هستند

شناسه مطلب: 13051
زمان انتشار: دوشنبه 20 دی 1400 ساعت 13:18

عضو ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش گفت: حوزه علمیه خواهران مرجع مسائل زن و خانواده در افق ۱۴۱۴ خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، در نشستی با مدیر و معاونان حوزه علمیه خواهران لرستان، در دفتر امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه سفر به استان لرستان توفیقی بزرگ است، گفت:حوزه‌های علمیه خواهران باید با برنامه ریزی در راستای خنثی سازی توطئه‌های دشمنان اسلام و انقلاب قدم بردارند.

نماینده حوزه های علمیه در شورای عالی حوزه های علمیه افزود: با اشاره به اینکه مقاومت و توسعه فرهنگ دینی هزینه دارد، افزود: توسعه اسلامی با توسعه غربی تفاوت دارد و دشمنان امروز اشتباهات خود را در زمینه خانواده و آسیب‌های اجتماعی به ما غالب می‌زنند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با بیان اینکه تبیین توسعه اسلامی باید بر اساس فرهنگ اسلام ناب صورت گیرد، اظهار داشت: اگر بنا باشد توسعه اسلامی گسترش پیدا کند، باید برنامه‌ها با محوریت خانواده شکل گیرد.

وی با اشاره به اینکه به هیچ عنوان نباید خانواده به خانواده هسته‌ای و محدود تبدیل شود، تصریح کرد: بی شک حوزه علمیه خواهران برای تبیین و تشریح پیام‌های خانواده اسلامی در جامعه و جهان تأسیس شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه به اینکه دال مرکزی زندگی زن و فعالیت‌های زنان، نهاد خانواده است، افزود: بانوان باید رسالت اجتماعی خود را با حفظ این حریم انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با بیان اینکه دشمنان نمی‌توانند توسعه دینی را همراه با فرزندآوری و پایداری خانواده تصور کنند، گفت: دشمنان نمی‌توانند فعالیت اجتماعی زنان را فارغ از ترویج جذابیت‌های جنسی زنان تصور کنند.

وی با اشاره به اینکه باید بتوانیم نظامی مناسب برای تعلیم و تربیت حوزه علمیه خواهران طراحی کنیم، افزود: حوزه علمیه خواهران در افق ۱۴۱۴ بناست مرجع دینی مسائل زن و خانواده باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه ۲۶ سال از عمر حوزه خواهران می‌گذرد، خاطر نشان کرد: در طول این مدت ۵۰۰ مدرسه بنا شده، اساتید و کادر مدیریتی از خود همین مرکز تربیت شده و تمام تلاش این است تا رأس هرم حتی مدیر حوزه علمیه از بین بانوان انتخاب شود.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به حوزه مرجع و اثر گذار باید مسائل و چالش‌های کشور که ناشی از تهاجم فرهنگی است را حل کنیم، اظهار کرد: برای تحقق این مهم باید همت جهادی و انقلابی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با بیان اینکه خواهران مبلغهمبلغه باید مساله ازدواج و فرزند آوری را همگام با سایر فعالیت‌های تبلیغی خود تبلیغ کنند، گفت: بانوان مبلغه باید با تبلیغ مستمر در جامعه جلوی تجملات، طلاق و آسیب‌های اجتماعی را بگیرند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کرونا نیز ۱۰۰ درصد رشد ثبت نام در حوزه‌های علمیه را داشته ایم، خاطر نشان کرد: امروز خواهران مبلغه یاریگر دستگاه‌های تعلیم و تربیت از جمله آموزش و پرورش هستند و این نشانگر این است که خواهران مبلغ به صورت جدی در مسائل توسعه دینی حرکت می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه خواهران طلبه در جشنواره علامه حلی (ره) امتیازهای بالایی در زمینه پژوهش کسب کرده اند، افزود: حوزه‌های علمیه خواهران در زمینه پژوهش حتی از حوزه‌های علمیه برادران جلوتر هستند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با اشاره به اینکه درب مساجد و منبرهای تبلیغی بر روی بانوان مبلغه نیز باز می‌شود، گفت: در همه جلسات و گروه‌های جهادی از فعالیت‌های حماسی خواهران طلبه و مبلغه به نیکی یاد می‌شود و فعالیت‌های جهادی حوزه‌های علمیه خواهران در مواقع بحران ستودنی است.

وی با اشاره به اینکه در روزهای اوج شیوع کرونا نظام آموزشی حوزه با چالش کرونا مواجه شد اظهار کرد: در این ایام با تلاش‌های زیاد و همت خواهران به سرعت سامانه مدرس و برخط و … برای خواهران طلبه راه اندازی شد.

معرفی تنها نرم افزار موبایل کتابخوان تخصصی خردسال و کودک

جلسه تدوین نقشه راه کمیته همکاریها در سال 1403 برگزارشد

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود