Print
Zoom In
Zoom Out

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:

آموزش نجوم از پیش دبستانی ها آغاز شود

شناسه مطلب: 13033
زمان انتشار: سه شنبه 14 دی 1400 ساعت 13:07

رئیس کمیته همکاریهای استان بوشهر با اشاره به ظرفیت آموزش و پرورش جهت آموزش نجوم به دانش آموزان، گفت: یکی از طرح‌هایی که می‌تواند در زمینه تربیت افراد در این زمینه به شما کمک کند تأسیس پیش دبستانی زیر نظر آموزش و پرورش با رویکرد آموزش نجوم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری امروز در نشست با اعضای انجمن نجوم استان بوشهر با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: علم نجوم یک علمی است که با دل سر و کار دارد و با آرزوها و ایده آل های بشری همگون است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه علم نجوم یک علم دلخواه و علم آرزوهاست و کسانی که در این عرصه قرار می‌گیرند با دل سر و کار دارند، افزود: همیشه بزرگان علم و دانش مانند ابوریحان بیرونی، زکریای رازی، ابوعلی سینا و دیگر بزرگان به علم نجوم تمایل داشته اند.

وی با بیان اینکه علم نجوم، علم خداشناسی و علمی عزیز، زیبا، دلنشین و پرجاذبه است، تصریح کرد: در حوزه‌های تمدن علم نجوم دچار وقفه جدی در ایران شده‌ایم و به بزرگان گذشته این حوزه مانند ابوریحان بیرونی بسنده کرده و دنبال مباحث جدید این حوزه نرفته‌ایم که لازم است در این زمینه به صورت علمی و دانش بنیان کار شود.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به موفقیت‌های انجمن نجوم استان در سطح ملی و بین‌المللی، افزود: کاری که شما در انجمن نجوم بوشهر انجام داده‌اید و به موفقیت‌های زیادی رسیده‌اید کار بسیار بزرگی است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به مشکلات زیرساختی این حوزه در استان بوشهر و با بیان اینکه کوتاه بینی و کوچک بینی در بوشهر ممنوع است، افزود: در استان بوشهر بوشهر باید افق‌های بلند داشته باشیم و لازم است در این زمینه در بوشهر شهرک نجوم و در غیر این صورت مجتمع بزرگ علم نجوم در استان ساخته و بوشهر به عنوان مرکز نجوم کشور معرفی شود.

وی با تأکید بر توسعه منابع انسانی در حوزه نجوم، اظهار کرد: بر روی آموزش نجوم به جوانان، نونهالان و نوجوانان خواهر و برادر برنامه‌ریزی و کار کنید.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به ظرفیت آموزش و پرورش جهت آموزش نجوم به دانش آموزان، افزود: یکی از طرح‌هایی که می‌تواند در زمینه تربیت افراد در این زمینه به شما کمک کند تأسیس پیش دبستانی زیر نظر آموزش و پرورش با رویکرد آموزش نجوم است که این امر می‌تواند باعث تولید منابع انسانی مورد نیاز در این حوزه، ایجاد اشتغال و درآمدزایی خواهد شد.

وی اظهار کرد: بر روی توسعه آموزش نجوم به شکل عمومی و تخصصی و یادگیری زبان خارجی کار علمی و دانش بنیان انجام دهید.

انتهای پیام / ‏

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد